Przetargi 

data publikacji: 09-10-2024 | 13:07data ostatniej modyfikacji: 07-11-2024 | 09:06Wytworzył: Robert Sowula
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU: Budowa hali przyjęcia odpadów, hali technologicznej, hali turbozespołu wraz z niezbędnymi instalacjami oraz infrastrukturą dla Instalacji Odzysku Energii w Starachowicach w ramach projektu pn.: Instalacja Odzysku Energii (IOE) w Starachowicach
09 października 2024

Starachowice, dnia 17.10.2024r.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU (po zmianach)

Nazwa postępowania:

Budowa hali przyjęcia odpadów, hali technologicznej, hali turbozespołu wraz z niezbędnymi instalacjami oraz infrastrukturą dla Instalacji Odzysku Energii w Starachowicach” 
w ramach projektu pn.: 
„Instalacja Odzysku Energii (IOE) w Starachowicach”

 

1. Nazwa i adres Zamawiającego: 

ZAKŁAD ENERGETYKI CIEPLNEJ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach ul. Na Szlakowisku 8, 27-200 Starachowice, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym w Kielcach X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000061314, NIP 664-000-00-35, REGON 290021052, tel. (41) 274-80-53,  fax (41) 274-78-46, e-mail: sekretariat@zecstar.pl.

 

2. Tryb udzielania zamówienia:

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania nieograniczonego, na podstawie „Regulaminu udzielania zamówień sektorowych na dostawy , usługi roboty budowlane w Zakładzie Energetyki Cieplnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach” wprowadzonym Zarządzeniem Nr 10/2021 Prezesa Zarządu Zakładu Energetyki Cieplnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach z dnia 24 maja 2021 r.

Przetarg jest o wartości  mniejszej niż progi unijne określone w ustawie z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych ( dalej Pzp) dla postępowań sektorowych na roboty budowlane.  Przepisy ustawy  Pzp stosuje się w niniejszym postępowaniu tylko posiłkowo w zakresie wskazanym w SWZ.

 

3. Przedmiotem zamówienia jest:

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, mające na celu realizację przedsięwzięcia, pn. „Budowa hal Instalacji Odzysku Energii”, które będą zlokalizowane w Starachowicach przy ul. Ostrowieckiej 3, na działce o nr ewidencyjnym: 769/2, obręb 07, należącej do Inwestora – Zakładu Energetyki Cieplnej z.o.o. Do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie nadzoru realizacyjnego we wszystkich branżach wskazanych w SWZ, wykonanie prac zgodnie z otrzymaną Dokumentacją Projektową, wydanymi decyzjami administracyjnymi oraz zasadami wiedzy technicznej.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: opis przedmiotu zamówienia (OPZ)-zał. nr 1 do SWZ,projekt budowlany,dokumentacja techniczna z przedmiarem oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wyciąg z protokołu z inwentaryzacji stanu faktycznego w zakresie istniejących fundamentów.

Wymaga się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty odbył wizję lokalną . Potwierdzenie udziału w wizji lokalnej Wykonawca załącza do oferty. – zał. nr 10 do SWZ.

Z uwagi na to, że zamówienie obejmuje roboty na terenie zamkniętym, Wykonawca może dokonać wizji lokalnej tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym –

Główny przedmiot zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków

 

4. Termin wykonania zamówienia:

Termin wykonania zamówienia – wymagany: do 11 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Terminy wykonania zamówienia mogą ulec zmianie w związku z realizacją innych zadań związanych z wykonaniem inwestycji IOE w tym z dostawą urządzeń (zadania nie są objęte niniejszym postępowaniem).

Szczegółowy termin wykonania zadania wynikał będzie z oferty Wykonawcy.

 

5. Warunki udziału w postępowaniu:

I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn wymienionych niżej :

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę:

1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

a)           udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,

b)           handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,

c)           o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,

d)           finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,

e)           o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,

f)            powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

g)            przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,

h)           o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;

2)           jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;

3)           wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

4)           wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;

5)           jeżeli występuje konflikt interesów, którego nie można wyeliminować w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy,

6)           jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;

7)           jeżeli doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość w szczególności gdy wykonawca  w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów, 

8)           który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady;

 

Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający może wykluczyć wykonawcę:

1)           który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

2)           który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego lub prawa pracy:

a)           będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo przeciwko środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII Kodeksu karnego lub za przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, o którym mowa w rozdziale XXVIII Kodeksu karnego, lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego,

b)           będącego osobą fizyczną prawomocnie ukaranego za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny,

c)           wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z prawa ochrony środowiska, prawa pracy lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną;

3)           jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo lub ukarano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 2 lit. a lub b;

4)           w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;

5)           który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych;

6)           który bezprawnie wpływał lub próbował wpływać na czynności zamawiającego lub próbował pozyskać lub pozyskał informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

7)           który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

 

2. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 7      ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie      przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa     narodowego.

Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zwana dalej „ustawą”, Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia

1)           Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

2)           Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

3)           Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy. Powyższe wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, Zamawiający odrzuci ofertę takiego Wykonawcy, nie zaprosi go do złożenia oferty dodatkowej.

 

Zamawiający zweryfikuje powyższe przesłanki wykluczenia postępowania z ust.  1. i 2. za pomocą podmiotowych środków dowodowych wymienionych w pkt 8.I.1. SWZ.

 

3. spełniają poniższe warunki udziału w postępowaniu:

Wykonawcy muszą spełnić następujące warunki:

1) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym      i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (zdolność techniczną lub zawodową)

2) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

W zakresie w/w warunków wymagane jest : 

a) wykazanie wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert:

trzech  robót budowlanych, obejmujących budowę hali przemysłowej, usługowej o powierzchni  nie mniejszej niż 300 m2.

W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie wyżej wymieniony warunek mogą spełniać łącznie.

b) dysponować osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia tj. wymagane jest dysponowanie:

• jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami konstrukcyjno - budowlanymi oraz posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy / robót przy co najmniej trzech realizacjach robót budowlanych, zawierających w swoim zakresie budowę, lub  rozbudowę hal przemysłowych, usługowych

• jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami elektrycznymi,

• jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami branży sanitarnej,

W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie wyżej wymieniony warunek mogą spełniać łącznie.

Uwaga: W przypadku wymogu dysponowania kilkoma osobami w różnych branżach Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji w ww. branżach jeśli wskazana osoba posiada wymagane uprawnienia. Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadającym im ważnym uprawnieniom budowlanym, wydanym na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalności.

c) posiadać polisę ubezpieczeniową odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie niższą niż 8.000.0000 zł wraz z odpowiedzialnością ubezpieczyciela za szkody wynikające z błędów powstałych w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą.

 

II. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich  w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa wyżej. Podstawy dotyczące wykluczenia wskazane w niniejszej SWZ każdy z Wykonawców musi wykazać odrębnie w składanej ofercie (dotyczy oświadczeń i deklaracji), czy w trakcie procedury badania i oceny ofert.

Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Wykonawcy składający ofertę wspólną mają obowiązek w formularzu „OFERTA” dokładnie wskazać dane (nazwa firmy, adres) wszystkich Wykonawców.

 

6. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.

Na w/w stronie internetowej publikowane będą również wszystkie pytania od Wykonawców (bez ujawniania źródła zapytania) i odpowiedzi na nie oraz ewentualne zmiany do SWZ.

1.            Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@zecstar.pl (UWAGA! Nie dotyczy składania ofert).

2.            Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, oświadczeń  oraz innych dokumentów

i informacji przyjmuje się datę ich wpływu do siedziby spółki (jeżeli złożone na piśmie) lub datę wpływu na e-maila. (datę i godzinę wpływu na serwer pocztowy Zamawiającego).

3.            Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami Wykonawcy mogą złożyć pisemnie tylko w wersji papierowej w oryginale, w sekretariacie spółki – Starachowice, ul. Na Szlakowisku 8, w sposób określony w niniejszej SWZ

4.            Osobami upoważnionymi  przez Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcami jest:

a)           w sprawach formalnych: Robert Sowula Adres e-mail: r.sowula@zecstar.pl

b)           w sprawach merytorycznych: Łukasz Krzyżowski  e-mail: l.krzyzowski@zecstar.pl,

Kontakt możliwy jest w dni pracy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 14:00

 

7. Termin składania i otwarcia ofert:

1.            Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego (Starachowice, ul. Na Szlakowisku 8) w, sekretariacie, w terminie do dnia  30 października 2024 r.  do godz. 12:30,

Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem:

 Oferta dotycząca postępowania „ Budowa hali przyjęcia odpadów, hali technologicznej, hali turbozespołu wraz z niezbędnymi instalacjami oraz infrastrukturą dla Instalacji Odzysku Energii w Starachowicach”

2.            Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.

3.            Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w Zakładzie Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach, ul. Na Szlakowisku 8, 27-200 Starachowice w pokoju nr 203, w dniu

30 października 2024  o godzinie 13:00.

4.            Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy mogą uczestniczyć w sesji otwarcia ofert.

5.            Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje dotyczące kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia, danych wykonawców, którzy złożyli oferty oraz podstawowych parametrów poszczególnych ofert (cena i  inne istotne elementy oferty podlegające ocenie).

 

8. Kryteria oceny ofert: opisane w SWZ.

 

9. Informacja na temat wadium: 

1. W przedmiotowym postępowaniu oferta musi być zabezpieczona wadium na cały okres związania ofertą, w wysokości 250.000,00 zł.  

2.  Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

•             pieniądzu - tylko przelewem na rachunek bankowy nr  PKO BP SA 63 1020 2674 0000 2202 0001 6246 , z takim wyprzedzeniem, aby wpłynęło na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium przelewem oznacza uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego,

•             gwarancjach bankowych,

•             gwarancjach ubezpieczeniowych,

•             poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Tytułem: WADIUM na przetarg „Budowa hali przyjęcia odpadów, hali technologicznej, hali turbozespołu wraz z niezbędnymi instalacjami oraz infrastrukturą dla Instalacji Odzysku Energii w Starachowicach” lub jeżeli taki tytuł jest za długi   „Budowa hal dla instalacji IOE” .

 

3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu wraz z ofertą  oryginał gwarancji lub poręczenia.

Jeżeli gwarancja lub poręczenie jest w postaci dokumentu elektronicznego Wykonawca przekazuje wraz z ofertą kopię (wydruk dokumentu ) a dodatkowo przekazuje oryginał dokumentu elektronicznego na nośniku elektronicznym lub e-mailem.

Dowodem wniesienia wadium jest oryginał gwarancji, którą Zamawiający dysponuje i na podstawie której może dochodzić swoich roszczeń. Elektroniczna kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem nie stanowi dowodu wniesienia wadium, a jedynie jest dowodem, że takie zobowiązanie - zawarte w treści gwarancji wadialnej – istnieje.

Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium przed zawarciem umowy zostanie odrzucona.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:

1)           Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych, oświadczeń,  lub innych dokumentów lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;

UWAGA! Zamawiający może zatrzymać wadium również wtedy, gdy Wykonawca złoży dokumenty (oświadczenia), ale z ich treści nie wyniknie potwierdzenie okoliczności, które miały być nimi wykazane,

2)             Wykonawca, którego oferta została wybrana:

a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,

b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;

3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.

 

Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:

1) upływu terminu związania ofertą;

2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;

3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia,

 

Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:

1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;

2) którego oferta została odrzucona;

3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;

 

Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa powyżej, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą.

 

10. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

1.            Przed podpisaniem umowy Wykonawca jest zobowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

2.            Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie. Zabezpieczenie w wymaganej wysokości musi być wniesione przed podpisaniem umowy. Wykonawca wniesie zabezpieczenie na warunkach i w formie wskazanej poniżej. 

3.            Zabezpieczenie może być wnoszone, według wyboru wykonawcy, w jednej z niżej wskazanych form:

•             pieniądzu;

•             poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;

•             gwarancjach bankowych;

•             gwarancjach ubezpieczeniowych;

•             poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

4.            Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego tj. na konto nr  63 1020 2674 0000 2202 0001 6246   PKO BP SA

5.            W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

6.            Ustala się kwotę pozostawioną na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji – 30 % wysokości zabezpieczenia.

7.            Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 2 lata, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 2 lata, z jednoczesnym zobowiązaniem się Wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy.

8.            W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, Zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. Wypłata kwoty dotychczasowego zabezpieczenia  następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia.

9.            Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. Nie dotyczy to części zabezpieczenia pozostawionej na zabezpieczenie roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi.

10.         Kwota, na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji jest zwracana nie później niż w 15. dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji.

 

11. Termin związania z ofertą:

Wykonawca jest związany ofertą do dnia:   28.11.2024 r.

W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem ww. terminu, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.

Przedłużenie terminu związania ofertą, o którym mowa powyżej, wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą

 

 

Starachowice, dnia 09.10.2024r.

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Nazwa postępowania:

Budowa hali przyjęcia odpadów, hali technologicznej, hali turbozespołu wraz z niezbędnymi instalacjami oraz infrastrukturą dla Instalacji Odzysku Energii w Starachowicach” 
w ramach projektu pn.: 
„Instalacja Odzysku Energii (IOE) w Starachowicach”

 

1. Nazwa i adres Zamawiającego: 

ZAKŁAD ENERGETYKI CIEPLNEJ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach ul. Na Szlakowisku 8, 27-200 Starachowice, zarejestrowany w Sądzie Rejonowym w Kielcach X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000061314, NIP 664-000-00-35, REGON 290021052, tel. (41) 274-80-53,  fax (41) 274-78-46, e-mail: sekretariat@zecstar.pl.

 

2. Tryb udzielania zamówienia:

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania nieograniczonego, na podstawie „Regulaminu udzielania zamówień sektorowych na dostawy , usługi roboty budowlane w Zakładzie Energetyki Cieplnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach” wprowadzonym Zarządzeniem Nr 10/2021 Prezesa Zarządu Zakładu Energetyki Cieplnej spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach z dnia 24 maja 2021 r.

Przetarg jest o wartości  mniejszej niż progi unijne określone w ustawie z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych ( dalej Pzp) dla postępowań sektorowych na roboty budowlane.  Przepisy ustawy  Pzp stosuje się w niniejszym postępowaniu tylko posiłkowo w zakresie wskazanym w SWZ.

 

3. Przedmiotem zamówienia jest:

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, mające na celu realizację przedsięwzięcia, pn. „Budowa hal Instalacji Odzysku Energii”, które będą zlokalizowane w Starachowicach przy ul. Ostrowieckiej 3, na działce o nr ewidencyjnym: 769/2, obręb 07, należącej do Inwestora – Zakładu Energetyki Cieplnej z.o.o. Do obowiązków Wykonawcy należy zapewnienie nadzoru realizacyjnego we wszystkich branżach wskazanych w SWZ, wykonanie prac zgodnie z otrzymaną Dokumentacją Projektową, wydanymi decyzjami administracyjnymi oraz zasadami wiedzy technicznej.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: opis przedmiotu zamówienia (OPZ)-zał. nr 1 do SWZ,projekt budowlany,dokumentacja techniczna z przedmiarem oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wyciąg z protokołu z inwentaryzacji stanu faktycznego w zakresie istniejących fundamentów.

Wymaga się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty odbył wizję lokalną . Potwierdzenie udziału w wizji lokalnej Wykonawca załącza do oferty. – zał. nr 10 do SWZ.

Z uwagi na to, że zamówienie obejmuje roboty na terenie zamkniętym, Wykonawca może dokonać wizji lokalnej tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym –

Główny przedmiot zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków

 

4. Termin wykonania zamówienia:

Termin wykonania zamówienia – wymagany: do 11 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Terminy wykonania zamówienia mogą ulec zmianie w związku z realizacją innych zadań związanych z wykonaniem inwestycji IOE w tym z dostawą urządzeń (zadania nie są objęte niniejszym postępowaniem).

Szczegółowy termin wykonania zadania wynikał będzie z oferty Wykonawcy.

 

5. Warunki udziału w postępowaniu:

I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia z przyczyn wymienionych niżej :

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę:

1) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

a)           udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,

b)           handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,

c)           o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,

d)           finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,

e)           o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,

f)            powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

g)            przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,

h)           o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

- lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;

2)           jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;

3)           wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

4)           wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;

5)           jeżeli występuje konflikt interesów, którego nie można wyeliminować w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy,

6)           jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;

7)           jeżeli doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość w szczególności gdy wykonawca  w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów, 

8)           który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady;

 

Z postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający może wykluczyć wykonawcę:

1)           który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

2)           który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego lub prawa pracy:

a)           będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo przeciwko środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII Kodeksu karnego lub za przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, o którym mowa w rozdziale XXVIII Kodeksu karnego, lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego,

b)           będącego osobą fizyczną prawomocnie ukaranego za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny,

c)           wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z prawa ochrony środowiska, prawa pracy lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną;

3)           jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo lub ukarano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 2 lit. a lub b;

4)           w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;

5)           który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych;

6)           który bezprawnie wpływał lub próbował wpływać na czynności zamawiającego lub próbował pozyskać lub pozyskał informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

7)           który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

 

2. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 7      ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie      przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa     narodowego.

Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zwana dalej „ustawą”, Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia

1) Wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

2) Wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

3)  Wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy. Powyższe wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, Zamawiający odrzuci ofertę takiego Wykonawcy, nie zaprosi go do złożenia oferty dodatkowej.

 

Zamawiający zweryfikuje powyższe przesłanki wykluczenia postępowania z ust.  1. i 2. za pomocą podmiotowych środków dowodowych wymienionych w pkt 8.I.1. SWZ.

 

3. spełniają poniższe warunki udziału w postępowaniu:

Wykonawcy muszą spełnić następujące warunki:

1) posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym  i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (zdolność techniczną lub zawodową)

2) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

W zakresie w/w warunków wymagane jest : 

a) wykazanie wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert:

  • trzech  robót budowlanych, obejmujących budowę hali przemysłowej, usługowej o powierzchni  nie mniejszej niż 300 m2.

W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie wyżej wymieniony warunek mogą spełniać łącznie.

b) dysponować osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu

         i wykształceniu niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia tj. wymagane jest dysponowanie:

  • jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami konstrukcyjno - budowlanymi oraz posiadającą doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy / robót przy co najmniej trzech realizacjach robót budowlanych, zawierających w swoim zakresie budowę, lub  rozbudowę hal przemysłowych, usługowych
  • jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami elektrycznymi,
  • jedną osobą, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami branży sanitarnej,

W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie wyżej wymieniony warunek mogą spełniać łącznie.

Uwaga: W przypadku wymogu dysponowania kilkoma osobami w różnych branżach Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji w ww. branżach jeśli wskazana osoba posiada wymagane uprawnienia. Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadającym im ważnym uprawnieniom budowlanym, wydanym na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalności.

c) posiadać polisę ubezpieczeniową odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie niższą niż 8.000.0000 zł wraz z odpowiedzialnością ubezpieczyciela za szkody wynikające z błędów powstałych w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą.

 

II. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich  w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców, o których mowa wyżej. Podstawy dotyczące wykluczenia wskazane w niniejszej SWZ każdy z Wykonawców musi wykazać odrębnie w składanej ofercie (dotyczy oświadczeń i deklaracji), czy w trakcie procedury badania i oceny ofert.

Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Wykonawcy składający ofertę wspólną mają obowiązek w formularzu „OFERTA” dokładnie wskazać dane (nazwa firmy, adres) wszystkich Wykonawców.

 

6. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.

Na w/w stronie internetowej publikowane będą również wszystkie pytania od Wykonawców (bez ujawniania źródła zapytania) i odpowiedzi na nie oraz ewentualne zmiany do SWZ.

1.            Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: sekretariat@zecstar.pl (UWAGA! Nie dotyczy składania ofert).

2.            Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, oświadczeń  oraz innych dokumentów i informacji przyjmuje się datę ich wpływu do siedziby spółki (jeżeli złożone na piśmie) lub datę wpływu na e-maila. (datę i godzinę wpływu na serwer pocztowy Zamawiającego).

3.            Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami Wykonawcy mogą złożyć pisemnie tylko w wersji papierowej w oryginale, w sekretariacie spółki – Starachowice, ul. Na Szlakowisku 8, w sposób określony w niniejszej SWZ

4.            Osobami upoważnionymi  przez Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcami jest:

a)           w sprawach formalnych: Robert Sowula Adres e-mail: r.sowula@zecstar.pl

b)           w sprawach merytorycznych: Łukasz Krzyżowski  e-mail: l.krzyzowski@zecstar.pl,

Kontakt możliwy jest w dni pracy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 14:00

 

7. Termin składania i otwarcia ofert:

1.            Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego (Starachowice, ul. Na Szlakowisku 8) w, sekretariacie, w terminie do dnia  23 października 2024 r.  do godz. 12:30,

Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem:

 Oferta dotycząca postępowania „ Budowa hali przyjęcia odpadów, hali technologicznej, hali turbozespołu wraz z niezbędnymi instalacjami oraz infrastrukturą dla Instalacji Odzysku Energii w Starachowicach”

2.            Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.

3.            Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w Zakładzie Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach, ul. Na Szlakowisku 8, 27-200 Starachowice w pokoju nr 203, w dniu 23 października 2024  o godzinie 13:00.

4.            Otwarcie ofert jest jawne. Wykonawcy mogą uczestniczyć w sesji otwarcia ofert.

5.            Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieści na stronie internetowej informacje dotyczące kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia, danych wykonawców, którzy złożyli oferty oraz podstawowych parametrów poszczególnych ofert (cena i  inne istotne elementy oferty podlegające ocenie).

 

8. Kryteria oceny ofert: opisane w SWZ.

 

9. Informacja na temat wadium:

1. W przedmiotowym postępowaniu oferta musi być zabezpieczona wadium na cały okres związania ofertą, w wysokości 250.000,00 zł.  

2.  Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

  • pieniądzu - tylko przelewem na rachunek bankowy nr  PKO BP SA 63 1020 2674 0000 2202 0001 6246 , z takim wyprzedzeniem, aby wpłynęło na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium przelewem oznacza uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego,
  • gwarancjach bankowych,
  • gwarancjach ubezpieczeniowych,
  • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Tytułem: WADIUM na przetarg „Budowa hali przyjęcia odpadów, hali technologicznej, hali turbozespołu wraz z niezbędnymi instalacjami oraz infrastrukturą dla Instalacji Odzysku Energii w Starachowicach” lub jeżeli taki tytuł jest za długi   „Budowa hal dla instalacji IOE” .

3. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu wraz z ofertą  oryginał gwarancji lub poręczenia.

Jeżeli gwarancja lub poręczenie jest w postaci dokumentu elektronicznego Wykonawca przekazuje wraz z ofertą kopię (wydruk dokumentu ) a dodatkowo przekazuje oryginał dokumentu elektronicznego na nośniku elektronicznym lub e-mailem.

Dowodem wniesienia wadium jest oryginał gwarancji, którą Zamawiający dysponuje i na podstawie której może dochodzić swoich roszczeń. Elektroniczna kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem nie stanowi dowodu wniesienia wadium, a jedynie jest dowodem, że takie zobowiązanie - zawarte w treści gwarancji wadialnej – istnieje.

Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium przed zawarciem umowy zostanie odrzucona.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:

1)           Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych, oświadczeń,  lub innych dokumentów lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;

UWAGA! Zamawiający może zatrzymać wadium również wtedy, gdy Wykonawca złoży dokumenty (oświadczenia), ale z ich treści nie wyniknie potwierdzenie okoliczności, które miały być nimi wykazane,

2)             Wykonawca, którego oferta została wybrana:

a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,

b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;

3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.

Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:

1) upływu terminu związania ofertą;

2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;

3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia,

Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:

1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;

2) którego oferta została odrzucona;

3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;

Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa powyżej, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą.

 

10. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

1.            Przed podpisaniem umowy Wykonawca jest zobowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

2.            Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie. Zabezpieczenie w wymaganej wysokości musi być wniesione przed podpisaniem umowy. Wykonawca wniesie zabezpieczenie na warunkach i w formie wskazanej poniżej. 

3.            Zabezpieczenie może być wnoszone, według wyboru wykonawcy, w jednej z niżej wskazanych form:

  • pieniądzu;
  • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
  • gwarancjach bankowych;
  • gwarancjach ubezpieczeniowych;
  • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

4.            Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego tj. na konto nr  63 1020 2674 0000 2202 0001 6246   PKO BP SA

5.            W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

6.            Ustala się kwotę pozostawioną na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji – 30 % wysokości zabezpieczenia.

7.            Jeżeli okres na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 2 lata, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie krótszy niż 2 lata, z jednoczesnym zobowiązaniem się Wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy.

8.            W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, Zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia. Wypłata kwoty dotychczasowego zabezpieczenia  następuje nie później niż w ostatnim dniu ważności dotychczasowego zabezpieczenia.

9.            Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia

 i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. Nie dotyczy to części zabezpieczenia pozostawionej na zabezpieczenie roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi.

10.         Kwota, na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji jest zwracana nie później niż w 15. dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji.

 

11. Termin związania z ofertą:

Wykonawca jest związany ofertą do dnia:   21.11.2024 r

W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem ww. terminu, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą zwraca się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 30 dni.

Przedłużenie terminu związania ofertą, o którym mowa powyżej, wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą

 

 

 

Specyfikacja:
Liczba odwiedzin: 198178