Rejestr zmian
O G Ł O S Z E N I E
BURMISTRZA MIASTA I GMINY ZAGÓRZ
z dnia 30 stycznia 2008 r.
Na podstawie § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649) oraz § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. Nr 192, poz. 1876)
Burmistrz Miasta i Gminy Zagórz
informuje, że:
-
Właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca nieruchomości, a także obiektu, urządzenia budowlanego, instalacji przemysłowej lub innego miejsca zawierającego azbest zobowiązany jest do przeprowadzania kontroli okresowych stanu tych wyrobów (§ 4, Dz. U. Nr 71, poz. 649).
Oznacza to, że posiadając wyroby zawierające azbest np. eternit, rury azbestowe itp. należy wypełnić formularz: „Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”. Następnie jeden egzemplarz należy złożyć w siedzibie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Sanoku, Al. Wojska Polskiego 74 – w terminie 30 dni od daty sporządzenia.
-
Jednocześnie właściciele, zarządcy lub użytkownicy miejsc w których był lub jest wykorzystywany azbest lub wyroby zawierające azbest, zobowiązani są do dokonania inwentaryzacji zastosowanych wyrobów zawierających azbest, poprzez sporządzenie spisu z natury (§ 7, Dz. U. Nr 192, poz. 1876).
Oznacza, to, że posiadając wyroby zawierające azbest np. eternit, rury azbestowe itp. należy przeprowadzić ich inwentaryzację i wypełnić formularz „Informacja o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania” lub „Informacja o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone”. Uzupełniony formularz należy złożyć w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy w Zagórzu, ul. 3 Maja 2. Kopię należy zachować przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Obowiązek sporządzenia informacji dotyczy również przedsiębiorców, którzy przekazują informację wojewodzie.
Informację sporządza się corocznie w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta i Gminy w Zagórzu, tel. 46-22-062 wew. 68.
Wzory formularzy dostępne są u sołtysa, przewodniczącego osiedla, w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Zagórzu (pok. nr 35) lub na www.zagorz.pl.
Burmistrz Miasta i Gminy Zagórz
Bogusław Jaworski