Rejestr zmian
SPORZĄDZENIE AKTU ZGONU |
|
Podstawa prawna |
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014r., poz. 1741 ze zm.) |
Miejsce |
Urząd Stanu Cywilnego Zagórz, ul. 3 Maja 2, II piętro, pok. nr 34 |
Wymagane dokumenty |
- karta zgonu wydana przez lekarza lub placówkę służby zdrowia, |
Opłaty |
Zwolnione z opłaty skarbowej jest: Opłacie skarbowej podlega: Opłatę skarbową można uiścić: |
Termin załatwienia sprawy |
Akt zgonu rejestruje się w Urzędzie Stanu Cywilnego w miejscu zgonu. |
Tryb odwoławczy |
Odwołania w sprawie odmowy sporządzenia aktu zgonu rozpatruje Wojewoda Podkarpacki, adres: Podkarpacki Urząd Wojewódzki, ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów. Odwołanie kieruje się do Wojewody za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Zagórzu. |
Inne informacje |
Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. Osoby obowiązane do zgłoszenia zgonu Do zgłoszenia zgonu obowiązani są w kolejności małżonek lub dzieci zmarłego, najbliżsi krewni lub powinowaci, osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon. W celu prawidłowego sporządzenia aktu zgonu, osoba zgłaszająca zgon powinna znać również inne dane o osobie zmarłej niż te wpisane do jej dowodu osobistego, Właściwość urzędu stanu cywilnego Zgon rejestruje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym dla miejsca zgonu. |