Rejestr zmian
Wypis i wyrys ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Zagórz
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj.: Dz.U. z 2015r., poz. 199 )
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. z 2013r. poz. 267 ).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj.: Dz.U. z 2012r. poz. 1282 z późn. zm.)
W jakim referacie można załatwić sprawę ?
Referat Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Leśnictwa
Gdzie należy złożyć dokumenty?
Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta i Gminy w Zagórzu
ul. 3 Maja 2
38-540 Zagórz
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Wnioskodawcą może być każdy. Każdy ma prawo wglądu do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
Jakie należy złożyć dokumenty?
Do wniosku należy załączyć:
1) aktualną mapkę z ewidencji gruntów, obejmujący obszar objęty wnioskiem ( w szczególności, gdy nastąpiły nowe podziały działek lub scalenia )
2) pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu wnioskodawcy
3) dowód zapłaty opłaty skarbowej
Jakie opłaty należy ponieść ?
Wysokość opłaty skarbowej zależna jest od ilości stron formatu A4 wchodzących w skład wypisu i wyrysu.
1. Za wydanie wypisu:
do 5 stron: 30,00 zł,
powyżej 5 stron: 50,00 zł.
2. Za wydanie wyrysu:
za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4: 20,00 zł - nie więcej niż: 200,00 zł.
3. Od pełnomocnictwa – 17 zł
Uwaga!
1. Zwalnia się od opłaty skarbowej:
jednostki budżetowe
jednostki samorządu terytorialnego
organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej - wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa;
2. Zwolniony jest z opłaty skarbowej dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii
w sprawach, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu tj. przodkowi w linii prostej (np. rodzicom, dziadkom), zstępnemu tj. potomkowi w linii prostej (np. dzieciom, wnukom)lub rodzeństwu
jeżeli mocodawcą jest podmiot zwolniony określony w pkt 1.
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
Wpłaty opłaty skarbowej należy dokonać:
bezgotówkowo na rachunek Urzędu: PEKAO S.A. I Oddział Sanok
Nr 02 1240 2340 1111 0010 4389 6232
W jakim terminie i w jaki sposób załatwia się sprawę?
Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni.
Uwaga!
Do ww. okresu nie wlicza się okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu (Urzędu).
Gdzie i kto może udzielić dodatkowych informacji ?
Pokój nr 36 - II p.
Tel. (13) 46 22 062 wew. 67
Marzena Kozubek
mkozubek@zagorz.pl
Czy od wydania wypisu i wyrysu przysługuje tryb odwoławczy?
Wydanie żądanego wypisu i wyrysu następuje w drodze czynności materialno-technicznej, na którą nie służy żaden tryb odwoławczy.
Inne uwagi:
Dołączenie do wniosku aktualnej mapki z ewidencji gruntów będzie miało wpływ na termin załatwienia sprawy bez zbędnej zwłoki, związanej z podejmowaniem przez urząd czynności zmierzających do ustalenia położenia wnioskowanego obszaru oraz potwierdzenia jego stanu prawnego.
Druki do pobrania:
DRUK_GPS_2_-_Wniosek_o_wydanie_wypisu_i_wyrysu_ze_SUiKZP_GMiny_Zagorz.doc