Rejestr zmian
Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj.: Dz.U. z 2000r., poz. 647)
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj.: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.)
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.).
W jakim referacie można załatwić sprawę ?
Referat Architektury, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska
Gdzie należy złożyć dokumenty?
Sekretariat Urzędu Miasta i Gminy w Zagórzu ( I piętro )
ul. 3 Maja 2
38-540 Zagórz
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Wnioskodawcą może być każdy. Każdy ma prawo wglądu do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
Jakie należy złożyć dokumenty?
Do wniosku /DRUK_ANO_1/ należy załączyć:
1) aktualną mapkę z ewidencji gruntów, obejmujący obszar objęty wnioskiem ( w szczególności, gdy nastąpiły nowe podziały działek lub scalenia )
2) pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu wnioskodawcy
3) dowód zapłaty opłaty skarbowej
Jakie opłaty należy ponieść ?
Wysokość opłaty skarbowej zależna jest od ilości stron formatu A4 wchodzących w skład wypisu i wyrysu.
1. Za wydanie wypisu:
do 5 stron: 30,00 zł,
powyżej 5 stron: 50,00 zł.
2. Za wydanie wyrysu:
za każdą wchodzącą w skład wyrysu pełną lub rozpoczętą część odpowiadającą stronie formatu A4: 20,00 zł - nie więcej niż: 200,00 zł.
3. Od pełnomocnictwa – 17 zł
Uwaga!
1. Zwalnia się od opłaty skarbowej:
jednostki budżetowe
jednostki samorządu terytorialnego
organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej - wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo składając dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa;
2. Zwolniony jest z opłaty skarbowej dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu lub kopii
w sprawach, jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu tj. przodkowi w linii prostej (np. rodzicom, dziadkom), zstępnemu tj. potomkowi w linii prostej (np. dzieciom, wnukom)lub rodzeństwu
jeżeli mocodawcą jest podmiot zwolniony określony w pkt 1.
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
Wpłaty opłaty skarbowej należy dokonać:
bezgotówkowo na rachunek Urzędu: PEKAO S.A. I Oddział Sanok
Nr 02 1240 2340 1111 0010 4389 6232
W jakim terminie i w jaki sposób załatwia się sprawę?
Niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni.
Uwaga!
Do ww. okresu nie wlicza się okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu (Urzędu).
Gdzie i kto może udzielić dodatkowych informacji ?
Pokój nr 35 - II p.
Tel. (13) 46 22 062 wew. 68
Marzena Kozubek lub Katarzyna Baran
mkozubek@zagorz.pl kbaran@zagorz.pl
Czy od wydania wypisu i wyrysu przysługuje tryb odwoławczy?
Wydanie żądanego wypisu i wyrysu następuje w drodze czynności materialno-technicznej, na którą nie służy żaden tryb odwoławczy.
Inne uwagi:
Dołączenie do wniosku aktualnej mapki z ewidencji gruntów będzie miało wpływ na termin załatwienia sprawy bez zbędnej zwłoki, związanej z podejmowaniem przez urząd czynności zmierzających do ustalenia położenia wnioskowanego obszaru oraz potwierdzenia jego stanu prawnego.
Druki do pobrania:
Opracowała: Małgorzata Ząbkiewicz – Kierownik Referatu Architektury, Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami