Rejestr zmian 

Treść archiwalna z dnia: 2013-01-10 08:12:02Moja sprawa / Ewidencja ludności / Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej.


Podstawa prawna

Kodeks Postępowania Administracyjnego; Ustawa z dnia 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r., poz. 960 z późn. zm)

Jednostka odpowiedzialna

Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Zagórz, ul. 3 Maja 2, tel. 462 20 62 wew. 34
Inspektor - Alicja Górniak,
Podinspektor - Maria Kałamucka
Pokój 32

Wymagane dokumenty

  • postępowanie o wymeldowanie jest wszczynane na wniosek strony (niezbędne jest wykazanie się prawem do lokalu) lub z urzędu.
  • postępowanie dowodowe winno wykazać, iż osoba, która ma być wymeldowana z lokalu nie zamieszkuje w nim lub nie przebywa co najmniej przez okres 6 miesięcy, a miejsca jej pobytu nie można ustalić.
Sposób załatwienia sprawy

W przypadku stwierdzenia, iż nastąpiło opuszczenie lokalu, wydana zostaje decyzja orzekająca wymeldowanie.

Opłaty

Wolne od opłat

Termin załatwienia sprawy

Zgodnie z art. 35 Kodeksu Postępowania Administracyjnego:
  • dla sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego - 1 miesiąc,
  • dla sprawy szczególnie skomplikowanej - 2 miesiące.
Uwagi

  • W przypadku nie spełnienia przesłanek niezbędnych do orzeczenia o wymeldowaniu wydawana jest decyzja odmawiająca wymeldowania.
  • Od decyzji przysługuje odwołanie do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera każda wydana decyzja.

Liczba odwiedzin: 582484