Rejestr
- MATiP realizuje zadania Gminy Rzeszów obejmujące sprawy:
- targowisk i opłat targowych,
- organizacji i prowadzenia parkingów płatnych zlokalizowanych na gruntach będących w zarządzie MATiP, zwanych dalej - parkingami
- dzierżaw i najmu nieruchomości komunalnych położonych na targowiskach i parkingach.
- Administracyjnego usuwania pojazdów z dróg
- Do zadań wymienionych w ust. 1 należy w szczególności:
1) w zakresie organizacji i prowadzenia targowisk:
- administrowanie, nadzór i kontrola targowisk komunalnych,
- inkasowanie opłat targowych od osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej dokonujących sprzedaży na targowiskach,
- gospodarowanie urządzeniami targowiskowymi,
- egzekwowanie postanowień regulaminów targowisk oraz przepisów porządkowych, sanitarnych o ochronie przeciwpożarowej i ochronie środowiska,
- sporządzanie projektów planów zagospodarowania targowisk i przedkładanie ich do zatwierdzenia Prezydentowi Miasta Rzeszowa,
- planowanie, realizacja, nadzór i rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych, w tym związanych z lokalizacją nowych oraz rozbudową i modernizacją istniejących targowisk,
- przedkładanie Prezydentowi Miasta okresowych analiz, informacji i sprawozdań o dochodach i kosztach, w tym rzeczowych i osobowych związanych z działalnością targowisk oraz projektów usprawnień i zmian w tym zakresie,
- prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i wyposażenia związanego z targowiskami oraz dokumentacji terenowo-prawnej administrowanych targowisk,
- wykonywanie innych zadań w zakresie targowisk, wynikających z odpowiednich przepisów miejscowych oraz zleconych przez Prezydenta Miasta Rzeszowa,
2) w zakresie organizacji i prowadzenia parkingów:
a) pobieranie opłat za parkowanie pojazdów,
b) prowadzenie dokumentacji terenowo-prawnej nieruchomości, na których zlokalizowano parkingi i miejsca postojowe dla pojazdów,
c) planowanie, realizacja, nadzór i rozliczanie zadań inwestycyjnych i remontowych, związanych z lokalizacją nowych oraz rozbudową i modernizacją istniejących parkingów, o których mowa pod literą b,
d) wydawanie zezwoleń na wjazd w strefy ograniczonego ruchu utworzone w obszarze Śródmieścia Rzeszowa,
e) wykonywanie innych zadań związanych z parkingami i strefami, wynikających z odpowiednich przepisów prawa oraz zleconych przez Prezydenta Miasta Rzeszowa.
3. w zakresie dzierżaw i najmu nieruchomości komunalnych położonych na targowiskach i parkingach.
a) pobieranie czynszu dzierżawnego,
b) pobieranie czynszu najmu,
c) prowadzenie ewidencji punktów handlowych podmiotów prowadzących handel na miejskich
placach targowych,
4. w zakresie administracyjnego usuwania pojazdów z dróg:
a) wyznaczanie podmiotów usuwających pojazdy oraz prowadzące parking strzeżony, na którym umieszcza się usunięte pojazdy,
b) wyznaczenie podmiotów prowadzących specjalistyczne parkingi,
c) prowadzenie całości spraw związanych z przejmowaniem na rzecz Gminy Rzeszów pojazdów nieodebranych z parkingów w ustawowym terminie,
d) ustalanie, rozliczanie kosztów i egzekwowanie dochodów związanych z administracyjnym usuwaniem pojazdów z dróg.
|
|
|
|