Wyniki kontroli 

data publikacji: 06-11-2017 | 12:09data ostatniej modyfikacji: 06-11-2017 | 12:09Wytworzył: Tomasz ZdrowowiczWprowadził: Tomasz Zdrowowicz
Informacja z wyników kontroli legalności i prawidłowości działania przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie przeprowadzonych w III kw. 2017r
06 listopada 2017

 

INFORMACJA

Informacja z wyników kontroli legalności i prawidłowości działania przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie przeprowadzonych w III kw. 2017r..

Celem przeprowadzonych kontroli było dokonanie oceny legalności i prawidłowości działania przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie.

USTALENIA SZCZEGÓŁOWE

  1. Legalność i prawidłowość wykonywania działalności gospodarczej:
  2. Kontrolowani przedsiębiorcy prowadzili działalność zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  3. Posiadali ważne decyzje administracyjne o zaszeregowaniu obiektów hotelarskich do określonego rodzaju i kategorii.
  4. Przedsiębiorcy posiadali dokumenty potwierdzające spełnienie przez prowadzone przez nich obiekty hotelarskie wymagań budowlanych, przeciwpożarowych i sanitarnych, zgodnie § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.

 

  1. Prawidłowość i rzetelność informacji pisemnych przekazywanych konsumentom   w materiałach reklamowych.

Wszystkie informacje o usługach prowadzonych w kontrolowanych obiektach wykazane w materiałach reklamowych (broszurach i folderach reklamowych, katalogach) oraz na stronach internetowych były dostępne dla klientów. Informacje były rzetelne i zgadzały się ze stanem faktycznym.

  1. Prawidłowość i rzetelność uwidaczniania cen oraz informacji wymaganych w przepisach prawa.

a) W miejscu ogólnodostępnym i dobrze widocznym dla konsumentów kontrolowani przedsiębiorcy uwidocznili cenniki świadczonych usług wraz z dokładnym określeniem rodzaju i zakresu usług – zgodnie z § 9, §10 oraz § 11 Ministra Rozwoju z dnia 9 grudnia 2015r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług.

b) Kontrolowani przedsiębiorcy zgodnie z art. 44 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych w prowadzonych obiektach umieścili w widocznym miejscu:

- nazwę i siedzibę oraz adres przedsiębiorcy

- informację określającą rodzaj i kategorię obiektu (informacje te znajdowały się również na zewnątrz obiektów)

- informacje o zakresie świadczonych usług wraz z podstawowymi cenami

- informacje o przystosowaniu obiektów do obsługi osób niepełnosprawnych (informacje te znajdowały się również na zewnątrz obiektów).

Zgodnie z art. 44 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych w recepcjach kontrolowanych obiektów znajdowały się wykazy wymagań dla obiektów hotelarskich, odpowiadające rodzajowi i kategorii wraz z pełnym cennikiem usług udostępnianym na żądanie klientów.

Kontrolowani przedsiębiorcy świadczyli również usługi dodatkowe nie wniesiono uwag do spełnienia wymagań w zakresie uwidaczniania cen towarów i usług, zawartych
w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 9 grudnia 2015r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług.

Opracowano na podstawie informacji przygotowanej przez:

inspektora Andrzeja Pilczuka

««« powrót
Liczba odwiedzin: 335624

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp.

Metryczka strony

Dostawca:

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp.
Ul. Kombatantów 34
66-400 Gorzów Wlkp.

telefon: (+48) 957225731
fax: (+48) 957200770
e-mail: info@wiih.gorzow.pl