Rejestr zmian
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r. Nr 199, poz. 227 z późn. zm.) - art. 8 – art. 28
2. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2010r. w sprawie opłat za udostępnianie informacji o środowisku (Dz. U. Nr 215, poz. 1415)
3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 września 2010 r. w sprawie wzoru oraz zawartości i układu publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie (Dz. U. Nr 186, poz. 1249)
4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.)
W jakim referacie mogę załatwić sprawę ?
Referat Architektury, Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska
Gdzie należy złożyć dokumenty?
Sekretariat Urzędu Miasta i Gminy w Zagórzu
ul. 3 Maja 2
38-540 Zagórz
Kto może wystąpić z wnioskiem?
Każda zainteresowana osoba.
Jakie należy złożyć dokumenty?
Zasadą jest udostępniane informacji o środowisku na pisemny wniosek ( DRUK NR 1 ).
We wniosku należy wskazać: dane i adres wnioskodawcy oraz zakres (informacje o środowisku i jego ochronie, o których udostępnienie występuje wnioskodawca) i formę udostępnienia.
Czy załatwienie sprawy podlega opłacie ?
Opłaty ponoszone są za konkretne czynności związane z udostępnieniem informacji o środowisku i jego ochronie tj za:
wyszukiwanie informacji
sporządzanie kopii dokumentów lub danych
przekształcenie informacji w formę zawartą we wniosku ( np. elektroniczną, na płycie CD )
przesyłanie kopii dokumentów lub danych droga pocztową
Nie ponosi się opłat, gdy:
przekazanie informacji następuje ustnie lub
informacje o dokumentach znajdują się w Publicznie dostępnym wykazie danych, a dokumenty zostają wyszukane i przejrzane w siedzibie organu administracji.
STAWKI OPŁAT
WYSZUKIWANIE INFORMACJI
5 zł za informację wymagającą wyszukania do 10 dokumentów
0,5 zł * liczba dodatkowych dokumentów - za informację wymagającą wyszukania więcej niż 10 dokumentów
SKANOWANIE DOKUMENTÓW
0,10 zł – za każdą stronę
SPORZĄDZANIE KOPII DOKUMENTÓW LUB DANYCH W FORMIE WYDRUKU LUB KSEROKOPII
Format A4(210 mm 297 mm)
0,15 zł - za stronę kopii czarno-białej;
1,5 zł - za stronę kopii kolorowej
Format A3(297 mm 420 mm)
0,30 zł - za stronę kopii czarno-białej;
3,0 zł - za stronę kopii kolorowej
Format A2 (420 mm 594 mm)
0,60 zł - za stronę kopii czarno-białej;
6,0 zł - za stronę kopii kolorowej
Format A1 (594 mm 841 mm)
1,20 zł - za stronę kopii czarno-białej;
12,0 zł - za stronę kopii kolorowej
Format A0(841 mm 1189 mm)
2,40 zł - za stronę kopii czarno-białej;
24,0 zł - za stronę kopii kolorowej
SPORZĄDZANIE KOPII DOKUMENTÓW LUB DANYCH W FORMIE ELEKTRONICZNEJ
Płyta CD lub DVD/td>
Opłata nie wyższa niż 1,50 zł
Inny nośnik
Opłata równa kosztowi zakupu nośnika (po uzyskaniu zgody wnioskującego)
PRZESŁANIE INFORMACJI
Drogą pocztową
W wysokości podanej w obowiązującym cenniku usług pocztowych lub kurierskich operatora, ustalonego wspólnie przez właściwy organ administracji i wnioskującego, za przesyłkę danego rodzaju i danej kategorii wagowej.
Opłatę, po jej ustaleniu przez organ, należy wpłacić:
w terminie 14 dni na rachunek bankowy Urzędu: PEKAO S.A. I Oddział Sanok Nr 02 1240 2340 1111 0010 4389 6232
lub przy odbiorze przesyłki.
W jakim terminie i w jaki sposób załatwia się sprawę?
Terminy:
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca od dnia otrzymania kompletnego wniosku.
Termin ten może zostać przedłużony do 2 miesięcy ze względu na stopień skomplikowania sprawy
Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Art. 36. § 1.
O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w w/w terminach, organ wydający decyzję zawiadomi strony, podając przyczyny zwłoki i wskaże nowy termin załatwienia sprawy.
Dokumenty, o których dane zamieszczone są w publicznie dostępnym wykazie danych oraz te, które nie wymagają wyszukiwania, udostępnia się w dniu złożenia wniosku.
Sposób załatwienia sprawy:
1. Na pisemny wniosek – w przypadku informacji, których udostępnienie następuje przez przygotowanie i przekazanie kopii dokumentów lub danych
2. Bez pisemnego wniosku – w przypadku informacji niewymagających wyszukiwania, które mogą być przekazane w formie ustnej
Forma załatwienia: w sposób i w formie określonych we wniosku.
Uwaga!:
1. Jeśli środki techniczne, którymi dysponuje urząd, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku:
wnioskodawca otrzyma w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku pisemne powiadomienie o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem ze wskazaniem, w jaki sposób i w jakiej formie informacja może być udostępniona
2. Jeżeli w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia, wnioskodawca nie złoży wniosku w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, Burmistrz Miasta i Gminy w Zagórzu wydaje decyzje o odmowie udostępnienia informacji w sposób lub w formie określonych we wniosku.
Gdzie i kto może udzielić mi dodatkowych informacji ?
Pokój nr 37 - II p.
Małgorzata Ząbkiewicz
Tel. (13) 46 22 062 wew. 66
mzabkiewicz@zagorz.pl
Czy od decyzji służy odwołanie?
Odwołanie od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji o środowisku wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Zagórz, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi:
1. Burmistrz Miasta i Gminy Zagórz jest obowiązany do udostępnienia każdemu informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w jego posiadaniu lub które są dla niego przeznaczone.
2. Udostępnieniu podlegają informacje dotyczące m.in.:
stanu elementów środowiska oraz wzajemnego oddziaływania między tymi elementami,
emisji i zanieczyszczeń oddziałujących lub mogących oddziaływać na środowisko,
środków i działań (w tym analiz gospodarczych i założeń), które mają faktycznie lub potencjalnie wpływ na poszczególne elementy środowiska lub ich ochronę oraz raportów w tym zakresie,
stanu zdrowia, bezpieczeństwa i warunków życia ludzi w zakresie oddziaływania na nie stanu środowiska i emisji,
stanu obiektów kultury oraz budowlanych w zakresie oddziaływania na nie stanu środowiska i emisji.
3. Udostępnieniu nie podlegają informacje dotyczące m.in.:
spraw objętych toczącym się postępowaniem sądowym, dyscyplinarnym lub karnym, jeżeli udostępnienie informacji mogłoby zakłócić przebieg postępowania,
dokumentów lub danych dostarczonych przez osoby trzecie, jeżeli osoby te, nie mając obowiązku ich dostarczenia i nie mogąc być takim obowiązkiem obciążone, dostarczyły je dobrowolnie i złożyły zastrzeżenie o ich nieudostępnianiu,
dokumentów lub danych, których udostępnienie mogłoby spowodować zagrożenie dla środowiska lub bezpieczeństwa ekologicznego kraju,
informacji o wartości handlowej, w tym danych technologicznych, dostarczonych przez osoby trzecie i objętych tajemnicą przedsiębiorstwa, jeżeli udostępnienie tych informacji mogłoby pogorszyć konkurencyjną pozycję tych osób i złożyły one uzasadniony wniosek o wyłączenie tych informacji z udostępniania,
przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, realizowanych na terenach zamkniętych, co do których nie prowadzi się postępowania z udziałem społeczeństwa;
obronności i bezpieczeństwa państwa.
Inne ograniczenia – informacje dotyczące :
1) danych jednostkowych uzyskiwanych w badaniach statystycznych statystyki publicznej chronionych tajemnicą statystyczną – ustawa z dnia 29 czerwca 1995r. o statystyce publicznej (Dz. U. Nr 88, poz. 439, z późn. zm.)
2) spraw będących przedmiotem praw autorskich lub patentowych, jeżeli udostępnienie informacji mogłoby naruszyć te prawa – ustawa z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 30 czerwca 2000r. Prawo własności przemysłowej (Dz. U. z 2003r. Nr 119, poz. 1117, z późn. zm.);
3) danych osobowych, dotyczących osób trzecich, jeżeli udostępnienie informacji mogłoby naruszać przepisy o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.);
4. Aby wyszukać informacje o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Urzędu Miasta i Gminy Zagórz, należy kliknąć: Publicznie dostępny wykaz danych
Do pobrania:
DRUK NR 1 - Wniosek
Opracowała: Małgorzata Ząbkiewicz – Kierownik Referatu Architektury, Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami