Rejestr zmian
Wpis do rejestru żłobków/klubów dziecięcych
Burmistrz Miasta i Gminy Zagórz
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych na terenie Gminy Zagórz
Sprawę załatwia
Zespół Obsługi Szkół w Zagórzu, ul. 3 Maja 2, 38-540 Zagórz
Dokumenty od wnioskodawcy.
Burmistrz Miasta i Gminy Zagórz dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.
Do wniosku dołącza się:
-
w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej wyciąg z rejestru publicznego potwierdzający status podmiotu;
-
oświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON i identyfikacji podatkowej NIP;
-
oświadczenie o spełnianiu warunków lokalowych;
-
w przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
-
zobowiązanie do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków wychowania i opieki;
-
dokument stwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka (do wglądu);
-
w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu);
-
dowód dokonania opłaty (do wglądu lub dołączona do wniosku kopia).
Załączniki:
1. Wniosek o dokonanie wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych na terenie Gminy Zagórz dla osób fizycznych (formularz wniosku, załącznik nr 1 do niniejszej procedury).
2. Wniosek o dokonanie wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych na terenie Gminy Zagórz dla osób prawnych
i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej (formularz wniosku załącznik nr 1a do niniejszej procedury).
3. Oświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON i identyfikacji podatkowej NIP (załącznik nr 2 do niniejszej procedury).
4. Oświadczenie o spełnieniu warunków lokalowych (załącznik nr 3 do niniejszej procedury).
5. Oświadczenie osoby fizycznej o niekaralności (załącznik nr 4 do niniejszej procedury).
6. Wniosek o dokonanie zmian w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych (załącznik nr 5 do niniejszej procedury).
7. Wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych (załącznik nr 6 do niniejszej procedury).
Informacje na temat opłat
Postępowanie podlega opłacie w wysokości 200 zł.
Wpłat z tytułu opłaty można dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Zagórz
Dowód zapłaty należnej opłaty należy załączyć do wniosku.
Rachunek bankowy: Nr 02 1240 2340 1111 0010 4389 6232 Bank PKO SA. I O/Sanok
Forma załatwienia
1. Wpis do rejestru
Burmistrz Miasta i Gminy Zagórz wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru, zawierające następujące dane:
-
nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
-
datę i numer wpisu do rejestru;
-
formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
-
nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
-
miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
2. Decyzja administracyjna o odmowie wpisu do rejestru jest wydawana, jeżeli:
a) podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego,
b) wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
3. Decyzja administracyjna o wykreśleniu z rejestru jest wydawana w przypadku:
a) złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
b) nie usunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
c) przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, o których mowa w pkt. 3, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
Przewidywany termin załatwienia
Organ ewidencyjny dokonuje wpisu do rejestru w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku powyższy termin liczony jest od dnia doręczenia organowi rejestrowemu uzupełnionego wniosku.
Tryb odwoławczy:
W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do rejestru służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235);
-
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych dotyczących żłobków i klubów dziecięcych (Dz. U. Nr 69, poz. 367);
-
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.);
-
Uchwała Nr XXXVII/241/ 2012 Rady Miejskiej w Zagórzu z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie wysokości i zasad ustalania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce w Gminie Zagórz.
Dostępność procedury
1. Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Zagórz.
2. Zespół Obsługi Szkól w Zagórzu, ul. 3 maja 2, 38-540 Zagórz.
Uwagi
-
Przed dokonaniem wpisu do rejestru Burmistrz Miasta i Gminy Zagórz dokonuje wizytacji lokalu w celu ustalenia czy zapewnione są bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki nad dziećmi, potwierdzone pozytywną opinią komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej oraz właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego;
-
Wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy. Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty. Gmina jest zwolniona z opłaty za wpis do rejestru;
-
Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach, o których mowa w pkt 3, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian. Po otrzymaniu informacji, organ prowadzący rejestr dokonuje zmian w rejestrze oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie, o którym mowa w pkt 5, uwzględniające te zmiany.
Załączniki do procedury:
Zalacznik_nr_3_Oswiadczenie_o_spelnieniu_warunkow_lokalowych.doc (12.50 Kb)
Zalacznik_nr_4_Oswiadczenie_osoby_fizycznej_o_niekaralnosci.doc (12.00 Kb)
Zalacznik_nr_5_Wniosek_o_dokonanie_zmian_w_rejestrze_zlobkow_i_klubow_dzieciecych.doc (13.50 Kb)
Zalacznik_nr_6_Wniosek_o_wykreslenie_z_rejestru_zlobkow_i_klubow_dzieciecych.doc (12.50 Kb)