Rejestr zmian 

Treść archiwalna z dnia: 2015-03-12 12:56:26Moja sprawa / USC / Wydawanie zaświadczenia

UZYSKANIE ZAŚWIADCZENIA DO ZAWARCIA
MAŁŻEŃSTWA ZA GRANICĄ

Podstawa prawna

- Art. 83, art. 145.1. pkt.4 Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz.1741 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o  opłacie  skarbowej (j.t. Dz.  U. z  2012 r. poz. 1282  z  późn. zm.).
- Ustawa z dnia 13 lutego 1984 r. o funkcjach konsulów Rzeczypospolitej Polskiej (j.t. Dz. U. z 2002 r. Nr 215, poz. 1823)

Miejsce
i sposób załatwienia sprawy

Urząd Stanu Cywilnego Zagórz, ul. 3 Maja 2, II piętro, pok. nr 34

Wymagane dokumenty

- wniosek o wydanie zaświadczenia,
- dokument potwierdzający stan cywilny przyszłego małżonka,
- ważny dowód osobisty  (do wglądu),
- dowód zapłaty opłaty skarbowej,

Opłaty

Opłacie skarbowej podlega:
- wydanie zaświadczenia – 38

Opłatę skarbową można uiścić:
- przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy w Zagórz ul. 3 Maja 2,
nr rachunku 02 1240 2340 1111 0010 4389 6232
- na miejscu, w Kancelarii Ogólnej Urzędu pok. nr 6.

Sposób
i termin załatwienia sprawy

Właściwość urzędu stanu cywilnego:
Zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą wydaje kierownik wybranego urzędu stanu cywilnego.

Osoby uprawnione:
Zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą może otrzymać obywatel polski lub cudzoziemiec niemający obywatelstwa żadnego państwa zamierzający zawrzeć małżeństwo za granicą.
Ze względu na to, że osoba, która ubiega się o wydanie zaświadczenia składa zapewnienie o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego konieczne jest jej stawiennictwo osobiste.
Osoba uprawniona może upoważnić inną osobę jedynie do odebrania zaświadczenia.

Wydanie zaświadczenia przez konsula:
Osoba zainteresowana musi osobiście udać się do konsula i przedłożyć w/w dokumenty oraz odpis aktu urodzenia, a jeżeli pozostawał uprzednio  w  związku  małżeńskim –  odpis  aktu  małżeństwa
z adnotacją o jego ustaniu, unieważnieniu albo stwierdzeniu jego nieistnienia albo odpis aktu małżeństwa z dokumentem potwierdzającym jego ustanie lub unieważnienie albo potwierdzającym stwierdzenie nieistnienia małżeństwa.

Termin ważności zaświadczenia:
Zaświadczenie traci moc po upływie sześciu miesięcy od dnia jego wydania. Wówczas
w celu uzyskania nowego zaświadczenia należy powtórzyć wszystkie czynności przed kierownikiem USC lub przed konsulem.

Liczba odwiedzin: 585069