Rejestr zmian 

Treść archiwalna z dnia: 2019-10-30 14:16:26Moja sprawa / Ewidencja ludności / WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO ORAZ Z POBYTU CZASOWEGO

 

Nazwa usługi:

WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO ORAZ Z POBYTU CZASOWEGO 

Miejsce załatwienia sprawy: 

Referat Spraw Obywatelskich i Organizacyjny

Joanna Bryndzainspektor d/s Ewidencji Ludności 

Izabela Gocek – referent ds. Ewidencji Ludności
pokój nr 32 – II piętro, tel. (13) 4622062 (34) 
godziny pracy: 
poniedziałek:
8:00 – 16:00
wtorek -
piątek: 7:30 – 15:30

Wymagane dokumenty:

Wypełniony właściwy formularz meldunkowy „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”

  • możliwość złożenia formularza osobiście w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, lub w formie elektronicznej na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.

  • dowód osobisty lub paszport,

  • w przypadku cudzoziemców - ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo lub kartę pobytu,

  • wymeldowania się z miejsca pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu można dopełnić także przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie          ( zgodnie z art. 33 § 2 Kpa ), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu,

  • za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych wymeldowanie wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Wzory formularzy dostępne są w Referacie Spraw Obywatelskich i Organizacyjnym (II piętro, pok. nr 32) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Urzędu.

Opłaty:

Czynności meldunkowe nie podlegają opłacie skarbowej.

Opłacie skarbowej podlega:

- wydanie zaświadczenia na wniosek osoby dokonującej wymeldowania lub jej pełnomocnika - opłata skarbowa 17 zł. Złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy osoba działa przez pełnomocnika) - opłata skarbowa 17 zł. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.

opłatę skarbową wnosi się w Kancelarii Ogólnej Urzędu (parter) lub na rachunek bankowy: Pekao S.A. I Oddział Sanok Nr 02 1240 2340 1111 0010 4389 (należy podać: imię, nazwisko lub nazwę instytucji, adres oraz za co opłata).

Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.

Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie – w dniu zgłoszenia

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1397 z późn. zm.);

  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U z 2017 r., poz. 2411);

  • Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U z 2017 r., poz. 570 z późn. zm.);

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.);

  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U z 2018 r., poz. 1044 z późn.zm.);

Informacje dodatkowe:

Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu jest obowiązana wymeldować się osobiście lub przez pełnomocnika w organie gminy, właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce jej pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.

Osoba może się wymeldować z miejsca pobytu stałego/czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.

Osobie na jej wniosek może być wydane zaświadczenie stwierdzające dopełnienie obowiązku wymeldowania się, który podlega opłacie skarbowej w wysokości 17zł. Opłacie skarbowej nie podlega zaświadczenie wydane w sprawie np. budownictwa mieszkaniowego, świadczeń alimentacyjnych, ubezpieczeń społecznych, nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej, zatrudnienia oraz ochrony zdrowia. Opłaty skarbowej nie pobiera się od osób, które przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.

Jeżeli okres pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się

Zgłoszenie zgonu, dokonane w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego, zastępuje wymeldowanie osoby zmarłej.

Pliki do pobrania:

wymeldowanie_z_pobytu_czasowego.pdf

wymeldowanie_z_pobytu_stalego.pdf

 

Liczba odwiedzin: 602858