Uchwały Rady Miejskiej do dnia 22 listopada 2018 r. 

Wprowadził: Klaudia Noga
Uchwała NR XIII/119/04 w spr.trybu postępow.o udzielenie z budżetu mig dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finans. publ.
02 kwietnia 2004

UCHWAŁA NR XIII/119/04

RADY MIEJSKIEJ W SĘDZISZOWIE MAŁOPOLSKIM

z dnia 30 marca 2004 r.

 

 

        w sprawie trybu postępowania o udzielenie z budżetu miasta i gminy dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.

 

 

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 118 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.)

Rada Miejska w Sędziszowie Młp. uchwala, co następuje:

 

§ 1

1.       Z budżetu miasta i gminy mogą być udzielane dotacje dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku z przeznaczeniem na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy.

2.       Uchwała nie dotyczy zadań publicznych określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz. 873 z późn. zm.), których zlecanie i udzielanie dotacji następuje zgodnie z przepisami tej ustawy.

 

§ 2

Wysokość środków na realizację zadań, o których mowa w  § 1 ustala Rada Miejska w uchwale budżetowej.

 

§ 3

Burmistrz Miasta i Gminy podaje do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty zakres zadań, które mogą być zlecane podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych, nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na które mogą być przeznaczone dotacje z budżetu gminy oraz termin składania wniosków.

 

§ 4

1.      Dotacje na realizację zadań o charakterze publicznym przyznawane są w oparciu o wniosek złożony przez ubiegającego się o realizację zadania.

2.      Wnioski (oferty) o których mowa w ust. 1 winny być złożone w terminie do 31 października roku poprzedzającego rok budżetowy.

3.      Wniosek o którym mowa w pkt 2 winien zawierać:

a)      szczegółowe dane o ubiegającym się o realizację zadania,

b)      szczegółowy zakres rzeczowy zadania (dokładny opis, charakterystyka zadania),

c)      termin i miejsce realizacji,

d)      kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania, w tym podanie kwoty oczekiwanej z budżetu miasta i gminy wraz z jej przeznaczeniem oraz wskazanie innych źródeł finansowania zadania,

e)      oświadczenie o nie prowadzeniu działalności w celu osiągnięcia zysku.

4.      Burmistrz Miasta i Gminy może uzależniać rozpatrzenie wniosku od złożenia w określonym terminie dodatkowych informacji lub dokumentów.

5.      W przypadku stwierdzenia uchybień formalno prawnych lub innych wad wniosku, Burmistrz Miasta i Gminy wyznacza termin i wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia lub uzupełnienia wniosku. Wniosek nie uzupełniony w zakreślonym terminie nie będzie rozpatrywany.

6.      Przy rozpatrywaniu wniosków (ofert) o realizację zadania uwzględnia się w szczególności:

a)      ważność zadania w strukturze zadań własnych gminy,

b)      wysokość planowanych dochodów budżetu,

c)      przedstawioną kalkulację kosztów

d)      ocenę możliwości realizacji zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy,

e)      ocenę wykonania zadań zleconych wnioskującego w okresie poprzednim, w zakresie rzetelności i terminowości ich realizacji oraz rozliczenie otrzymanych na ten cel środków,

7.      Wyłonienie wykonawcy zadania następuje w trybie jawnego wyboru.

8.      W przypadku złożenia wniosków (ofert) na realizacje tego samego zadania przez kilku wnioskodawców dopuszcza się dokonanie wyboru kilku ofert.

9.      Burmistrz Miasta i Gminy może dokonać wyboru wykonawcy zadania w przypadku, gdy złożony zostanie jeden wniosek (oferta).

10.  Wnioski pozytywnie zaopiniowane stanowią podstawę ujęcia zadań i kwot dotacji na ich finansowanie w projekcie budżetu lub projekcie uchwały w sprawie zmian w budżecie.

 

§ 5

1.      Po podjęciu uchwały budżetowej na dany rok Burmistrz Miasta i Gminy opublikuje, w sposób zwyczajowo przyjęty, zadania i kwoty dotacji ustalone z budżetu podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku.

2.      Burmistrz Miasta i Gminy zawiadamia zainteresowane podmioty o wynikach przeprowadzonego postępowania tj. o zadaniach i kwotach dotacji na ich realizację, ustalonych w budżecie.

 

§ 6

1.      Warunkiem zlecenia zadania oraz przyznania dotacji na jego realizację jest zaplanowanie wydatku w budżecie, a następnie zawarcie umowy z podmiotem nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.

2.      Umowę, o której mowa w ust. 1 zawiera się na czas oznaczony nie dłuższy niż rok budżetowy.

 

§ 7

1.      Dotacja podlega szczegółowemu rozliczeniu finansowemu i rzeczowemu.

2.      Podmiot otrzymujący dotację zobowiązany jest do przedłożenia sprawozdania z realizacji zleconego zadania w terminie do 30 dni od zakończenia jego realizacji,

3.      W przypadku wykorzystania na realizację zadania tylko części przekazanej kwoty dotacji, nie wykorzystana część dotacji podlega zwrotowi w terminie określonym w ust. 2 nie później jednak niż do 8 stycznia następnego roku.

4.      Podmiot otrzymujący dotację  nie może wykorzystać środków przeznaczonych na realizację zadania na cele inne niż określone w umowie.

 

§ 8

1.      Burmistrz Miasta i Gminy dokonuje kontroli prawidłowości realizacji zleconego zadania.

2.      Czynności kontrolnych dokonują osoby upoważnione przez Zleceniodawcę.

3.      Zakres kontroli obejmuje:

a)      wykonanie zadania zgodnie z umową,

b)      udokumentowanie zrealizowanego zadania,

c)      przeznaczenie i wykorzystanie środków otrzymanych z budżetu.

4.      Z czynności kontrolnych sporządza się protokół.

5.      Na podstawie protokołu Zleceniodawca w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji zadania i wykorzystania dotacji kieruje do zleceniobiorcy stosowne wnioski i zalecenia, wyznaczając termin do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

6.      W przypadku, gdy wykonawca zadania nie usunie stwierdzonych nieprawidłowości i nie doprowadzi do ich usunięcia w wyznaczonym terminie, umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym, a przekazane już środki finansowe na jego realizację podlegają zwrotowi  do budżetu miasta i gminy w terminie ustalonym przez Burmistrza Miasta i Gminy.

 

§ 9

1.      Dotacja będzie przekazywana po podpisaniu umowy na rachunek wskazany w umowie.

2.      Terminy przekazywania dotacji określa umowa.

3.      Dopuszcza się przekazywanie dotacji w ratach lub zaliczkowo, w zależności od rodzaju i specyfiki realizowanego zadania.

 

§ 10

Burmistrz Miasta i Gminy przedstawi Radzie Miejskiej w rocznym sprawozdaniu z wykonania  budżetu dane o realizacji zadań, na które udzielono dotacji z budżetu.

 

§ 11

Burmistrz Miasta i Gminy opublikuje w sposób zwyczajowo przyjęty, informację o wykorzystaniu dotacji udzielonych podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na realizację zadań przy sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu.

 

§ 12

Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

 

§ 13

Nadzór nad wykonaniem uchwały powierza się Komisjom: Rewizyjnej i Rozwoju Społeczno Gospodarczego i Gospodarki Finansowej.

 

§ 14

Traci moc uchwała Nr VII/66/03 Rady Miejskiej w Sędziszowie Młp. z dnia 4 września 2003 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie z budżetu miasta i gminy dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.

 

§ 15

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

 

 

««« powrót
Liczba odwiedzin: 954225

Telefon: (017) 2216 001 Fax: (017) 2216 313
e-mail: um@sedziszo w-mlp.pl    www.sedz iszow-mlp.pl