Przetargi 

data publikacji: 03-12-2024 | 16:24data ostatniej modyfikacji: 27-12-2024 | 10:19Wytworzył: E. Majewska
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU pn. „Ochrona fizyczna obiektów należących do Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach na rok 2025.”
03 grudnia 2024

Starachowice, dnia 03.12.2024r.

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

pn. „Ochrona fizyczna obiektów należących do Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach na rok 2025.”

 

1. Nazwa i adres Zamawiającego: 

ZAKŁAD ENERGETYKI CIEPLNEJ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach ul. Na Szlakowisku 8, 27-200 Starachowice, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym w Kielcach X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000061314, NIP 664-000-00-35, REGON 290021052, tel. (41) 274-80-53,  fax (41) 274-78-46, e-mail: sekretariat@zecstar.pl.

1.1. Postępowanie jest prowadzone w trybie zapytania nieograniczonego, na podstawie  regulaminu „Regulamin udzielania zamówień sektorowych na dostawy, usługi i roboty budowlane w ZAKŁADZIE ENERGETYKI CIEPLNEJ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach – wprowadzonym Zarządzeniem nr 10/2021 Prezesa Zarządu ZEC Sp. z o.o.  w Starachowicach z dnia 24 maja 2021r.”

2. Osoby upoważnione do kontaktu z Oferentami:

- w sprawach formalnych: Elżbieta Malinowska Majewska e-mail: e.majewska@zecstar.pl

Kontakt możliwy jest w dni pracy od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:30 do 14:30

- w sprawach merytorycznych: Krzysztof Kopański e-mail: k.kopanski@zecstar.pl

Kontakt możliwy jest w dni pracy od poniedziałku do piątku w godzinach  od 6:30 do 14:30.

 

3. Przedmiotem zamówienia jest:

„Ochrona fizyczna obiektów należących do Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach na rok 2025.”

3.1 Główny przedmiot zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień CPV:

CPV: 79710000

3.2 Przedmiotem zamówienia jest:

 

1. Ochrona fizyczna obiektów należących do ZEC przez jednego agenta ochrony 24h na każdym obiekcie tj:

  • Ciepłownia C1 ul. Kościelna 100 - ochrona fizyczna 24 h, (budynek posiada: monitoring cctv obiektu).
  • Ciepłownia C2 ul. Ostrowiecka 3 - ochrona fizyczna 24h, (budynek posiada: monitoring cctv obiektu).

Wykonanie podjazdów grupy interwencyjnej do obiektów przy ul. Na Szlakowisku 8, Wymiennikownia W1, ul. Górna 5b, Kotłownia osiedlowa ul. Najświętszej Marii Panny 6, Budynek z bazą Komunikacji Miejskiej ul. Radomska 53 co najmniej 4 razy w ciągu doby ( 2 podjazdy w dzień w godz. od 06:00 do 22:00 i 2 podjazdy w nocy w godz. od 22:00 - 06:00 o różnych porach w wymienionym zakresie czasowym) potwierdzonych przez system kontroli ACTIVE GUARD.

2. Podjazd ochrony na zdarzenie do obiektów tj:

  • Biurowiec ul. Na Szlakowisku 8 – (budynek posiada: alarm, monitoring cctv obiektu, alarm napadowy).
  • Wymiennikownia ul. Górna 5b – (budynek posiada: monitoring wideo obiektu)
  • Kotłownia osiedlowa ul. Najświętszej Marii Panny 6 – (budynek nie posiada dodatkowego wyposażenia),
  • Dwóch budynków na terenie Zajezdni Komunikacji Miejskiej, ul. Radomska 53 - (budynek posiada: monitoring wideo obiektu, alarm).

Pracownicy ochrony pełniący swoje obowiązki na obiekcie Ciepłowni C1 i C2 nie muszą być wpisani na listę kwalifikowanych pracowników ochrony, ale obligatoryjnie taki wpis powinni posiadać pracownicy ochrony będący w składzie Grupy Interwencyjnej.

Wykonawca w trakcie trwania umowy będzie zobowiązany zwiększyć obsadę ochrony na obiektach Ciepłowni C1 i C2 o 1 lub 2 pracowników ochrony na wniosek Zamawiającego w ciągu 2 godzin od powiadomienia telefonicznego, jeśli zaistnieje pilna potrzeba do 100 godzin w miesiącu (godziny wliczone w stawkę podaną w przetargu).

3. Przewóz i konwojowanie wartości pieniężnych z Biura ZEC Starachowice ul. Na Szlakowisku 8, do Banku wskazanego przez Zamawiającego.

4. Pracownik ochrony Wykonawcy na zgłoszenie Zamawiającego, będzie asystował przy badaniu trzeźwości pracowników ZEC  Sp. z o. o. w Starachowicach –  do 10 asyst w miesiącu.

Szczegółowe warunki sprawowania ochrony reguluje ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U.2021.1995 z późn. zmianami).

Ad IV.1. Wymagania Zamawiającego względem Wykonawcy (ochrona fizyczna 24h) niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia:

  • obsługa szlabanu i monitoring wjazdu pojazdów na teren obiektu wraz z prowadzeniem ewidencji obcych pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających,
  • Monitoring osób wchodzących i wychodzących z obiektów ciepłowni C01 i C02 wraz z prowadzeniem rejestru,
  • patrolowanie terenów i obiektów,
  • niedopuszczenie do przebywania na terenie zakładu niepowołanych osób i środków transportu.

 

Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe wyposażenie pracowników świadczących usługę oraz za ich bezpieczeństwo w trakcie wykonywania przedmiotu umowy.

  • każdy pracownik ochrony pełniący służbę u Zamawiającego musi być wyposażony w radiowe połączenie (nadajnik, przycisk napadowy) z bazą firmy ochroniarskiej lub bezpośrednio z grupą interwencyjną.
  • pracownicy ochrony muszą być wyposażeni w radiostację pracującą w paśmie przeznaczonym dla firmy lub innym skutecznym systemie komunikacyjnym np. telefon komórkowy.
  • pracownicy Wykonawcy muszą kontaktować się z bazą/firmą ochroniarską w momencie przyjęcia służby, podając imiona i nazwiska osób przyjmujących służbę. W przypadku braku kontaktu z chronionymi obiektami Wykonawca zobowiązany jest podjąć działania interwencyjne (przyjazd grupy interwencyjnej).
  • wydawanie kluczy użytku bieżącego pracownikom Zamawiającego za pokwitowaniem w książce wydania i przyjęcia kluczy (książka dostarczana przez Wykonawcę) oraz przechowywanie i zabezpieczenie ww. kluczy po godzinach pracy Zamawiającego, umożliwienie wstępu na teren obiektu chronionego odpowiednim służbom, np. sprzątającym, wywożącym śmieci, itd.,
  • Zamawiający wymaga, aby pracownicy ochrony pilnowali porządku przed budynkiem oraz na parkingu. Dotyczy to szczególnie wskazywania miejsc do parkowania oraz uniemożliwienie parkowania osobom nieuprawnionym.
  • w sytuacjach kiedy wystąpi potrzeba wzmożonej ochrony, Wykonawca musi zobowiązać się do zwiększenia stanu osobowego ochrony obiektu, po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby przez Zamawiającego.
  • Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z pracownikami wyznaczonymi przez Zamawiającego w zakresie ochrony, bezpieczeństwa chronionego obiektu oraz informowania o wszelkich zauważonych zagrożeniach, usterkach i nieprawidłowościach zwiększających ryzyko powstania szkody w mieniu podlegającym ochronie.
  • Wykonawca zobowiązany jest do podejmowania wszelkich czynności w celu przeciwdziałania wystąpieniu wypadków losowych lub innych zdarzeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo ludzi, stan techniczny budynku i znajdującego się w nim wyposażenia.
  • pracownicy ochrony mają obowiązek wzywania osób zakłócających porządek do opuszczenia terenu, zatrzymania osób stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi, a także dla chronionego mienia, w celu ich niezwłocznego przekazania Policji lub Straży Miejskiej. Realizując ten obowiązek pracownicy ochrony mogą, jeżeli zajdzie taka potrzeba, korzystać z pomocy grupy interwencyjnej.
  • Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania zmiany każdego z pracowników Wykonawcy, który przez swoje zachowanie i jakość wykonywanej pracy dał powód do uzasadnionych skarg.
  • pracownicy ochrony muszą posiadać jednakową odzież oznakowaną nazwą wykonawcy oraz identyfikatory zawierające nazwę Zamawiającego zdjęcie imię i nazwisko pracownika, nazwę Wykonawcy.
  • wykonawca będzie prowadził dokumentację ochronną tj. dzienniki zmiany oraz grafiki służby.
  • Wykonawca na własny koszt zamontuje w obiektach z Rozdziału IV pkt 2, urządzenia systemu kontroli strażników w czasie rzeczywistym, oraz udostępni dostęp do odczytu systemu kontroli - Zamawiającemu.
  • Wykonawca na własny koszt zamontuje własne urządzenia umożliwiające przesyłanie sygnałów alarmowych.

W dokumentacji ochronnej Wykonawca odnotowywał będzie:

  • dane osób wykonujących usługę wraz z czasem i datą jej wykonywania,
  • zdarzenia mające wpływ na bezpieczeństwo jak i powodujące powstanie szkody,
  • wezwania i interwencje służb publicznych: pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej wraz z dokładnym czasem wezwania i dojazdu,
  • sposób, nazwisko i dokładny czas powiadomienia Zamawiającego o zdarzeniach mogących poczynić szkodę w chronionym mieniu, wejścia osób trzecich na chroniony teren, czy do obiektu.

 

Ad IV.2.

Wymagania Zamawiającego względem Wykonawcy tzn. podjazd ochrony na zdarzenie:

  • w celu zwiększenia bezpieczeństwa chronionego obiektu Wykonawca musi dysponować grupą interwencyjną składającą się z co najmniej dwóch uzbrojonych pracowników ochrony - zgodnie z § 1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (Dz.U.2015.992 j.t.). Czas przyjazdu grupy interwencyjnej do Zamawiającego nie może być dłuższy niż 5 minut od chwili przekazania sygnału alarmowego z budynku do właściwej centrali.
  • Pracownicy grupy interwencyjnej muszą być wyposażeni w środki przymusu bezpośredniego tj. kajdanki, pałki służbowe (typu tomfa), chemiczne środki obezwładniające w postaci ręcznych miotaczy substancji obezwładniających, przedmiot przeznaczony do obezwładniania osób za pomocą energii elektrycznej, którymi posługiwać się mogą pracownicy, zgodnie z art. 12 Ustawy z dnia 24 maja 2013 o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej (t.j. Dz. U.  z 2023 poz. 202 ze zm.)
  • odbieranie ustalonych w karcie zgłoszenia obiektu do monitorowania sygnałów z lokalnego systemu alarmowego o zaistniałych zdarzeniach,
  • wysyłanie grupy interwencyjnej do chronionego obiektu.

Bezpośrednie działanie grupy na terenie ochranianego obiektu:

  • przeciwdziałanie próbom kradzieży na terenie ochranianego obiektu,
  • ujmowaniu sprawców przestępstw oraz przekazywaniu ich Policji,
  • zabezpieczenie obiektu do czasu przyjazdu policji lub właściciela, lub wskazanej przez niego osoby (w przypadku włamania).

 

Ad IV.3.

Wymagania Zamawiającego względem Wykonawcy podczas przewozu i konwojowania wartości pieniężnych:

•          dostarczanie do banku bezpiecznej koperty w tym samym dniu –(max 30min od pobrania wartości pieniężnych),

•          odbieranie pakietów z gotówką odbywać się będzie bez sprawdzania ich zawartości, gdy gotówka będzie szczelnie zapakowana i oklejona w „bezpiecznej kopercie” w ten sposób, aby bez uszkodzenia pakietu nie było możliwości wyjęcia gotówki,

•          pracownik Zleceniobiorcy ma obowiązek odmowy przyjęcia pakietu w przypadku stwierdzenia widocznego np.: naruszenie banderoli lub innych zabezpieczeń,

•          konwój będzie dokonywany w terminach uzgodnionych pisemnie lub telefonicznie, co najmniej z 2h wyprzedzeniem przed planowanym terminem wykonania usługi, konwój odbywać się będzie nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie.

UWAGA !

Zamawiający przed złożeniem oferty sugeruje dokonania wizji obiektów na których świadczona będzie usługa ochrony. Kontakt w sprawie dokonania wizji lokalnej:tel. 41-274-80-53 wew. 207

 

4. Termin wykonania zamówienia

Termin realizacji zamówienia obejmuje okres od dnia 01.01.2025r. do dnia 31.12.2025r.

 

5. Warunki udziału w postępowaniu

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki :

a)  Wykonawca winien posiadać stosowne uprawnienia tj. koncesję MSWIA na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia;

b) Wykonawca musi dysponować grupą interwencyjną,

c)  grupa interwencyjna Wykonawcy ma być wyposażona w środki przymusu bezpośredniego oraz w broń palną, a pomieszczenie na przechowywanie broni musi znajdować się na terenie Starachowic i musi być odebrane przez odpowiednie służby do tego powołane;

d)  Wykonawca musi znajdować  się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie tego zamówienia.

e)  Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 500.000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych).

2.    Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał stosowne doświadczenie i wykazał w załączniku nr 2-Formularz ofertowy do SIWZ wykaz co najmniej 3 usług bezpośredniej ochrony fizycznej, monitoring sygnałów alarmowych, każda na kwotę co najmniej 300 000,00PLN ( okres rozliczeniowy ciągły do 12 kolejnych miesięcy w okresie 3 lat, nie można sumować wartości usługi z całego okresu 3 lat).

3.    Zamawiający sugeruje przeprowadzenie przez Wykonawców (przed złożeniem oferty) wizji lokalnej, gdzie realizowane będzie zamówienie.

a)  Wykonawcy zgłaszają swój udział w wizji lokalnej pisemnie na adres, bądź e-mail sekretariat@zecstar.pl Zamawiającego, podając datę i godzinę odpowiadającą Wykonawcy, w zakresie : pon - pt godz. 7.00-14.00,

Kontakt w sprawie dokonania wizji lokalnej:  tel. 41-274-80-53 wew. 207.

b)  osoby, które przybędą na wizję lokalną zobowiązane są posiadać przy sobie dokument tożsamości. Zamawiający informuje, że nie przewiduje zebrania wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści SWZ, a w trakcie wizji lokalnej nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania dotyczące treści SWZ.

4.    Niepodleganie wykluczeniu;

4.1 O udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 109 ust 1 pkt 4 i 5 ustawy prawo zamówień publicznych, tj. w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;

oraz taki, który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów;

4.2. Nie zachodzą wobec nas przesłanki do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835) oraz art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1), dalej: rozporządzenie 833/2014, w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1), dalej: rozporządzenie 2022/576.

5. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

5.1 Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SWZ.

5.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawiony nie później niż 6 miesięcy przed terminem złożenia oferty.

5.3. Zaświadczenie właściwego Urzędu Skarbowego o nie zaleganiu w płaceniu podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem złożenia ofert.

5.4. Zaświadczenie właściwego ZUS o terminowym regulowaniu składek, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem złożenia ofert.

5.5. Wykonawca ma posiadać wiedzę i doświadczenie, które wykaże w załączniku nr 1-Formularz ofertowy do SWZ wykaz co najmniej 3 usług bezpośredniej ochrony fizycznej, monitoring sygnałów alarmowych, każda na kwotę co najmniej 300 000,00PLN ( okres rozliczeniowy ciągły do 12 kolejnych miesięcy w okresie 3 lat, nie można sumować wartości usługi z całego okresu 3 lat). podparte dowodami, opiniami.

5.6. Wykonawca winien przedstawić stosowne uprawnienia tj.

a)     koncesję MSWIA na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia;

b)  świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego trzeciego stopnia wydane przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego; 

5.7 polisę lub inny dokument potwierdzający posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 500.000,00 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych).

 

6. Składanie ofert

Miejsce składania ofert

Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.

Ul. Na Szlakowisku 8 ; 27-200 Starachowice

Termin składania ofert

10.12.2024 r. godzina 12:00

Termin otwarcia ofert

10.12.2024 r. godzina 12 30

 

7. Kryteria oceny ofert: opisane w SWZ.

 

8. Informacja na temat wadium:

Zamawiający żąda wniesienia wadium od wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia na zadanie: w wysokości 10.000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

•          Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

•          Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

- w pieniądzu,

– w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

- gwarancjach bankowych,

- gwarancjach ubezpieczeniowych,

- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804).

 

Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: PKO BP 63 1020 2674 0000 2202 0001 6246

Dowód wpłaty wadium należy oznaczyć: „wadium dot. ” Ochrona fizyczna obiektów należących do Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach na rok 2025

W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowym Zamawiającego.

Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz jego przepadku określa Ustawa.

 

9. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Zamawiający nie żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

Specyfikacja:
Liczba odwiedzin: 209016