Rejestr zmian 

Treść archiwalna z dnia: 2019-10-31 14:26:24Moja sprawa / Ewidencja ludności / WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

 

Nazwa usługi:

WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

Miejsce załatwienia sprawy: 

Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjny

Joanna Bryndzainspektor d/s Ewidencji Ludności 
pokój nr 32 – II piętro, tel. (13) 4622062 (34) 
godziny pracy: 
poniedziałek:
8:00 – 16:00
wtorek -
piątek: 7:30 – 15:30

Wymagane dokumenty:

Umotywowany wniosek właściciela lokalu lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu/nieruchomości.

Załączniki:

  • dokumenty potwierdzające tytuł prawny właściciela do lokalu (oryginał do wglądu) tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu

  • inne dokumenty mogące mieć znaczenie w sprawie (np. wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, postanowienie o podziale majątku, orzeczenie nakazujące opróżnienie lokalu, protokół z wykonania eksmisji przez komornika itp.),

  • dowód dokonania opłaty skarbowej w wysokości 10,00 zł,

  • potwierdzenie wniesienia opłaty za pełnomocnictwo jeśli strona działa przez pełnomocnika oraz oryginał pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł,

Podanie może być sporządzone samodzielnie lub przy wykorzystaniu wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Urzędu oraz w Referacie Spraw Obywatelskich i Organizacyjnym – II piętro, pokój nr 32.

Opłaty:

- Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej wynosi 10 zł.
Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej można dokonać w Kancelarii Ogólnej Urzędu (parter) lub na rachunek bankowy: Pekao S.A. I Oddział Sanok Nr 02 1240 2340 1111 0010 4389

- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa. Opłatę skarbową wnosi się w Kancelarii Ogólnej Urzędu (parter) lub na rachunek bankowy: Pekao S.A. I Oddział Sanok Nr 02 1240 2340 1111 0010 4389 (należy podać: imię, nazwisko lub nazwę instytucji, adres oraz za co opłata). Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.

Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.

Termin załatwienia sprawy:

W ciągu 2-ch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 k.p.a.  

Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Wojewody Podkarpackiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Zagórz

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1016 z późn. zm.).

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.).

  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 1044 z późn. zm.).

Informacje dodatkowe:

Z wnioskiem o wymeldowanie decyzją administracyjną występuje się w przypadku, gdy osoba opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowane okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się.

W trakcie prowadzonego postępowania administracyjnego przeprowadzone mogą zostać następujące czynności:

  • Oględziny lokalu.

  • Przesłuchania stron i świadków.

Wymeldowanie nie ma żadnego związku z ustaleniem uprawnień (prawa) do lokalu, czy też z ewentualnymi roszczeniami majątkowymi, nie rozstrzyga zatem ani o prawie do lokalu, ani o uprawnieniu do przebywania w nim. Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego, jest obowiązana wymeldować się najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.

Warunki konieczne dla zaistnienia podstawy do wymeldowania w trybie decyzji administracyjnej:

  • osoba sama dobrowolnie opuściła dotychczasowe miejsce pobytu i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się,

  • opuszczenie lokalu/nieruchomości nosi cechę trwałości (zabranie rzeczy osobistych, zdanie kluczy, zerwanie więzi z lokalem/nieruchomością, itp.),

  • faktyczne nieprzebywanie w lokalu/nieruchomości.

Uwaga!
W przypadku osoby nieobecnej (nie ustalone zostało miejsce jej przebywania) oraz osoby niezdolnej do czynności prawnych, zostaje skierowany do sądu wniosek o wyznaczenie kuratora.

Pliki do pobrania:

Podanie o wymeldowanie.docx

Klauzula_informacyjna_-_ewidencja_ludnosci.pdf

 

Liczba odwiedzin: 602858