Rejestr zmian 

Treść archiwalna z dnia: 2012-03-14 07:48:12Moja sprawa / USC / Sporządzenie aktu zgonu
Sporządzenie aktu zgonu


Jednostka odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego
ul. 3 Maja 2
38-540 Zagórz
Zastępca Kierownika - Maria Żołnierczyk, pok. Nr 31
Tel/fax 13 462 20 62 wew. 62

Wymagane dokumenty

  • karta zgonu wydana przez lekarza
  • dowód osobisty ( paszport ) zmarłego. Osoba zgłaszająca zgon powinna posiadać informacje dotyczące osoby zmarłej ( nazwisko rodowe, stan cywilny, nazwisko współmałżonka, imiona i nazwiska rodowe rodziców zmarłego)
Sposób załatwienia sprawy

  • zgon należy zgłosić najpóźniej w ciągu trzech dni od dnia zgonu
  • jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu
Osoby obowiązane do zgłoszenia zgonu w kolejności:
  • małżonek lub dzieci zmarłego, najbliżsi krewni lub powinowaci
  • osoby zamieszkałe w lokalu w którym nastąpił zgon
  • osoby które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały
  • administrator domu, w którym nastąpił zgon
Opłaty

Sporządzanie aktu zgonu nie podlega opłacie skarbowej

Liczba odwiedzin: 583079