Wyniki kontroli
INFORMACJA
Informacja z wyników kontroli legalności i prawidłowości działania przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie przeprowadzonych w III kw. 2017r..
Celem przeprowadzonych kontroli było dokonanie oceny legalności i prawidłowości działania przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie.
USTALENIA SZCZEGÓŁOWE
- Legalność i prawidłowość wykonywania działalności gospodarczej:
- Kontrolowani przedsiębiorcy prowadzili działalność zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Posiadali ważne decyzje administracyjne o zaszeregowaniu obiektów hotelarskich do określonego rodzaju i kategorii.
- Przedsiębiorcy posiadali dokumenty potwierdzające spełnienie przez prowadzone przez nich obiekty hotelarskie wymagań budowlanych, przeciwpożarowych i sanitarnych, zgodnie § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.
- Prawidłowość i rzetelność informacji pisemnych przekazywanych konsumentom w materiałach reklamowych.
Wszystkie informacje o usługach prowadzonych w kontrolowanych obiektach wykazane w materiałach reklamowych (broszurach i folderach reklamowych, katalogach) oraz na stronach internetowych były dostępne dla klientów. Informacje były rzetelne i zgadzały się ze stanem faktycznym.
- Prawidłowość i rzetelność uwidaczniania cen oraz informacji wymaganych w przepisach prawa.
a) W miejscu ogólnodostępnym i dobrze widocznym dla konsumentów kontrolowani przedsiębiorcy uwidocznili cenniki świadczonych usług wraz z dokładnym określeniem rodzaju i zakresu usług – zgodnie z § 9, §10 oraz § 11 Ministra Rozwoju z dnia 9 grudnia 2015r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług.
b) Kontrolowani przedsiębiorcy zgodnie z art. 44 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych w prowadzonych obiektach umieścili w widocznym miejscu:
- nazwę i siedzibę oraz adres przedsiębiorcy
- informację określającą rodzaj i kategorię obiektu (informacje te znajdowały się również na zewnątrz obiektów)
- informacje o zakresie świadczonych usług wraz z podstawowymi cenami
- informacje o przystosowaniu obiektów do obsługi osób niepełnosprawnych (informacje te znajdowały się również na zewnątrz obiektów).
Zgodnie z art. 44 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych w recepcjach kontrolowanych obiektów znajdowały się wykazy wymagań dla obiektów hotelarskich, odpowiadające rodzajowi i kategorii wraz z pełnym cennikiem usług udostępnianym na żądanie klientów.
Kontrolowani przedsiębiorcy świadczyli również usługi dodatkowe nie wniesiono uwag do spełnienia wymagań w zakresie uwidaczniania cen towarów i usług, zawartych
w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 9 grudnia 2015r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług.
Opracowano na podstawie informacji przygotowanej przez:
inspektora Andrzeja Pilczuka