Nabór pracowników 

data publikacji: 27-02-2013 | 13:23data ostatniej modyfikacji: 27-02-2013 | 13:23Wprowadził: Aleksander Malski
Oferta zatrudnienia na umowę zlecenie MGOPS w Sędziszowie Młp.
27 lutego 2013

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Sędziszowie Młp.

poszukuje 3 osoby do pracy na stanowisku
asystenta rodziny

1. Wymagania

Asystentem rodziny może być osoba spełniająca wymagania określone w art. 12 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 149, poz. 887 z późn. zm.), tj. :
Asystentem rodziny może być osoba, która:
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

2. Termin realizacji pracy i forma zatrudnienia

W/w praca będzie realizowana w okresie od 01 kwietnia 2013 r. do 31 grudnia 2013 r. na podstawie umowy zlecenia w wymiarze średnio 80 godzin miesięcznie dla 1 asystenta.

3. Zakres przedmiotowy pracy

Podstawowe obowiązki asystenta rodziny(art. 15 ww. ustawy).
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
  1)   opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11 ust. 1;
  2)   opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  3)   udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  4)   udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  5)   udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  6)   udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  7)   wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  8)   motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  9)   udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  10)  motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  11)  udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  12)  podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  13)  prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  14)  prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  15)  dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1;
  16)  monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  17)  sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  18)  współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  19)  współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z 2009 r. Nr 206, poz. 1589 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146 i Nr 125, poz. 842), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

4. Zakres formalny pracy

Asystent zobowiązany będzie do prowadzenia odrębnej dokumentacji dla każdej z rodzin objętych wsparciem, w tym:
- karty realizacji usług, która zawierać będzie datę, godziny w jakich asystent współpracował
z daną rodziną, oraz podpis przedstawiciela rodziny,
oraz opracowania:
- planu pomocy rodzinie,
- sprawozdania końcowego z działań asystenta.

5. Wymagane dokumenty, termin i miejsce składania oferty.

1.List motywacyjny,
2.CV,
3.Kserokopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie i kwalifikacje.
4.Oświadczenie składającego ofertę o niekaralności.
5.Oświadczenie składającego, że wypełnia obowiązek alimentacyjny-w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego
6.Oświadczenie składającego, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona.
Dokumenty powinny być podpisane i opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami.”.
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 15 marca 2013 r. do godz. 14.00 w sekretariacie MGOPS Sędziszów Młp., ul. 3 Maja 25.
Bliższe informacje można uzyskać pod nr telefonu: (017) 22-16-588
 

6. Informacje dodatkowe.

Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sędziszowie Młp. zastrzega sobie możliwość przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej z każdym, kto złoży swoją ofertę na pełnienie funkcji asystenta rodziny.
Osoby, których oferty zostaną wybrane w postępowaniu będą poinformowane o wyborze telefonicznie.

Zdzisława Świder
Kierownik MGOPS

««« powrót
Liczba odwiedzin: 953670

Telefon: (017) 2216 001 Fax: (017) 2216 313
e-mail: um@sedziszo w-mlp.pl    www.sedz iszow-mlp.pl