Rejestr zmian
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.) -
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
W jakim referacie można załatwić sprawę ?
Referat Architektury, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska
Gdzie należy złożyć dokumenty?
Sekretariat Urzędu Miasta i Gminy w Zagórzu ( I piętro )
ul. 3 Maja 2
38-540 Zagórz
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Wnioskodawcą może być każdy. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
Jakie należy złożyć dokumenty?
Do wniosku /DRUK _ANO_3/ należy dołączyć:
1) pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu wnioskodawcy
2) w przypadku wniosku składanego przez osobę prawną „odpis aktualny z Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego
3) dowód zapłaty opłaty skarbowej
Wskazane jest dołączenie do wniosku aktualnej ( w przypadku podziałów działek ) kopii mapy ewidencyjnej obejmującej teren wnioskowanych działek.
Czy załatwienie sprawy podlega opłacie?
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
- za każde wydane zaświadczenie - 17 zł
- od pełnomocnictwa – 17 zł
Uwaga!
1. Zwalnia się od opłaty skarbowej:
jednostki budżetowe
jednostki samorządu terytorialnego
organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o wydanie zaświadczenia - wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie osoby, które składając wniosek o wydanie zaświadczenia albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa;
2. Zwolniony jest z opłaty skarbowej dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii w sprawach, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu tj. przodkowi w linii prostej (np. rodzicom, dziadkom), zstępnemu tj. potomkowi w linii prostej (np. dzieciom, wnukom)lub rodzeństwu jeżeli mocodawcą jest podmiot zwolniony określony w pkt 1.
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
Wpłaty opłaty skarbowej należy dokonać:
bezgotówkowo na rachunek Urzędu: PEKAO S.A. I Oddział Sanok
Nr 02 1240 2340 1111 0010 4389 6232
W jakim terminie i w jaki sposób załatwia się sprawę?
Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni.
Przed wydaniem zaświadczenia, należy upewnić się czy na wnioskowanym terenie nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania terenu.
Forma załatwienia: zaświadczenie
Gdzie i kto może udzielić dodatkowych informacji ?
Pokój nr 35 - II p.
Tel. (13) 46 22 062 wew. 68
Marzena Kozubek lub Katarzyna Baran
mkozubek@zagorz.pl kbaran@zagorz.pl
Czy od zaświadczenia służy zażalenie?
Wnioskodawcy przysługuje zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, w terminie 7 dni od daty jego otrzymania, za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Zagórz.
Inne uwagi:
Zaświadczenie to urzędowy dokument poświadczający pewien fakt lub stan prawny wynikający z posiadanych przez Urząd dokumentów i danych. Składając wniosek o wydanie zaświadczenia wnioskodawca musi uzasadnić swój interes prawny w uzyskaniu zaświadczenia, czyli musi określić cel, jakiemu wydanie zaświadczenia ma służyć. Interes prawny wnioskodawcy wyraża się w tym przypadku poprzez przedłożenie zaświadczenia o braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego np. w Kancelarii Notarialnej, jako dokumentu niezbędnego do podpisania aktu notarialnego.
Przykładowym wnioskiem można posłużyć się przy wnioskowaniu o potwierdzenie innych faktów czy danych będących w posiadaniu urzędu /DRUK _ANO_4/
Druki do pobrania:
DRUK__ANO_4_-_Wniosek_o_wydanie_zaswiadczenia_potwierdzajacego_fakty_...doc (59.50 Kb)
Wniosek o potwierdzenie faktów i stanu prawnego wynikających z posiadanych dokumentów i danych
Opracowała: Małgorzata Ząbkiewicz – Kierownik Referatu Architektury, Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami