Zamówienia poniżej 30 000 euro - ARCHIWUM 

WYJAŚNIENIA I MODYFIKACJE
10 kwietnia 2018, 13:55

SZANOWNI WYKONAWCY.

WYJAŚNIENIA  I  MODYFIKACJE TREŚCI ZAPROSZENIA DO ZŁOŻENIA OFERTY CENOWEJ.

Dotyczy zadania pn.: „Zakup sprzętu przeciwpożarowego i ratownictwa medycznego dla jednostek OSP z Gminy Sędziszów Małopolski”.

Zamawiający, Gmina Sędziszów Małopolski, udziela wyjaśnień w kontekście pytań jakie wpłynęły od Wykonawców oraz modyfikuje treść Zaproszenia do złożenia oferty cenowej – dalej „Zaproszenie”, w przedmiotowym postępowaniu.

Poniżej pytania Wykonawców i odpowiedzi Zamawiającego.

Pytanie 1

Czy zamawiający dopuści defibrylator o  porównywalnych parametrach przełączany w tryb niemowlę/dziecko za pomocą przycisku a nie klucza?
Jest to tańsze rozwiązanie (brak dodatkowego asortymentu do zakupu) i wygodniejsze, ponieważ nie musimy pamiętać o dodatkowym kluczu. Przycisk wbudowany jest  w defibrylator.

Ponadto, defibrylator, o który Państwo pytacie, jest w tej chwili nieosiągalny i nie możemy zdeklarować jednoznacznie terminu dostawy.

Odpowiada Zamawiający

Zamawiający dokonał zmiany defibrylatora na Defibrylator SAMARITAN PAD 500 P .

Szczegółowy opis urządzenia zawiera Załącznik nr 4 do Zaproszenia - Szczegółowe dane techniczne zamówienia -  Część 2 - zakup sprzętu ratownictwa medycznego.

Pytanie 2

Czy zamawiający wydłuży termin dostawy? Wymagany przez zamawiającego termin dostawy jest zbyt krótki na prawidłowe zrealizowanie zamówienia.

Odpowiada Zamawiający

Tak, Zamawiający wydłuży termin dostawy do dnia 24 maja 2018 roku.

Wobec powyższego Zamawiający modyfikuje treść pkt 3 Zaproszenia oraz § 6 ust. 1 Wzoru Umowy.

Po modyfikacji treść:

- pkt 3 Zaproszenia przyjmuje brzmienie, cyt.: „Wymagany termin realizacji zamówienia do dnia 24 maja 2018 roku”

- § 6 ust. 1 Wzoru Umowy przyjmuje brzmienie, cyt.: „Termin realizacji dostawy upływa  w dniu 24maja 2018 roku”.

UWAGA.

W kontekście wydłużenia terminu realizacji zamówienia Zamawiający modyfikuje treść Wzoru Umowy poprzez dodanie do § 7 ustępu 5 o treści, cyt.: Ze względu na priorytetowe znaczenie terminu realizacji dostawy, Strony wyraźnie podkreślają i ustalają, że w przypadku, gdy wskutek niedotrzymania terminu realizacji dostawy gwarantowanego przez Wykonawcę, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiający utraci dofinansowanie z Funduszu Sprawiedliwości, wówczas Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty odpowiadającej wartości utraconego dofinansowania wraz z odsetkami”.

Pytanie 3

W związku z tym że, obecny opis przedmiotu Zamówienia faworyzuje wyłącznie jednego producenta defibrylatorów tj. firmę Phillips oraz defibrylator AED FRX, powoduje ograniczenia złożenia oferty innym, firmom z równoważnym produktem i sprzeciwia się zasadom uczciwej konkurencji, równego traktowania podmiotów i niedyskryminacyjnego opisu przedmiotu Zamówienia i stanowi naruszenie artykułów:

- art. nr 7 ust. 1 oraz nr 29 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez określenie przedmiotu Zamówienia w sposób niezapewniający zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców ubiegających się o udzielenie Zamówienia publicznego.

- art. 29 ust. 1,2 i 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez określenie przedmiotu Zamówienia w sposób mogący utrudniać uczciwą konkurencję.

- art. 30 ust 1 i 6 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez określenie przedmiotu Zamówienia za pomocą nieobiektywnych i ograniczających uczciwą konkurencję funkcjonalności a nie za pomocą cech technicznych i jakościowych przy przestrzeganiu Polskich Norm przenoszących zharmonizowane europejskie normy.

W związku z powyższym, Wykonawca, wnosi prośbę o dopuszczenie do złożenia oferty na defibrylator AED Lifeline z 7-letnią baterią o poniższych parametrach.

1) Półautomatyczny defibrylator zewnętrzny z możliwością pracy w trybie dla dorosłych  i dzieci.

2) Bateria nieładowalna o okresie żywotności 7 lat, zapewniająca 300 wyładowań lub 16 godzin pracy.

3) Automatyczna konwersja do trybu pediatrycznego po podłączeniu elektrod pediatrycznych.

4) Użytkownik w czasie korzystania z urządzenia jest prowadzony przez jednoznaczne polecenia głosowe w języku polskim.

5) Wyposażony we wskaźniki dźwiękowe i wizualne informujące:

- o nieprawidłowym podłączeniu elektrod lub ich braku,

- o wymaganej defibrylacji lub braku wskazań do jej przeprowadzenia,

- o prowadzonej analizie rytmu pracy serca i ewentualnych zakłóceniach w tym komunikat o wykrytym ruchu pacjenta.

6) Wyposażony we wskaźniki dźwiękowe i wizualne (widoczne z 3 metrów w jasnym pomieszczeniu gdy urządzenie jest w torbie i uchwycie ściennym),informujące o: gotowości urządzenia do pracy i technicznej sprawności urządzenia lub jej braku.

7) Wyposażone w minimum dwa przyciski pełniące następującą funkcję: przycisk uruchamiający urządzenie i przycisk wywołujący defibrylację oraz ewentualnie przyciski do obsługi parametrów technicznych urządzenia.

8) Możliwość przechowywania defibrylatora z podłączonymi elektrodami.

9) Możliwość rejestrowania danych do 20 minut w pamięci wewnętrznej i do 12 godzi na karcie SD.

10) Oprogramowanie w języku polskim umożliwiające odczyt danych na komputerze z systemem Windows.

11) Wyposażony trzy pary elektrod: 2 pary dla dorosłych i jeden komplet dla dzieci.

12) Na opakowaniu elektrod oraz na każdej elektrodzie dokładne rysunki określające miejsce prawidłowego przyklejenia.

13) Obudowa urządzenia wyposażona w kieszeń do przechowywania kompletów elektrod.

14) Zewnętrzna obudowa urządzenia odporna na uszkodzenia mechaniczne (wytrzymuje upadek bez torby z wysokości 1 m na twardą powierzchnię – norma MIL-STD-810F 516.5).

15) Urządzenie przeprowadza automatyczne testy sprawności technicznej w cyklu codziennym.

16) Urządzenie posiada możliwość przeprowadzania testów obwodów elektrycznych inicjowanych przez użytkownika.

17) Urządzenie nie wymaga przeglądów po każdorazowym użyciu.

18) Urządzenia dostarczone w walizce model PELI 1200 koloru pomarańczowego, walizka spełnia wymogi IP 67 oraz DEF STAN 81-41, STANAG 4280.

19) Warunki środowiskowe pracy urządzenia:

a) temperatura pracy i czuwania: od 0°C do +50°C, (krótkotrwale od -20°C do +50°C)

b) wilgotność względna: 5%-95 %

c) wysokość nad poziomem morza: od -150m do +4500m

d) odporność na wibracje według norm MIL-STD-810F 514.5 oraz RTCA/DO-160D

e) tolerancja na wstrząsy i upadki według normy MIL-STD-810F 516.5

20) Wodoodporność/Szczelność: klasa IP54, odporny na opryskiwanie, pyłoszczelny.

21) Waga:  około 2 kg

22) Algorytm postępowania według obowiązujących wytycznych ERC i AHA z 2015r.

23) Możliwość aktualizacji oprogramowania bez konieczności wymiany całego urządzenia w przypadku zmiany wytycznych ERC.

24) Wpis do rejestru wyrobów medycznych.

25)Deklaracja zgodności CE.

26) 8 lat gwarancji na urządzenie.

Odpowiada Zamawiający:

Przywoływanie ustawy Prawo Zamówień Publicznych do przedmiotowego postępowania jest bezzasadne ponieważ zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017, poz. 1579) nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych do zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro. Zamówienie, które jest przedmiotem niniejszego postępowania do takich należy.

Ponadto Zamawiający w ostatnim zdaniu Zaproszenia do złożenia oferty napisał, cyt.: „Zamawiający informuje, iż do wyboru oferty najkorzystniejszej nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych”.

Pozostała część odpowiedzi na pytanie nr 3 zawarta jest odpowiedzi na pytanie nr 1.

Pytanie 4                                                                                                                                                                                      

Zwracamy się do Zamawiającego z prośbą o dopuszczenie składania ofert częściowych.

Odpowiada Zamawiający:

Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.

Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich Części zamówienia.

Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na 2 n/w Części:

Część 1 -Zakup sprzętu przeciwpożarowego

Część 2 - Zakup sprzętu ratownictwa medycznego

Szczegółowo Części zamówienia opisuje zmodyfikowane Zaproszenie do złożenia oferty cenowej wraz z załącznikami zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego.   

Powyższe zmiany należy traktować jako integralną część Zaproszenia do złożenia oferty cenowej na etapie przygotowania oferty.

 

Burmistrz Sędziszowa Małopolskiego - mgr Bogusław Kmieć

 

Załączniki:

Pismo Wyjaśnienia i modyfikacje, skan

Zaproszenie do złożenia oferty cenowej, skan

Oferta cenowa dla Części 1 - załącznik nr 1

Oferta cenowa dla Części 2 - załącznik nr 2

Szczegółowe dane techniczne zamówienia dla Części 1 – załącznik nr 3

Szczegółowe dane techniczne zamówienia dla Części 2 – załącznik nr 4

Wzór umowy dla Części 1 - załącznik nr 5

Wzór umowy dla Części 2 - załącznik nr 6

 

Adresy e-mail;

p. Marcin Cieslik,  m.cieslik@sedziszow-mlp.pl

p. Maria Stręk,     m.strek@sedziszow-mlp.pl

 

 

Załączniki:
3411_wyjasnienia_i_modyfikacje.pdf - Pismo Wyjaśnienia i modyfikacje
3411_zaproszenie_do_zlozenia_oferty.pdf - Zaproszenie do złożenia oferty cenowej
3411_oferta_cenowa__cz._1.doc - Oferta cenowa Część 1
3411_oferta_cenowa__cz._2.doc - Oferta cenowa Część 2
3411_szczegolowe_dane_techniczne_cz._1.docx - Szczegółowe dane techniczne zamówienia dla Części 1
3411_szczegolowe_dane_techniczne_cz._2.docx - Szczegółowe dane techniczne zamówienia dla Części 2
3411_wzor_umowy_cz._1.docx - Wzór umowy Część 1
3411_wzor_umowy_cz._2.docx - Wzór umowy Część 2
««« powrót
Liczba odwiedzin: 953100

Telefon: (017) 2216 001 Fax: (017) 2216 313
e-mail: um@sedziszo w-mlp.pl    www.sedz iszow-mlp.pl