zamówienia publiczne 

data publikacji: 01-10-2012 | 13:24data ostatniej modyfikacji: 17-02-2025 | 11:25Wytworzył: Wójt Gminy Wprowadził: Wójt Gminy
Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach 01 października 2012

 

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

 


 

Radymno: Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach
Numer ogłoszenia: 373056 - 2012; data zamieszczenia: 01.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Radymno , ul. Lwowska 38, 37-550 Radymno, woj. podkarpackie, tel. 016 6282419, 628138, 6281367, faks 016 6282419.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugradymno.ires.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach Zakres robót obejmuje: Wykonanie: przygotowanie terenu pod budowę, budowę budynku wielofunkcyjnego, budowę zbiornika uśredniającego komory osadu czynnego, wykonanie komór przepływomierzy, wykonanie fundamentu pod dmuchawy, pompowni pośredniej, pompowi głównej, poletka wierzbowego, połączeń między obiektowych (ścieki, osady, wodociąg, sprężone powietrze, PIX), umocnienie wylotu ścieków, wykonanie linii napowietrznych, postawienie stacji transformatorowej, wykonanie automatyki. Budowę drogi dojazdowej do oczyszczalni, chodników i placu na terenie oczyszczalni ścieków. Wyposażenie technologiczne obiektów: budynku wielofunkcyjnego (pomieszczenia sita, piaskownik, odwadniania osadu), zbiornika retencyjnego, komór przepływomierzy, wyposażenie laboratorium, izolacje termiczne i przeciwwilgociowe obiektów, instalacji instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, cw, wentylacji i ogrzewania..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających i dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.23.11.10-9, 45.23.13.00-8, 45.23.24.11-6, 45.25.21.00-9, 45.25.21.27-4, 45.23.24.10-9, 45.23.24.11-6, 45.23.24.20-2, 45.23.24.21-9, 45.23.24.23-3, 45.23.24.24-0, 45.25.22.00-0, 45.23.32.00-1, 45.23.32.26-9, 45.23.22.10-7, 45.31.10.00-0, 45.31.43.00-4, 45.31.57.00-5, 45.31.61.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferent pod rygorem nieważności oferty wnosi wadium w wysokości 100.000,00zł (słownie: sto tysięcy) najpóźniej do dnia 17.10.2012 r. do godz. 09:00 i dołącza oryginał lub poświadczoną kopię potwierdzenia wniesienia wadium do oferty, 2. Wadium może być wnoszone w: 2. pieniądzu, 3. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 4. gwarancjach bankowych, 5. gwarancjach ubezpieczeniowych, 6. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawie z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620) 3. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie wadium w formie czeku potwierdzonego. 4. Oferent sam wybiera sobie formę wadium; 5. W przypadku wyboru pieniężnej formy, wadium na wydzielone konto Urzędu Gminy w Banku Spółdzielczym w Radymnie Nr BS Radymno 54 9107 0007 2001 0002 7052 0010 z adnotacją Wadium przetargowe -Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach (za termin wniesienia wadium uznaje się datę wpływu na rachunek zamawiającego). 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy je złożyć w oryginale w Referacie Finansowym Urzędu Gminy Radymno, ul. Lwowska 38, (pok. nr 15). Wymagana ważność tej formy wadium - 60 dni od daty otwarcia ofert. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u p. z. p. 9. Zamawiający dokona niezwłocznie zwrotu wadium z chwilą: 1. upłynął termin związania ofertą, 2. zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy, 3. zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. Wykonawca przystępujący do zawarcia umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek posiadania wiedzy i doświadczenia jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) - wykonał minimum 1 robotę budowlaną polegającą na: budowie/rozbudowie obiektu oczyszczalni ścieków komunalnych, o przepustowości minimum 200 m3/d i wartości robót budowlanych minimum 3 mln zł brutto - oraz załączy dokumenty potwierdzające datę i miejsca wykonania oraz że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo wykończone (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, Wykonawcy są zobowiązani załączyć do oferty jeden wspólny wykaz wraz z dokumentami, że roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo wykończone).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz sposobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna, że warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w wykonaniu zamówienia będą uczestniczyć osoby z uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń tj. : 1) minimum 1 osoba w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, która będzie pełnić obowiązki kierownika budowy o minimalnych wymaganiach: - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, 2) minimum 1 osoba w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych (lub równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) - która będzie pełnić obowiązki kierownika robót sanitarnych o minimalnych wymaganiach: - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych bez ograniczeń, - udokumentowane doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi - roboty sanitarne związane z realizacją co najmniej jednej inwestycji, obejmujących budowę/rozbudowę oczyszczalni ścieków o przepustowości minimum 200 m3/d 3) minimum 1 osoba w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń - która będzie pełnić obowiązki kierownika robót elektrycznych i elektroenergetycznych o minimalnych wymaganiach: - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie łączny potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia) Zamawiający określając wymagania dla każdej osoby w zakresie posiadania uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia, wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394)

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek dotyczący posiadania wystarczającej sytuacji ekonomicznej do realizacji zamówienia jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę ubezpieczenia minimum 5 mln zł, posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 5 mln zł. (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa) Zgodnie z art. 26 ust. 2b Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie (umowę podwykonawstwa) tych podmiotów oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Termin zakończenia robót może ulec zmianie, pod warunkiem uzyskania Przez Zamawiającego akceptacji od urzędów i instytucji współfinansujących zadanie, w przypadku: a) zmiany kluczowego personelu Wykonawcy na personel o kwalifikacjach, doświadczeniu i wykształceniu nie niższym niż wskazany w ofercie Wykonawcy, b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia w tym : ustawowej zmiany stawki podatku VAT, c) zmiany lub innej istotnej zmiany w ilości jakiegokolwiek elementu robót objętego umową, d) przesunięcia terminu realizacji ze względu wystąpienia szczególnie niesprzyjających warunków pogodowych uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z warunkami technicznymi, e) konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego, którego wykonanie w sposób obiektywny uniemożliwia terminowe zakończenie przedmiotu umowy, f) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi albo okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy- zmianie może ulec termin realizacji umowy, g) wprowadzenia zmian w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji przetargowej na wykonanie robót zamiennych nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, na uzasadniony wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego przy możliwej zmianie wynagrodzenia Wykonawcy w sytuacji koniecznego zwiększenia bezpieczeństwa, realizacji usług, usprawnienia procesu usług, h) zmiany podwykonawcy robót ( wskazanego w ofercie) pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego na taką zmianę oraz wprowadzenia podwykonawcy na zadanie w przypadku gdy Wykonawca w ofercie przewidywał, że wykona roboty siłami własnymi. 2. W celu dokonania zmian zapisów wnioskowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, zobowiązani są oni pisemnie wystąpić z propozycja zmiany warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem. 3. Z Wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę, zostanie zawarta umowa, której wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugradymno.ires.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Radymno, ul. Lwowska 38, 37-550 Radymno.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Radymno, ul. Lwowska 38, 37-550 Radymno, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania 321 Podstawowe Usługi dla Gospodarki i Luności Wiejskiej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

SIWZ_oczyszczalnia_sciekow_w_mlynach.doc (104.00 Kb)

Zal._1_Projekt_umowy.doc (55.00 Kb)

Zal._2_Oswiadczenie_wykonawcy_Mlyny.doc (22.00 Kb)

Zal._3_Formularz_oferty.doc (21.00 Kb)

Zal._4_kosztorys_ofertowy_scalony_Mlyny.doc (36.50 Kb)

Zal._5_warynki_wykonani_i_odbioru_robot_Mlyny.doc (175.50 Kb)

Zal._6_Wykaz_wykonanych_robot_Mlyny.doc (15.00 Kb)

Przedmiar_robot_-_oczyszczalnia_Mlyny_wlasciwy.pdf (9.11 Mb)

Oczyszczalnia_mlyny_skan_dokumentow.rar (6.48 Mb)

 Odpowiedź na zapytanie nr 1

Radymno 2012.10.03

PGE.271.1.2012.AL

 

Dotyczy: przetargu nr BZP 373056-2012 z dnia 01.10.2012r., pn. „Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach”.

 

Urząd Gminy Radymno, działając w imieniu Zamawiającego Gminy Radymno, na podstawie art. 38, ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, przedstawia odpowiedzi na pytania jednego z Oferentów dotyczące przetargu.

 

  1. Prosimy o uzupełnienie strony Zamawiającego o dokumentację dotyczącą postępowania.

Odpowiedź: Uzupełniamy dokumentację.

  1. Prosimy o wydłużenie terminu składania ofert.

Odpowiedź: Przesuwamy termin składania ofert na dzień 19.10.2012 r.

                                                      Z poważaniem

                                                      Adam Lisańczuk

                                                Kierownik referatu UG Radymno

 

Zmiana terminu składania ofert w przetargu!

 

Uprzejmie informujemy o zmianie terminu składania ofert w ogłoszonym  przetargu - z 17.10.2012 godz. 9.00 na 19.10.2012, godz. 9.00

Ogłoszenie powiązane:

Ogłoszenie nr 373056-2012 z dnia 2012-10-01 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Radymno
Przedmiotem zamówienia jest Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach Zakres robót obejmuje: Wykonanie: przygotowanie terenu pod budowę, budowę budynku wielofunkcyjnego, budowę zbiornika uśredniającego komory osadu czynnego, wykonanie...
Termin składania ofert: 2012-10-17

 

Numer ogłoszenia: 378506 - 2012; data zamieszczenia: 03.10.2012

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 373056 - 2012 data 01.10.2012 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Radymno, ul. Lwowska 38, 37-550 Radymno, woj. podkarpackie, tel. 016 6282419, 628138, 6281367, fax. 016 6282419.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Radymno, ul. Lwowska 38, 37-550 Radymno, sekretariat.
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Radymno, ul. Lwowska 38, 37-550 Radymno, sekretariat.

II.2) Tekst, który należy dodać:

  • Miejsce, w którym należy dodać tekst: IV.4.4).
  • Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Radymno, ul. Lwowska 38, 37-550 Radymno, sekretariat.

Załączniki:

Ogloszenie_o_zmianie_ogloszenia.pdf (65.95 Kb)

Czesc_technologiczna.rar (13.75 Mb)

Czesc_konstrukcyjna_cz._1.rar (12.25 Mb)

Czesc_konstrukcyjna_cz._2.rar (14.13 Mb)

Z poważaniem

Adam Lisańczuk

Kierownik referatu zamówień

publicznych działalności gospodarczej i integracji europejskiej

 Odpowiedź na zapytanie nr 2

PGE.271.1.2012.AL

Dotyczy: przetargu nr BZP 373056-2012 z dnia 01.10.2012r., pn. „Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach”.

Urząd Gminy Radymno, działając w imieniu Zamawiającego Gminy Radymno, na podstawie art. 38, ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, przedstawia odpowiedzi na pytania jednego z Oferentów dotyczące przetargu.

  1. Dotyczy zapisów SIWZ § 11.11.III – Zamawiający zawarł następujący zapis dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia: „(…)wykonał minimum 1 robotę budowlaną polegającą na: budowie/ rozbudowie obiektu oczyszczalni ścieków komunalnych o przepustowości minimum 200 m3/d i wartości robót budowlanych minimum 3 mln zł brutto”

Prosimy o modyfikację powyższego warunku udziału na:

(…)wykonał minimum 1 robotę budowlaną polegającą na: budowie/ rozbudowie/modernizacji obiektu oczyszczalni ścieków komunalnych o przepustowości minimum 200 m3/d i wartości robót budowlanych minimum 2 mln zł brutto”

Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację.

Z poważaniem

Adam Lisańczuk

Kierownik referatu zamówień

publicznych działalności gospodarczej i integracji europejskiej

Odpowiedź na zapytanie nr 3

Radymno 2012.10.05

PGE.271.1.2012.AL

Dotyczy: przetargu nr BZP 373056-2012 z dnia 01.10.2012r., pn. „Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach”.

Urząd Gminy Radymno, działając w imieniu Zamawiającego Gminy Radymno, na podstawie art. 38, ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, przedstawia odpowiedzi na pytania jednego z Oferentów dotyczące przetargu.

  1. Pytanie: Czy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w przedmiotowym przetargu. Zgodnie z art. 7 ust. 1 i art. 30, ust. 4 PZP, zamawiający zobowiązany jest wskazać że dopuszcza rozwiązania równoważne?

Odpowiedź: Zamawiający opisał przedmiot zamówienia zgodnie z zapisami art. 31, ust. 1 ustawy PZP za pomocą dokumentacji projektowej. W prowadzonym postępowaniu Zamawiający stosuje wszystkie obowiązujące przepisy ustawy PZP, w tym również te które dopuszczają rozwiązania równoważne wymaganiom określonym przez Zamawiającego, w tym przypadku określonym przez dokumentację projektową, pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w art. 30, ust. 5 ustawy PZP.

  1. Pytanie: Prosimy o podanie wymaganych parametrów ścieków oczyszczonych, oraz dołączenie do dokumentacji pozwolenia wodnoprawnego?

Odpowiedź: Ścieki oczyszczone winne spełniać parametry określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z 31.07.2006 r., nr 137,poz 984). Dołączamy pozwolenie wodnoprawne z dnia 13.12.2004 r.

  1. Pytanie: Prosimy o przedstawienie obliczeń technologicznych dotyczących wymiarowania bioreaktorów?

Odpowiedź: Przedstawiamy będące w posiadaniu Zamawiającego obliczenia technologiczne dotyczące wymiarowania bioreaktorów.

  1. Pytanie: Czy zamawiający dysponuje przedmiarami w wersji edytowalnej. Jeśli tak to prosimy o ich udostępnienie?

Odpowiedź: Nie dysponuje.

  1. Pytanie: Prosimy o wyjaśnienie czy do oferty przetargowej ma być dołączony kosztorys ofertowy, czy wystarczy wypełnienie załącznika 4?

Odpowiedź: Do oferty przetargowej ma być dołączony kosztorys ofertowy scalony (zał. nr 4 do SIWZ). Kosztorys ofertowy pełny o którym mowa w §18, pkt 3 SIWZ, wymagany będzie od oferenta który przetarg wygrał.

Pozwolenie_wodnoprawne.pdf (739.04 Kb)

Projekt_architektoniczno-technologiczny.pdf (817.56 Kb)

Z poważaniem

Adam Lisańczuk

Kierownik referatu zamówień

publicznych działalności gospodarczej i integracji europejskiej

Odpowiedź na zapytanie nr 4

Radymno 2012.10.05

PGE.271.1.2012.AL

Dotyczy: przetargu nr BZP 373056-2012 z dnia 01.10.2012r., pn. „Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach”.

Urząd Gminy Radymno, działając w imieniu Zamawiającego Gminy Radymno, na podstawie art. 38, ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, przedstawia odpowiedzi na pytania jednego z Oferentów dotyczące przetargu.

  1. Pytanie: W SIWZ – paragraf 14 pkt 6 jest zapis, że: „W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy je złożyć w oryginale w Referacie Finansowym Urzędu Gminy Radymno, ul Lwowska 38, (pok. Nr 15). Wymagana ważność tej formy wadium – 60 dni od daty otwarcia ofert.” Co pozostaje sprzeczne z zapisem w paragrafie 15, pkt 1: „Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni.” Prosimy o jednoznaczne ustalenie czasu na jaki ma być wystawiona gwarancja ubezpieczeniowa?

Odpowiedź: Na 60 dni.

  1. Pytanie: Prosimy o potwierdzenie, że poszczególne kosztorysy ofertowe nie będą dołączane do oferty, a jedynie kosztorys ofertowy scalony?

Odpowiedź: Do oferty przetargowej ma być dołączony kosztorys ofertowy scalony (zał. nr 4 do SIWZ). Kosztorys ofertowy pełny o którym mowa w §18, pkt 3 SIWZ, wymagany będzie od oferenta który przetarg wygrał.

  1. Pytanie: W formularzu ofertowym należy podać długość okresu gwarancji na wykonane zadanie, a w SIWZ nie ma zapisu o minimalnym okresie gwarancji jakiego oczekuje Zamawiający. Prosimy o podanie tego okresu?

Odpowiedź: Minimalny okres gwarancji jakiego oczekuje zamawiający jest podany w projekcie umowy (zał. nr 1 do SIWZ, §9 projektu umowy, pkt 3) i wynosi on 12 miesięcy.

  1. Pytanie: Prosimy o wskazanie dostawcy zaprojektowanych w dokumentacji zbiorników prefabrykowanych (Firma, która na etapie wykonywania projektu handlowała tego typu produktami i ściągała je z Anglii już się tym nie zajmuje) lub wyrażenie zgody na zmianę technologii wykonania zbiorników – ob. 5, oraz ob. 6.1 i 6.2 na żelbetową. Dostarczenie dokumentacji technicznej na w/w zbiorniki pozostawałoby po naszej stronie?

Odpowiedź: Wskazywanie dostawcy materiałów i urządzeń nie jest rolą Zamawiającego. Prosimy sporządzić ofertę zgodnie ze SIWZ.

  1. Pytanie: W uzupełnieniu zapytania zwracamy się do zamawiającego z prośbą o załączenie pełnej dokumentacji dotyczącej instalacji elektrycznych i automatyki.

Odpowiedź: Dołączamy dokumentację.

Projekt_wykonawczy-czesc_elektryczna.rar (10.04 Mb)

Projekt_wykonawczy-czesc_Automatyzacja_i_AKP.part1.rar (25.00 Mb)

Projekt_wykonawczy-czesc_Automatyzacja_i_AKP.part2.rar (18.53 Mb)

Z poważaniem

Adam Lisańczuk

Kierownik referatu zamówień

publicznych działalności gospodarczej i integracji europejskiej

Odpowiedź na zapytanie nr 5

PGE.271.1.2012.AL                                                                             Radymno,2012-10-11

 

Dotyczy: przetargu nr BZP 373056-2012 z dnia 01.10.2012r., pn. „Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach”.

 

Urząd Gminy Radymno, działając w imieniu Zamawiającego Gminy Radymno, na podstawie art. 38, ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, przedstawia odpowiedzi na pytania jednego z Oferentów dotyczące przetargu.

dotyczy: dokumenty formalne

  1. Zwracamy się z prośbą o załączenie jako elementu SIWZ projektu budowlanego inwestycji.

Odpowiedź: Dołączamy brakujące elementy projektu.

  1. Zwracamy się z prośbą o uzupełnienie opisu przedmiotu zamówienia o brakującą dokumentację
    techniczną (rysunki i opisy techniczne).

Zgodnie z Art. 31 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych „Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych". Minister Infrastruktury rozporządzeniem z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego w par. 4 precyzyjnie określił zakres dokumentacji projektowej służącej do opisu zamówienia. Dla robót dla których wymagane jest pozwolenie na budowę dokumentacja projektowa winna zawierać:

  1. projekt budowlany

  2. projekty wykonawcze

  3. przedmiar

Zgodnie z ww. rozporządzeniem projekty powinny zawierać rysunki wraz częścią opisową. 3. Zgodnie z art. 29 Ustawy PZP prosimy o uzupełnienie dokumentów o:

  1. pozwolenie na budowę

  2. pozwolenie wodno - prawne

  3. decyzję środowiskową

  4. geologię

  5. warunki przyłączeniowe sieci wodociągowej

Odpowiedź: Dołączamy pozwolenie na budowę i geologię. Pozwolenie wodnoprawne zostało dołączone wcześnie w odpowiedzi nr 3. Decyzja środowiskowa, oraz warunki przyłączeniowe do sieci wodociągowej dla przedmiotowej inwestycji nie były wydawane.

3. Umowa zakłada, że odbiór końcowy ma być bezusterkowy. W związku z czym prosimy o potwierdzenie, iż tylko wady istotne- uniemożliwiające korzystanie z przedmiotu umowy mogą być podstawą do odmowy dokonania odbioru co jest zgodne z doktryną oraz wykładnią i bogatym orzecznictwem w tym zakresie. Należy wyraźnie wskazać, iż zgodnie z art. 647 kodeksu cywilnego dokonanie odbioru przedmiotu umowy jest podstawowym obowiązkiem Zamawiającego i Zamawiający nie może uchylić się od dokonania odbioru z powodu wystąpienia wad/ usterek nadających się do usunięcia. Należy zwrócić w tym miejscu uwagę na wyrok Sądu Najwyższego z 8 stycznia 2004r. (sygn. akt l CK 24/03) w którym Sąd stwierdził, iż „jeżeli Wykonawca zgłosił zakończenie robót budowlanych, Inwestor obowiązany jest dokonać ich odbioru (art.647 kc). W dokumencie (protokole) z tej czynności, stanowiącym stwierdzenie spełnienia świadczenia i podstawę dokonania rozliczeń stron, niezbędne jest zawarcie ustaleń poczynionych m.in. co do jakości wykonanych robót, ewentualny wykaz wszystkich ujawnionych wad z ewentualnymi terminami ich usunięcia lub oświadczeniem inwestora o wyborze innego uprawnienia z tytułu odpowiedzialności wykonawcy za wady ujawnione przy odbiorze (tak np. wyrok Sądu Najwyższego z dnia 5 marca 1997r. II CKN 28/97 OSNC 1997/6-7 póz.90)." Zatem odbiór powinien być dokonany niezależnie od wystąpienia wad, które mogą być usuwane już po dokonaniu odbioru, a oczekiwanie na odbiory bezusterkowe nie znajduje uzasadnienia w świetle przepisów kodeksu cywilnego i prowadzi do wydłużenia uznania przedmiotu umowy za wykonany. Nadto, w wyroku z dnia 22 czerwca 2007 roku, sygn. Akt V CSK 99/2007 Sąd Najwyższy orzekł, iż strony umowy o roboty budowlane nie mogą uzależnić wypłaty wynagrodzenia należnego Wykonawcy od braku jakichkolwiek usterek.

Odpowiedź: W § 7, ust. 3 umowy zostanie wykreślony wyraz „bezusterkowego”.

3. Prosimy o modyfikację postanowienia § 5 ust. 2 Umowy poprzez dodanie na końcu punktu a), b) i c)

sformułowania: „powstałych z winy Wykonawcy" i uzależnienie odpowiedzialności odszkodowawczej Wykonawcy od okoliczności przez niego zawinionych.

Odpowiedź: Nie.

4. Ekwiwalentem świadczeń Wykonawcy w umowie o roboty budowlane jest obowiązek zapłaty

wynagrodzenia przez Zamawiającego. Każde opóźnienie w płatnościach powoduje zazwyczaj okresowe perturbacje zmuszając często do finansowania inwestycji przez Wykonawcę. Jedynym środkiem zabezpieczającym Wykonawcę przed powyższą sytuacją jest prawo do wstrzymania robót na koszt i ryzyko Zamawiającego (koszty utrzymania placu budowy, mobilizacja sprzętu i ludzi) w razie braku zapłaty wymagalnych należności przez Zamawiającego. Ustalenie takiego prawa w umowie znacznie zmniejszy ryzyko finansowe dla danej inwestycji, co niewątpliwie wpłynie na wysokość cen ofertowych. Czy Zamawiający wprowadzi stosowny zapis do umowy?

Odpowiedź: Nie.

5. Umowa nie zawiera ograniczenia w naliczaniu kar umownych , a jednocześnie określa prawo

inwestora do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, powodując, że jest on w pełni

zabezpieczony na wypadek ewentualnych szkód. Brak ograniczenia w naliczaniu kar to nie tylko rzadko spotykana praktyka w obrocie gospodarczym, ale także sytuacja, która zmusza wykonawców do skalkulowania ewentualnego ryzyka i zwiększenia ceny ofertowej, co z kolei powodować będzie wydatkowanie środków publicznych w większej niż to konieczne, wartości. Prosimy o wprowadzenie do umowy standardowego zapisu o ograniczeniu kar umownych do 10% wynagrodzenia.

Odpowiedź: Nie.

6. Ponieważ umowa przewiduje sztywny termin realizacji przedmiotu zamówienia prosimy

o zmodyfikowanie § 2 ust. 4 umowy w ten sposób aby wśród przesłanek do przedłużenia terminu

znalazły się również tak istotne podstawy wpływające na termin jak:

- przedłużające się postępowanie przetargowe,

- niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające lub znacznie utrudniające prowadzenie robót, skrócenie terminu realizacji,

- opóźnienia Zamawiającego w dostarczeniu dokumentacji technicznej, dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy (np. prawomocnego pozwolenia na budowę),

 

- w przypadku zmian dokumentacji spowodowanych dostarczeniem wadliwej dokumentacji
technicznej, dokumentacji projektowej lub innych dokumentów budowy o czas niezbędny do dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany,

- wystąpienia innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada
Wykonawca,

- w przypadku wystąpienia robót dodatkowych

Odpowiedź: Nie

7. Ponieważ dokumentacja projektowa została sporządzona w 2004 r. wykonanie przedmiotu
zamówienia może stać się niemożliwe z uwagi na niemożliwość realizacji robót w przyjętych
technologiach i z użyciem zaprojektowanych urządzeń i materiałów, które mogą być już niedostępne.
W związku z powyższym prosimy o zmodyfikowanie § 2 ust. 4 umowy w ten sposób aby wśród
przesłanek do zmiany sposobu wykonania i zakresu przedmiotu umowy znalazły się również tak
istotne podstawy jak:

- w przypadku aktualizacji rozwiązań technicznych i materiałowych z uwagi na:•

  • postęp techniczny,

  • zmiany obowiązujących przepisów prawa

  • brak dostępności materiałów i urządzeń lub zaniechanie ich produkcji

  • w przypadku konieczności wprowadzenia zmian dokumentacji projektowej, zmian ilości i rodzaju
    robót niezbędnych do osiągnięcia zakładanego rezultatu.

Odpowiedź: Nie.

  1. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności i potwierdzenie, który z zapisów dotyczących gwarancji
    należytego wykonania jest obowiązujący. § 22 ust. 12 SIWZ, który przewiduje podział zabezpieczenia

 

 

na dwie części w wysokości 70 i 30 % i § 8 ust. 4 Umowy przewidującego inny podział zabezpieczenia i zatrzymanie na okres rękojmi i gwarancji 20% kwoty zabezpieczenia.

Odpowiedź: Obowiązuje podział zabezpieczenia określony w § 8, ust. 4 umowy.

9. Z uwagi na termin związania ofertą wynoszący 30 dni, prosimy o zmodyfikowanie zapisów SIWZ
dotyczących okresu ważności wadium, określonemu w § 14 ust. 6 SIWZ z 60 dni na 30 dni, tak by
termin ten odpowiadał terminowi związania ofertą.

Odpowiedź: Okres ważności wadium winien wynosić 60 dni.

10. W związku z koniecznością dokładnego przeanalizowania przekazanej do wyceny dokumentacji
technicznej (ze względu m.in. na powody wymienione w pkt. 7 powyżej) oraz na jej nie kompletność
zwracamy się z prośbą o przedłużenie terminu składania ofert o 2 tygodnie tj. do dnia 09.11.2012 r.

Odpowiedź: Nie.

Dotyczy: Branża budowlana

    1. Informujemy, że w przekazanej dokumentacji brakuje części opisowej oraz rysunków do projektu wykonawczego. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji.

Odpowiedź: Uzupełniamy dokumentację.

dotyczy: Branża sanitarna

  1. Informujemy, że w przekazanej dokumentacji brakuje części opisowej projektów wod-kan,
    i ciepłej wody oraz wentylacji i ogrzewania. Prosimy o uzupełnienie.

Odpowiedź: Uzupełniamy dokumentację.

  1. Informujemy, że w przekazanej dokumentacji brakuje zestawienia układów wentylacyjnych. Prosimy
    o uzupełnienie

Odpowiedź: Uzupełniamy dokumentację.

dotyczy: Branża elektryczna

1. Informujemy że przekazana do wyceny dokumentacja jest nie kompletna (brak dokumentacji na część elektryczną oraz automatykę). Prosimy o uzupełnienie dokumentacji.

Odpowiedź: Uzupełniono dokumentację w odpowiedzi nr 4 z dnia 2012.10.05.

Rysunki-konstrukcja.rar (1.93 Mb)

Czesc_architektoniczno-konstrukcyjna.PDF (5.77 Mb)

Czesc_technologiczno-instalacyjna.pdf (3.95 Mb)

Czesc_technologiczno-instalacyjna-wykaz_materialow.pdf (2.20 Mb)

Geologia.pdf (3.63 Mb)

Plan_zagospodarowania_terenu.pdf (521.85 Kb)

Projekt_budowlany.pdf (694.40 Kb)

Z poważaniem

Adam Lisańczuk

Kierownik referatu zamówień

publicznych działalności gospodarczej i integracji europejskiej

Odpowiedź na zapytanie nr 6

PGE.271.1.2012.AL                                                                             Radymno,2012-10-11 

Dotyczy: przetargu nr BZP 373056-2012 z dnia 01.10.2012r., pn. „Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach”.

 

Urząd Gminy Radymno, działając w imieniu Zamawiającego Gminy Radymno, na podstawie art. 38, ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, przedstawia odpowiedzi na pytania jednego z Oferentów dotyczące przetargu.

  1. Według załączonego projektu technicznym , zgodnie z którym na sekwencyjne reaktory biologiczne przewidziano zastosowanie zbiorników typu PERMASTORE, zbiorniki tego typu są wykonane ze stali czarnej emaliowanej powłoką ze szkła kobaltowego. Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie tych zbiorników w innej jak to miejsce w PERMASTORE , technologii, np. ze stali nierdzewnej?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza zamianę zbiorników na zbiorniki ze stali nierdzewnej, pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w art. 30, ust. 5 ustawy PZP.

  1. W związku z niezałączeniem do materiałów przetargowych opisów technicznych wykonania zbiorników SBR , zawierających min. sposób zabezpieczenia stali ( w rysunkach konstrukcyjnych zbiorników przy sposobie zabezpieczenia stali zapisano „zgodnie z opisem technicznym"), brak opisu zabezpieczenia antykorozyjnego. Prosimy Zamawiającego o uzupełnienie w/w niezgodności i określenie szczegółowo sposobu zabezpieczenia antykorozyjnego stali zbiorników.

Odpowiedź: Zabezpieczenie antykorozyjne elementów stalowych podano w opisie technicznym cześć architektoniczno-konstrukcyjna, poz. 5.1.3. Elementy stalowe należy zabezpieczyć antykorozyjnie poprzez ocynkowanie ogniowe powłoką grubości 150 mikrometrów. Opis techniczny dołączamy.

  1. W związku z powyższymi niezgodnościami i brakiem możliwości wykonania oferty ze względu na brak podstawowych danych technicznych zbiorników prosimy o przesuniecie terminu składania ofert do dnia 30.10.2012 r.

Odpowiedź: Nie.

  1. Zgodnie z projektem technicznym pomosty na reaktorach i zbiorniku uśredniającym maja być wykonane ze stali czarnej, prosimy o szczegółowe określenie sposobu zabezpieczenia antykorozyjnego tych konstrukcji. Jeśli Zamawiający żąda wykonania w/w ze stali nierdzewnej to prosimy o potwierdzenie które elementy konstrukcji mają być ze stali czarnej a które ze stali nierdzewnej.

Odpowiedź: Elementy stalowe należy zabezpieczyć antykorozyjnie poprzez ocynkowanie ogniowe powłoką grubości 150 mikrometrów .

  1. Zgodnie z projektem technicznym kraty pomostowe na reaktorach i zbiorniku uśredniającym wykonane są ze stali czarnej cynkowanej . Czy Zamawiający , w związku z występowaniem środowiska mocno agresywnego rozważy możliwość zmiany wykonania materiałowego krat pomostowych na kraty z tworzywa sztucznego?

Odpowiedź: Dopuszcza się zastosowanie krat pomostowych z tworzywa sztucznego, pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w art. 30, ust. 5 ustawy PZP.

 

  1. Prosimy o określenie grubości i materiału izolacji cieplnej zbiorników SBR oraz zbiornika uśredniającego, ponadto prosimy o określenie z jakiej blachy, jakiej grubości i jakiego koloru ma być wykonane poszycie zewnętrzne zbiorników PERMASTORE.

Odpowiedź: Izolację ścian zbiorników SBR oraz uśredniającego należy wykonać z płyt z wełny mineralnej twardej o grubości 150 mm zabezpieczonej płaszczem z blachy stalowej powlekanej trapezowej T12 w kolorze zielonym. obróbki blacharskie z blachy stalowej płaskiej 0,55 mm w tym samym kolorze.

  1. Prosimy o podanie grubości blachy, z jakiej mają być wykonane zbiorniki: uśredniający i SBR-y.

Odpowiedź: Ponieważ są to elementy prefabrykowane, grubość blach ustala producent zgodnie z własna dokumentacją konstrukcyjną zbiorników pod określone parametry.

  1. Prosimy podać rodzaj zasuwy, rodzaj napędu zasuwy na rurociągu tłocznym pulpy piaskowej do separatora piasku.

Odpowiedź: Zasuwa DN100 z kółkiem, nr kat. 126 z klinem wygumowanym. Producent np. "TOFAMA" Toruń lub inna firma produkująca armaturę o równoważnych parametrach.

  1. W pomieszczeniach sita i płaskownika występują 2 szt. zasuw DNI 00 (na rurociągu tłocznym pulpy piaskowej oraz na dopływie ścieków dowożonych - przed przepływomierzem). W przedmiarach robót występuje tylko l zasuwa DNI 00 – w póz. 22 w Pomieszczeniu płaskownika. Gdzie należy ująć drugą zasuwę?

Odpowiedź: Należy ująć w kosztorysie ofertowym dodatkową zasuwę w dowolnej pozycji.

  1. Jaką wydajność i wysokość podnoszenia ma posiadać pompa pulpy piaskowej?

Odpowiedź: Parametry pompy: wydajność około Q=3,0 m3/h i wysokość podnoszenia około 6,0 m sł. wody, dla pulpy piaskowej.

  1. Prosimy o podanie parametrów filtra węglowego służącego do oczyszczania powietrza z budynku wielofunkcyjnego, pozwalających na jego prawidłowy dobór i wycenę (w projekcie brak tych danych).

Odpowiedź: Zgodnie z projektem technologicznym, element W15: Absorber z wkładem węglowym Ventosorb V70, V=500 m3/h, opór 600 Pa, średnica: D=700 mm, wysokość H=1300 mm.

  1. Prosimy o podanie szczegółowych parametrów tworzywa sztucznego, z jakiego mają być wykonane zbiorniki pompowni głównej i pośredniej.

Odpowiedź: Zbiorniki pompowni mogą być dostarczone z: włókna szklanego, polietylenu PE-HD, polimerobetonu.

  1. Prosimy o podanie parametrów żurawika do wyciągania pomp w zbiorniku uśredniającym: materiał wykonania, udźwig, czy należy przewidzieć jeden maszt przenośny na dwie pompy + 2 stopy, itp.?

Odpowiedź: Parametry żurawika do wyciągania pomp: materiał - stal ocynkowana ogniowo, napęd ręczny za pomocą wciągarki z hamulcem, nośność N=1,5 kPa, linka ze stali nierdzewnej. Żurawik musi posiadać niezbędne atesty lub aprobaty techniczne. Ilość żurawików zgodnie z wykazem urządzeń i przedmiarem robót.

  1. Prosimy o podanie parametrów wykonania materiałowego armatury (zasuw, zaworów, przepustnic, klap zwrotnych, itp.)

Odpowiedź: Wszystkie parametry podane są w wykazach armatury - opis do części technologicznej oczyszczalni ścieków. Opis dołączamy.

  1. Prosimy o podanie parametrów żurawika do wyciągania pomp w komorze osadu czynnego: materiał wykonania, udźwig, czy dla jednego SBR należy przewidzieć jeden maszt przenośny na dwie pompy + 2 stopy, itp,?

Odpowiedź: Parametry żurawika do wyciągania pomp: materiał - stal ocynkowana ogniowo, napęd ręczny za pomocą wciągarki z hamulcem, nośność N=1,5 kPa, linka ze stali nierdzewnej. Żurawik musi posiadać niezbędne atesty lub aprobaty techniczne. Ilość żurawików zgodnie z wykazem urządzeń i przedmiarem robót.

 

  1. W dokumentacji projektowej brak szczegółowego opisu systemu napowietrzania, obliczeń wymaganej ilości tlenu koniecznej do dostarczenia do komór SBR, rodzaju i ilości dyfuzorów napowietrzających. Brak również rysunków z rozrysowaną instalacją napowietrzającą. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji o szczegółowy opis systemu napowietrzania w komorach osadu czynnego, obliczenia procesowe oraz uzupełnienie rysunków projektowych.

Odpowiedź: Uzupełniamy dokumentację – jak odpowiedź nr 5. Zgodnie z obliczeniami zawartymi w opisie technicznym (część technologiczno – instalacyjna), wymagana ilość powietrza wynosi Qp=694 Nm3/h z mieszaniem, 347 Nm3/h na jeden SBR.

  1. Prosimy o podanie, z jakiego konkretnie tworzywa sztucznego ma być wykonany zbiornik PDC oraz z jakiego materiału ma być wykonana wanna przechwytująca.

Odpowiedź: Z tworzywa sztucznego.

  1. Prosimy o podanie parametrów urządzenia mieszająco - napowietrzającego w zagęszczaczu (ob. nr 9), zbiorniku retencyjnym odcieku (Ob. nr 13 - modernizowanym) oraz zbiorniku odcieków napowietrzanym (ob. nr 18), niezbędnych do prawidłowego doboru i wyceny tego urządzenia. Podanie w ST tylko mocy urządzenia jest parametrem niewystarczającym.

Odpowiedź: Parametry urządzeń napowietrzających fabryczne dla typów urządzeń podanych w opisie technicznym i zestawieniu materiałów.

  1. Prosimy o podanie wymaganej wydajności prasy do odwadniania osadów, wymaganego odwodnienia osadu (ilość s.m.), wykonania materiałowego urządzenia, dopuszczalnej dawki połielektrolitu, itp.

Odpowiedź: Wydajność prasy: Q= 4,0 m3/h, o uwodnieniu podawanego osadu: 98,5%. Wymagane odwodnienie osadu: min. 21% ±2%. Dawkę polielektrolitu i ilość należy ustalić w trakcie rozruchu urządzenia odwadniającego.

  1. Prosimy o podanie parametrów sprężarki w stacji odwadniania osadów.

Odpowiedź: Sprężarka wchodzi w skład kpl. urządzenia odwadniającego i parametry ustala dostawca zespołu urządzeń.

  1. Prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej o opis techniczny (w dokumentacji przetargowej znajduje się tylko Specyfikacja Techniczna).

Odpowiedź: Uzupełniamy dokumentację - odpowiedź nr 5.

                                                                                                    

  Z poważaniem

Adam Lisańczuk

Kierownik referatu zamówień

publicznych działalności gospodarczej i integracji europejskiej

Odpowiedź na zapytanie nr 7

PGE.271.1.2012.AL                                                                             Radymno,2012-10-11

 

Dotyczy: przetargu nr BZP 373056-2012 z dnia 01.10.2012r., pn. „Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach”.

 

Urząd Gminy Radymno, działając w imieniu Zamawiającego Gminy Radymno, na podstawie art. 38, ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, przedstawia odpowiedzi na pytania jednego z Oferentów dotyczące przetargu.

Dotyczy: Branża budowlana

1. Informujemy, że w przekazanej dokumentacji brakuje części opisowej (m.in. opis techniczny do branży architektury i konstrukcji) oraz rysunków do projektu wykonawczego. Na chwilą obecną zostały przekazane następujące rysunki z branży budowlanej:


 

nr rysunku

tytuł

przekazano (X)

1

budynek wielofunkcyjny, rzut fundamentów

X

2

budynek wielofunkcyjny. Rzut przyziemia

X

3

budynek wielofunkcyjny. Rzut i przekroje stropu

X

4

budynek wielofunkcyjny. Więźba dachowa

X

5

budynek wielofunkcyjny. rzut dachu

X

6

budynek wielofunkcyjny. Przekroje pionowe

X

7

budynek wielofunkcyjny. Elewacje

X

8

budynek wielofunkcyjny fundamenty budynku-przekroje

X

9

budynek wielofunkcyjny. Piaskownik -przekroje poziome

X

10

budynek wielofunkcyjny. Płaskownik - przekroje pionowe

X

 

11

budynek wielofunkcyjny. Płaskownik - przykrycie

X

12

budynek wielofunkcyjny. Kanały podposadzkowe

X

13

budynek wielofunkcyjny. Konstrukcja wsporcza pod wentylator mechaniczny fi 200

X

14

budynek wielofunkcyjny. Wykaz stolarki okiennej

X

15

budynek wielofunkcyjny, wykaz stolarki drzwiowej

X

16

5. Zbiornik uśredniający, 9. Zagęszczacz osadu, SBR. 6.1, SBR 6.2 RYSUNEK GABARYTOWY

X

17

 

brak

18

 

brak

19

SBR 6.1, SBR 6.2 Płyta fundamentowa PF1

X

20

zbiornik uśredniający, zagęszczacz osadu, płyta fundamentowa PF2

X

21

 

brak

22

SBR 6.1, SBR 6.3, 5. Zbiornik uśredniający, 9 Zagęszczacz osadu RAMY Rl, R2

X

23

SBR 6.1, SBR 6.2, 5. Zbiornik uśredniający, 9 Zagęszczacz osadu POMOST Pl, POMOST P2

X

24

 

brak

25

SBR 6.1, SBR 6.2, 5. Zbiornik uśredniający, 9 Zagęszczacz osadu Schody na pomost

X

26

 

brak

27

komora przepływomierza KPI - OB.20

X

28

 

brak

29

 

brak

30

fundamenty pod dmuchawy. Ob. 7.1, 7.2, 7.3

X

W nawiązaniu do powyższego zaznaczamy, iż zgodnie z Art. 31 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych „Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane za pomocą dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych". Minister Infrastruktury rozporządzeniem z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego w par. 4 precyzyjnie określił zakres dokumentacji projektowej służącej do opisu zamówienia. Dla robót dla których wymagane jest pozwolenie na budowę dokumentacja projektowa winna zawierać:

- projekt budowlany

- projekty wykonawcze
- przedmiar

Zgodnie z ww. rozporządzeniem projekty powinny zawierać rysunki wraz częścią opisową. W chwili obecnej nie jest możliwa dokładna wycena zamierzenia inwestycyjnego z uwagi na niekompletność przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji technicznej.

W związku z powyższym prosimy o uzupełnienie dokumentacji oraz o przesunięcie terminu składania ofert na dzień 09.11.2012 r.

 

Odpowiedź: Uzupełniono dokumentację w odpowiedzi nr z dnia 2012.10.11. termin składania ofert został już raz przesunięty, na powtórne przesunięcie terminu Zamawiający nie wyraża zgody.

  1. Prosimy o przekazanie zestawienia elementów konstrukcji więźby dachowej.

 

Odpowiedź: Zamawiający nie dysponuje zestawieniem elementów konstrukcji więźby dachowej. Proszę wycenić zgodnie z przedmiarem i projektem wykonawczym.

 

  1. Informujemy, ze zaprojektowany w budynku wielofunkcyjnym strop typu FERT na dzień dzisiejszy
    jest wycofany z produkcji ze względu na nie spełnianie przez w/w wyrób norm europejskich.
    Prosimy o informację, jaki rodzaj stropu należy wycenić.

 

Odpowiedź: Proszę wycenić równoważny rodzaj stropu z jednoczesnym spełnieniem wymagań określonych w art. 30, ust. 5 ustawy PZP.

  1. Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie wyceny wyposażenia w sprzęt podstawowy oraz w meble
    w budynku oczyszczalni wchodzi:

 

  1. Przenośny kolorymetr DR/890 4847000 - kpl 1

  2. Cyfrowy termoreaktor DRB 100 - kpl l

  3. Przenośny Miernik pH i przewodnictwa SENSION 156 - kpl 1

  4. Menzurka 1000 ml - szt 1

  5. Biurko zamykane L = 1200 mm -szt 1

  6. Krzesło - szt 3

  7. Regał otwarty L = 900 mm -sztuk 1

  8. Regał zamknięty L = 900 mm-sztuk 1

  9. Szafa L =900 m m - sztuk l

  10. Stolik wolnostojący 90x90 cm - sztuk 1

  11. Wieszak wolnostojący - sztuk 1

  12. Śmietniczka-szt 2

  13. Regały metalowe szer. 600 dł 900 wys. 2000 mm - sztuk 3

  14. Szafki ubraniowe metalowe – 8szt.

Odpowiedź: Tak, zgodnie z zestawieniem W-20 części opisowej projektu wykonawczego (część technologiczno – instalacyjna).

  1. Prosimy o informację z jakiego materiału (metalowe czy płyta meblowa) mają być wykonane
    meble, tj: regały otwarte, regały zamknięte, szafa.

Odpowiedź: Z płyty meblowej. Pozycje 13 i 14 metalowe

  1. Prosimy o informację, czy możliwe jest udostępnienie dokumentacji w wersji dwg.

Odpowiedź: Nie, Zamawiający nie dysponuje dokumentacją w takiej wersji.

Z poważaniem

Adam Lisańczuk

Kierownik referatu zamówień

publicznych działalności gospodarczej i integracji europejskiej

 

Ogłoszenie powiązane:

Ogłoszenie nr 373056-2012 z dnia 2012-10-01 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Radymno
Przedmiotem zamówienia jest Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach Zakres robót obejmuje: Wykonanie: przygotowanie terenu pod budowę, budowę budynku wielofunkcyjnego, budowę zbiornika uśredniającego komory osadu czynnego, wykonanie...
Termin składania ofert: 2012-10-17


Numer ogłoszenia: 400882 - 2012; data zamieszczenia: 16.10.2012

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 373056 - 2012 data 01.10.2012 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Radymno, ul. Lwowska 38, 37-550 Radymno, woj. podkarpackie, tel. 016 6282419, 628138, 6281367, fax. 016 6282419.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

·                  Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.

·                  W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.10.2012, godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Radymno, ul. Lwowska 38, 37-550 Radymno, sekretariat..

·                  W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.10.2012, godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Radymno, ul. Lwowska 38, 37-550 Radymno, sekretariat..

 

 

 

Odpowiedź nr 8 z dnia 16.10.2012 r.

Radymno 2012.10.16

PGE.271.1.2012.AL

 

 

Dotyczy: przetargu nr BZP 373056-2012 z dnia 01.10.2012r., pn. „Budowa oczyszczalni ścieków w Młynach”.

 

Urząd Gminy Radymno, działając w imieniu Zamawiającego Gminy Radymno, na podstawie art. 38, ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, przedstawia odpowiedzi na pytania jednego z Oferentów dotyczące przetargu.

 

1.                           Z uwagi na to że Zamawiający załączył pełne projekty konstrukcyjne i technologiczne a więc najważniejsze części dokumentacji przetargowej dopiero 11.10.2012 r. tj. 11 dni od daty ogłoszenia przetargu wnioskujemy o adekwatne przesunięcie terminu składania ofert na 29.10.2012 r. Pozwoli to na rzetelne wykonanie ofert. Załączone w dniu 11.10.2012 r. projekty pozwolą dopiero prawidłowo wycenić i dobrać technologię wykonania zbiorników oraz urządzeń.

Odpowiedź: Zamawiający przesuwa termin składania ofert na dzień 29.10.2012 r.

2.                           W związku z tym że projekt został wykonany w 2004 r. prosimy o załączenie prawomocnego pozwolenia na budowę.

Odpowiedź: Dołączamy pozwolenie na budowę.

 

Pozwolenie_na_budowe-siec_elektryczna.pdf (375.04 Kb)Pozwolenie_na_budowe_oczyszcalnia_sciekow.pdf (371.04 Kb) 

SIWZ_oczyszczalnia_sciekow_w_mlynach1.doc (104.00 Kb)

 

  Z poważaniem

Adam Lisańczuk

Kierownik referatu

   UG Radymno

 

 

 

 

Liczba odwiedzin: 685570
Serdecznie witamy na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Radymno