Rejestr zmian 

Treść archiwalna z dnia: 2014-01-21 23:06:30SPRAWY DO ZAŁATWIENIA / WEDŁUG RODZAJÓW SPRAWDecyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

Podstawa prawna:


1. Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( tj.: Dz.U. z 2012r., poz. 647)
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz.U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 z późn. zm. )
3. zał. część I pkt 8 i zał. Część IV ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej – ( Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm ) - ustalającej wysokość opłaty za wydanie decyzji i opłaty za pełnomocnictwo.


W jakim referacie mogę załatwić  sprawę ?

Referat Architektury, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska

Gdzie należy złożyć dokumenty?

Sekretariat Urzędu Miasta i Gminy w Zagórzu
ul. 3 Maja 2
38-540 Zagórz

Kto może wystąpić z wnioskiem?

Podmiot planujący podjęcie realizacji inwestycji na danym terenie  – osoba fizyczna oraz prawna.

Jakie należy złożyć dokumenty?

Do wniosku ( DRUK_AOS_5 ) o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego należy dołączyć:
1. Kopię mapy zasadniczej potwierdzonej oryginalną pieczęcią urzędową (w skali 1:500 lub 1:1000), zawierającej określenie granic terenu objętego wnioskiem i obszaru, na który ta inwestycja będzie oddziaływać – 3 egz ( w tym 1 egz. oryginału ).
2. Charakterystykę inwestycji, obejmującą:
a) zapotrzebowania na wodę, energię oraz sposobu odprowadzania lub oczyszczania ścieków, a także innych potrzeb w zakresie infrastruktury technicznej, a w razie potrzeby również sposobu unieszkodliwiania odpadów – potwierdzone we właściwych zakładach
b) określenie planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy i zagospodarowania terenu, w tym przeznaczenia i gabarytów projektowanych obiektów budowlanych, przedstawione w formie opisowej i graficznej,
c) określenie charakterystycznych parametrów technicznych inwestycji oraz dane charakteryzujące jej wpływ na środowisko.
3. Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (o ile jest wymagana)
4. Oryginał lub odpis pełnomocnictwa - jeżeli Inwestor działa przez pełnomocnika
5. Umocowanie prawne osób podpisanych pod wnioskiem lub udzielających pełnomocnictwa w przypadku reprezentowania osoby prawnej, spółdzielni itp.
6. Dowód opłaty skarbowej, jeżeli taka jest wymagana.
 
Uwaga:!


Dokumenty składane wraz z wnioskiem oraz w toku prowadzenia sprawy należy składać w oryginale ( art. 76§1 KPA )
Jeżeli dokument znajduje się w aktach innego organu administracji lub podmiotów, które z mocy prawa lub porozumienia upoważnione są do załatwiania spraw indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych lub wydawania zaświadczeń, wystarczającym jest przedstawienie przez stronę urzędowo poświadczonego przez ten organ lub podmiot odpisu lub wyciągu z tego dokumentu ( art. 76a§1 KPA )
Uprawnieni do poświadczania odpisów dokumentów są również notariusze, a także występujący w sprawie pełnomocnicy strony będący adwokatami, radcami prawnymi, rzecznikami patentowymi, doradcami podatkowymi ( art. 76a§2 KPA )


Czy załatwienie sprawy podlega opłacie ?

Od wydania decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego – 107 zł
Od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17zł

Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
Wpłaty opłaty skarbowej należy dokonać:
bezgotówkowo na rachunek Urzędu: PEKAO S.A. I Oddział Sanok
Nr 02 1240 2340 1111 0010 4389 6232

Zwolnienia:
pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu (tj. przodkowi w linii prostej (np. rodzicom, dziadkom), zstępnemu (tj. potomkowi w linii prostej (np. dzieciom, wnukom) lub rodzeństwu oraz gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.


W jakim terminie i w jaki sposób załatwia się sprawę?

W terminie 65 dni od dnia złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów.

Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w w/w terminach, organ wydający decyzję zawiadomi strony, podając przyczyny zwłoki i wskaże nowy termin załatwienia sprawy.

Uwaga !:
Jeśli wniosek nie zostanie skompletowany prawidłowy ( nie zostaną złożone wymagane dokumenty ) wnioskodawca zostanie wezwany na piśmie do uzupełnienia braków  terminie 7 dni od daty doręczenia wezwania.
Jeśli wniosek w tym terminie nie zostanie uzupełniony, traktuje się wniosek jako nieskutecznie złożony i pozostawia się sprawę bez rozpoznania
Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu:
I. Burmistrz Miasta i Gminy Zagórz  po złożeniu przez inwestora  kompletnego wniosku:
1. wszczyna postępowanie administracyjne w sprawie
2. dokonuje analizy  warunków i zasad zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy, wynikających z przepisów odrębnych, oraz stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji
3. przygotowuje projekt decyzji
4. występuje ( w zależności od uwarunkowań terenu objętego wnioskiem ) o uzgodnienie decyzji do:
1) wojewódzkiego konserwatorem zabytków - w odniesieniu do obszarów i obiektów objętych formami ochrony zabytków, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568, z późn. zm.) oraz ujętych w gminnej ewidencji zabytków;
2) właściwym organem nadzoru górniczego - w odniesieniu do terenów górniczych;
3) właściwego organu administracji geologicznej - w odniesieniu do terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych;
4) organu właściwego w sprawach ochrony gruntów rolnych i leśnych oraz melioracji wodnych - w odniesieniu do gruntów wykorzystywanych na cele rolne i leśne w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami;
5) dyrektora parku narodowego - w odniesieniu do obszarów położonych w granicach parku i jego otuliny;
6) regionalnego dyrektorem ochrony środowiska - w odniesieniu do innych niż wymienione w pkt 5 obszarów objętych ochroną na podstawie przepisów o ochronie przyrody;
7) właściwego zarządcy drogi - w odniesieniu do obszarów przyległych do pasa drogowego;
8) dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej - w odniesieniu do:
a) przedsięwzięć wymagających uzyskania pozwolenia wodnoprawnego, do wydania którego organem właściwym jest marszałek województwa lub dyrektor regionalnego zarządu gospodarki wodnej,
b) obszarów, o których mowa w art. 88d ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. - Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145), w zakresie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.

5. rozpatruje materiał dowodowy zebrany w toku postępowania
6. wydaje decyzje o lokalizacji inwestycji celu publicznego

Uwaga!
1. uzgodnień powyższych dokonuje się w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, z tym że zażalenie przysługuje wyłącznie inwestorowi.
2. o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz postanowieniach i decyzji kończącej postępowanie strony zawiadamia się w drodze obwieszczenia, a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości. Inwestora oraz właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości, na których będą lokalizowane inwestycje celu publicznego, zawiadamia się na piśmie.
Forma załatwienia: Decyzja Burmistrza Miasta i Gminy Zagórz
Gdzie i kto może udzielić mi dodatkowych informacji ?

Pokój nr 35 - II p.
Tel. (13) 46 22 062 wew. 68

Marzena   Kozubek lub Katarzyna Baran
mkozubek@zagorz.pl
kbaran@zagorz.pl

                                          
Czy od decyzji służy odwołanie?

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Zagórz, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Odwołanie powinno zawierać zarzuty odnoszące się do decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie

Uwagi:

I. Warunki dopuszczające wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego.
1. Decyzje o lokalizacji inwestycji celu publicznego wydaje się  dla terenów, na których nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego i nie jest wymagana zgoda na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne w myśl ustawy z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych  (tj.: Dz.U. z 2004r. Nr 121, poz. 1266 z późn. zm. )
2. Zamierzenie inwestycyjne musi być zgodne  z przepisami odrębnymi.
3. Nie wymagają wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego roboty budowlane:
1) polegające na remoncie, montażu lub przebudowie, jeżeli nie powodują zmiany sposobu zagospodarowania terenu i użytkowania obiektu budowlanego oraz nie zmieniają jego formy architektonicznej, a także nie są zaliczone do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska, albo
2) niewymagające pozwolenia na budowę

II. Charakter prawny  decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
1. Decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich. Informację tej treści zamieszcza się w decyzji.
2. W odniesieniu do tego samego terenu decyzję można wydać więcej niż jednemu wnioskodawcy, doręczając odpis decyzji do wiadomości pozostałym wnioskodawcom i właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości.
3. Decyzja  wiąże organ wydający decyzję o pozwoleniu na budowę
4. Nie można uzależnić wydania decyzji od zobowiązania się wnioskodawcy do spełnienia nieprzewidzianych odrębnymi przepisami świadczeń lub warunków.
5. Organ, który wydał decyzję o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, stwierdza jej wygaśnięcie, jeżeli:
1) inny wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę;
2) dla tego terenu uchwalono plan miejscowy, którego ustalenia są inne niż w wydanej decyzji, chyba, ze została wydana ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę.
Stwierdzenie wygaśnięcia decyzji następuje w trybie art. 162 § 1 pkt 1 Kodeksu postępowania administracyjnego.
6. Postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego można zawiesić na okres nie dłuższy niż 12 miesięcy od dnia złożenia wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta podejmuje postępowanie i wydaje decyzję w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego, jeżeli:
1) w ciągu dwóch miesięcy od dnia zawieszenia postępowania rada gminy nie podjęła uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego albo
2) w okresie zawieszenia postępowania nie uchwalono planu miejscowego lub jego zmiany.
7. Jeżeli decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wywołuje skutki, o których mowa w art. 36 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, przepisy art. 36 oraz art. 37 stosuje się odpowiednio.

III.   Organy właściwe do wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
W odniesieniu do:
1) inwestycji celu publicznego o znaczeniu krajowym i wojewódzkim - wójt, burmistrz albo prezydent miasta w uzgodnieniu z marszałkiem województwa;
2) inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnym - wójt, burmistrz albo prezydent miasta;
3) inwestycji celu publicznego na terenach zamkniętych - wojewoda;

Druki do pobrania:

DRUK_ANO_5_-_wniosek_o_ustalenie_lokalizacji_inwestycji_celu_publicznego.doc (115.00 Kb)

DRUK_ANO_6-_katalog_inwestycji_celu_publicznego.doc (31.50 Kb)

Katalog inwestycji celu publicznego

Opracowała: Małgorzata Ząbkiewicz – Kierownik Referatu Architektury, Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami

Liczba odwiedzin: 584042