Nazwa usługi:
|
WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ Z REJESTRU MIESZKAŃCÓW
|
Miejsce załatwienia sprawy:
|
Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjny
Joanna Bryndza – inspektor d/s Ewidencji Ludności
Izabela Gocek – referent ds. Ewidencji Ludności
pokój nr 32 – II piętro, tel. (13) 4622062 (34)
godziny pracy:
poniedziałek: 8:00 – 16:00
wtorek - piątek: 7:30 – 15:30
|
Wymagane dokumenty:
|
Wniosek o wydanie zaświadczenia poza czynnościami meldunkowymi,
-
Dowód wpłaty dołączamy do wniosku, w przypadku wydania zaświadczenia nie podlegającego opłacie skarbowej lub zwolnionego od wniesienia tej opłaty (zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej - tekst jednolity Dz. U. z 2018, poz. 1044 z późn. zm) nie dołącza się dowodu wpłaty,
-
Dowód osobisty lub paszport. Cudzoziemiec paszport lub karta pobytu, obywatele państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego EFTA i Konferencji Szwajcarskiej inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
-
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek składa jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
-
W przypadku zaświadczenia, że w lokalu nikt nie jest zameldowany - do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał dokumentu do wglądu tj. w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu).
|
Opłaty:
|
- 17 zł - za wydane zaświadczenia,
- 17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika). Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Opłatę skarbową wnosi się w Kancelarii Ogólnej Urzędu (parter) lub na rachunek bankowy: Pekao S.A. I Oddział Sanok Nr 02 1240 2340 1111 0010 4389 6232 (należy podać: imię, nazwisko, adres oraz za co opłata).
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia wydawane w sprawach wymienionych w art.2 ustawy o opłacie skarbowej.
|
Termin załatwienia sprawy:
|
Tryb ustawowy przewiduje termin 7 dni od daty złożenia podania, jednak w większości przypadków odpisy wydawane są „od ręki” w dniu złożenia podania.
|
Tryb odwoławczy:
|
Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia na które przysługuje zażalenie. Zażalenie wnosi się do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Zagórz w terminie 7 dni od doręczenia postanowienia.
|
Podstawa prawna:
|
-
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1397 z późn. zm.);
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.);
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2018 poz. 1044 z późn. zm. );
-
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000);
-
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U z 2017 r., poz. 570 z późn. zm.)
|
Informacje dodatkowe:
|
Organ gminy prowadzący rejestr mieszkańców na wniosek zainteresowanej osoby, złożony w formie pisemnej lub formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne są zobowiązane wydać zaświadczenie zawierające pełny odpis przetworzonych danych dotyczących tej osoby.
-
Zaświadczenie jest przekazywane w formie odpowiadającej złożonemu wnioskowi,
-
zaświadczenie może mieć formę wydruku z systemu teleinformatycznego,
-
wniosek o wydanie zaświadczenia składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu,
-
zaświadczenie wydaje się, gdy: urzędowego potwierdzenia określonych faktów wymaga przepis prawa lub osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.
|