Nabór pracowników
Sędziszów Młp. 03.03.2014 r.
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Sędziszowie Młp.
poszukuje trzy osoby do pracy na stanowisku
asystenta rodziny
- Wymagania
Asystentem rodziny może być osoba spełniająca wymagania określone w art. 12 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r., poz. 135), tj. :
Asystentem rodziny może być osoba, która:
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki
o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Termin realizacji pracy i forma zatrudnienia
W/w praca będzie realizowana w okresie od 17 marca 2014 r. do 31 grudnia 2014 r. na podstawie umowy zlecenia w wymiarze średnio 160 godzin miesięcznie dla jednego asystenta i 80 godzin miesięcznie dla dwóch asystentów.
Zakres przedmiotowy pracy
Podstawowe obowiązki asystenta rodziny(art. 15 ww. ustawy).
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny
i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1;
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
- Zakres formalny pracy
Asystent zobowiązany będzie do prowadzenia odrębnej dokumentacji dla każdej z rodzin objętych wsparciem, w tym:
- karty realizacji usług, która zawierać będzie datę, godziny w jakich asystent współpracował
z daną rodziną, oraz podpis przedstawiciela rodziny,
oraz opracowania:
- planu pomocy rodzinie,
- sprawozdania końcowego z działań asystenta.
- Wymagane dokumenty, termin i miejsce składania oferty
- List motywacyjny,
- CV,
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie i kwalifikacje.
- Oświadczenie składającego ofertę o niekaralności.
- Oświadczenie składającego, że wypełnia obowiązek alimentacyjny-w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego
- Oświadczenie składającego, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona.
Dokumenty powinny być podpisane i opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami.”.
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 06 marca 2014 r. do godz. 15.00 w sekretariacie MGOPS Sędziszów Młp., ul. 3 Maja 25.
Bliższe informacje można uzyskać pod nr telefonu: (017) 22-16-588
- Informacje dodatkowe
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sędziszowie Młp. zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej z każdym, kto złoży swoją ofertę na pełnienie funkcji asystenta rodziny.
Osoby, których oferty zostaną wybrane w postępowaniu będą poinformowane o wyborze telefonicznie.
Zdzisława Świder
Kierownik MGOPS