Uchwały Rady Miejskiej do dnia 22 listopada 2018 r.
UCHWAŁA NR VII/66/03
RADY MIEJSKIEJ W SĘDZISZOWIE MAŁOPOLSKIM
z dnia 4 września 2003 r.
w sprawie trybu postępowania o udzielenie z budżetu miasta i gminy dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 118 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.)
Rada Miejska w Sędziszowie Młp. uchwala, co następuje:
§ 1
Z budżetu miasta i gminy mogą być udzielane dotacje dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych nie działających w celu osiągnięcia zysku z przeznaczeniem na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy z zakresu:
1. oświaty i wychowania
2. pomocy społecznej
3. kultury i sztuki
4. kultury fizycznej i sportu
5. innych ustawowych zadań własnych gminy.
§ 2
Wysokość środków na realizację zadań, o których mowa w § 1 ustala Rada Miejska w uchwale budżetowej.
§ 3
Burmistrz Miasta i Gminy podaje do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty zakres zadań, które mogą być zlecane podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych, nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na które mogą być przeznaczone dotacje z budżetu gminy oraz termin składania wniosków.
§ 4
1. Dotacje na realizację zadań o charakterze publicznym przyznawane są w oparciu o wniosek złożony przez ubiegającego się o realizację zadania.
2. Wnioski (oferty) o których mowa w ust. 1 winny być złożone w terminie do 31 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
3. Wniosek o którym mowa w pkt 2 winien zawierać:
a) szczegółowe dane o ubiegającym się o realizację zadania,
b) szczegółowy zakres rzeczowy zadania (dokładny opis, charakterystyka zadania),
c) termin i miejsce realizacji,
d) kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania, w tym podanie kwoty oczekiwanej z budżetu miasta i gminy wraz z jej przeznaczeniem oraz wskazanie innych źródeł finansowania zadania,
e) oświadczenie o nie prowadzeniu działalności w celu osiągnięcia zysku.
4. Burmistrz Miasta i Gminy może uzależniać rozpatrzenie wniosku od złożenia w określonym terminie dodatkowych informacji lub dokumentów.
5. W przypadku stwierdzenia uchybień formalno prawnych lub innych wad wniosku, Burmistrz Miasta i Gminy wyznacza termin i wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia lub uzupełnienia wniosku. Wniosek nie uzupełniony w zakreślonym terminie nie będzie rozpatrywany.
6. Przy rozpatrywaniu wniosków (ofert) o realizację zadania uwzględnia się w szczególności:
a) ważność zadania w strukturze zadań własnych gminy,
b) wysokość planowanych dochodów budżetu,
c) przedstawioną kalkulację kosztów
d) ocenę możliwości realizacji zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy,
e) ocenę wykonania zadań zleconych wnioskującego w okresie poprzednim, w zakresie rzetelności i terminowości ich realizacji oraz rozliczenie otrzymanych na ten cel środków,
7. Wyłonienie wykonawcy zadania następuje w trybie jawnego wyboru.
8. W przypadku złożenia wniosków (ofert) na realizacje tego samego zadania przez kilku wnioskodawców dopuszcza się dokonanie wyboru kilku ofert.
9. Burmistrz Miasta i Gminy może dokonać wyboru wykonawcy zadania w przypadku, gdy złożony zostanie jeden wniosek (oferta).
10. Wnioski pozytywnie zaopiniowane stanowią podstawę ujęcia zadań i kwot dotacji na ich finansowanie w projekcie budżetu lub projekcie uchwały w sprawie zmian w budżecie.
§ 5
1. Po podjęciu uchwały budżetowej na dany rok Burmistrz Miasta i Gminy opublikuje, w sposób zwyczajowo przyjęty, zadania i kwoty dotacji ustalone z budżetu podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku.
2. Burmistrz Miasta i Gminy zawiadamia zainteresowane podmioty o wynikach przeprowadzonego postępowania tj. o zadaniach i kwotach dotacji na ich realizację, ustalonych w budżecie.
§ 6
1. Warunkiem zlecenia zadania oraz przyznania dotacji na jego realizację jest zaplanowanie wydatku w budżecie, a następnie zawarcie umowy z podmiotem nie zaliczonym do sektora finansów publicznych.
2. Umowę, o której mowa w ust. 1 zawiera się na czas oznaczony nie dłuższy niż rok budżetowy.
§ 7
1. Dotacja podlega szczegółowemu rozliczeniu finansowemu i rzeczowemu.
2. Podmiot otrzymujący dotację zobowiązany jest do przedłożenia sprawozdania z realizacji zleconego zadania w terminie do 30 dni od zakończenia jego realizacji,
3. W przypadku wykorzystania na realizację zadania tylko części przekazanej kwoty dotacji, nie wykorzystana część dotacji podlega zwrotowi w terminie określonym w ust. 2 nie później jednak niż do 8 stycznia następnego roku.
4. Podmiot otrzymujący dotację nie może wykorzystać środków przeznaczonych na realizację zadania na cele inne niż określone w umowie.
§ 8
1. Burmistrz Miasta i Gminy dokonuje kontroli prawidłowości realizacji zleconego zadania.
2. Czynności kontrolnych dokonują osoby upoważnione przez Zleceniodawcę.
3. Zakres kontroli obejmuje:
a) wykonanie zadania zgodnie z umową,
b) udokumentowanie zrealizowanego zadania,
c) przeznaczenie i wykorzystanie środków otrzymanych z budżetu.
4. Z czynności kontrolnych sporządza się protokół.
5. Na podstawie protokołu Zleceniodawca w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji zadania i wykorzystania dotacji kieruje do zleceniobiorcy stosowne wnioski i zalecenia, wyznaczając termin do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
6. W przypadku, gdy wykonawca zadania nie usunie stwierdzonych nieprawidłowości i nie doprowadzi do ich usunięcia w wyznaczonym terminie, umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym, a przekazane już środki finansowe na jego realizację podlegają zwrotowi do budżetu miasta i gminy w terminie ustalonym przez Burmistrza Miasta i Gminy.
§ 9
1. Dotacja będzie przekazywana po podpisaniu umowy na rachunek wskazany w umowie.
2. Terminy przekazywania dotacji określa umowa.
3. Dopuszcza się przekazywanie dotacji w ratach lub zaliczkowo, w zależności od rodzaju i specyfiki realizowanego zadania.
§ 10
Burmistrz Miasta i Gminy przedstawi Radzie Miejskiej w rocznym sprawozdaniu z wykonania budżetu dane o realizacji zadań, na które udzielono dotacji z budżetu.
§ 11
Burmistrz Miasta i Gminy opublikuje w sposób zwyczajowo przyjęty, informację o wykorzystaniu dotacji udzielonych podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych nie działającym w celu osiągnięcia zysku, na realizację zadań przy sprawozdaniu rocznym z wykonania budżetu.
§ 12
Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 13
Nadzór nad wykonaniem uchwały powierza się Komisjom: Rewizyjnej i Rozwoju Społeczno Gospodarczego i Gospodarki Finansowej.
§ 14
Traci moc uchwała Nr XVII/80/99 Rady Miejskiej w Sędziszowie Młp. z dnia 8 września 1999 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie z budżetu miasta i gminy dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.