Protokoły IV kadencji
P R O T O K Ó Ł Nr XLII/2006
Rady Miejskiej w Głogowie Małopolskim
z dnia 23 lutego 2006r
Na ustawowy skład 15 radnych w XLII sesji Rady Miejskiej w Głogowie Małopolskim uczestniczyło 13 radnych, co stanowi wymagane quorum do prowadzenia obrad, dwóch radnych nieobecnych usprawiedliwionych Pan Furman Tadeusz, Pan Rusznica Zygmunt
(lista obecności stanowi załącznik do protokołu)
Pan Karol Kamler - Przewodniczący Rady Miejskiej dokonał otwarcia XLII sesji Rady Miejskiej, powitał radnych oraz :
1. Pan mgr inż.. Kazimierza Rokitę - Burmistrza Głogowa Małopolskiego
2. Pan mgr Antoniego Jeża - Zastępcę Burmistrza Głogowa Małopolskiego
3. Pani. mgr Lucynę Alberską - Skarbnika Gminy
4. Pan inż. Jana Surowca - Sekretarz Gminy
5. Sołtysi nie będący radnymi (lista obecności stanowi załącznik do protokołu)
6. Kierownicy Referatów Urzędu Miejskiego; Pan Krok Mieczysław
7. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy; Pan Jerzy Mazur, Pani Anna Gniewek Marek , p. Rzeźnik Lesław, p. Kuceł Apolonia, p. Jadam Tadeusz, p. Władysław Podgórski, p. Janusz Skalski, p. Jolanta Kot, p. Lucyna Mamczur, p. Komaniecki Jerzy, p. Bącal Barbara
8. Kierownik Posterunku Policji w Głogowie Młp., komendant MGOSP.
Obrady prowadził Pan Karol Kamler - Przewodniczący Rady, przedstawił proponowany porządek obrad ,który stanowi załącznik do protokołu oraz zwrócił się z prośbą o jego uzupełnienie o projekty uchwał , w sprawie :
- dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność gminy
- sprzedaży nieruchomości stanowiących własność gminy
- uchwalenia Regulaminu dostarczania wody, odprowadzania ścieków na
terenie Gminy Głogów Młp.
Porządek obrad uzupełniony o dodatkowe projekty uchwał został przyjęty jednogłośnie.
Pan Krok Mieczysław - Kierownik Referatu GK UM wyjaśnił dlaczego są uchwały dodatkowe oraz podziękował za uzupełnienie porządku obrad.
Przystąpiono do realizacji porządku obrad:
Ad.1
Protokół z XLI sesji Rady Miejskiej w Głogowie Młp. odbytej w dniu 26 stycznia 2006r został przyjęty jednogłośnie.
Ad.2
Informację o pracy między sesjami przedstawił Burmistrz Głogowa Małopolskiego Kazimierz Rokita.
(informacja stanowi załącznik do protokołu)
Ponadto p. Burmistrz poinformował, że zostało wycięte drzewo pod krytą pływalnię, firma która wygrała przetarg dokonała wycinki i przewiezienia drzewa w miejsce przez nas wskazane na plac bazy Z-du GKiM . Drzewo zostało wyznaczone i ostemplowane przez leśniczego, w sumie jest około 200 m3 drzewa . Drzewo to zostało zaewidencjonowane i przyjęte na magazyn , na około 100m3 olchy został ogłoszony przetarg po 150 zł/m3 , 84 m3 drzewa sosnowego różnej jakości proponujemy pociąć we własnym zakresie i przeznaczyć w pierwszej kolejności na dach na przedszkole w Głogowie Młp.a resztę na wyposażenie domu ludowego w Wysokiej Gł..
Kierownictwo Zakładu GKiM nie wywiązało się z polecenia przygotowania informacji na temat nowej formy ogrzewania SUW , oszczędności w energii.
Przewodniczący Rady poinformował, że został rozstrzygnięty konkurs ekologiczny , dyplomy otrzymały szkoły w Głogowie Młp., Przewrotnem, Budy Gł, Rudna Mała i Przedszkole w Głogowie.
Dyplomy wręczyli Przewodniczący Rady ,Pan Burmistrz i Zastępca Burmistrza , a dyplomy odebrali dyrektorzy w/w placówek.
Ad.3
Zabierając głos p. Antoni Jeż- Zastępca Burmistrza poinformował, że na terenie naszej gminy jest 3 przedszkola, 7 szkół podstawowych, 3 szkoły filialne, 4 gimnazja 1 liceum ogólnokształcące. W placówkach tych zatrudnionych jest 228 nauczycieli w tym: w przedszkolach - 23 nauczycieli, szkołach podstawowych - 124 , gimnazjach - 67 w liceum -14 Zatrudnieni nauczyciele posiadają stopień zawodowy : stażysta - 13, kontraktowy - 44, mianowany - 92, dyplomowany - 79.
Ogółem w gminie mamy 2626 uczniów w 124 oddziałach; w przedszkolach - 260 uczniów w 10 oddziałach, 145 uczniów w klasach „O”, w szkołach podstawowych; 1293 uczniów w 67 oddziałach, w gimnazjach - 755 uczniów w 33 oddziałach, w liceum 173 uczniów w 8 oddziałach, średnia liczba uczniów w oddziale 21,8..
W roku 2005 subwencja oświatowa wynosiła 9.888.799 zł z kwoty tej na finansowanie szkół podstawowych kwota 6 092 016 zł, gimnazja - 2.912.480 zł, liceum - 528 798 zł, świetlice - 255 739 zł, na dokształcanie nauczycieli - 49 218 zł, fundusz socjalny emerytów - 57 558 zł.
Zadania własne gminy to utrzymanie klas „O” , przedszkola, stołówki, dowożenie uczniów na te zadania z budżetu gminy przeznaczona jest kwota - 2 001 948 zł
Ogólny koszt zadań dydaktycznych to wydatki w roku 2005 -11 748 631 zł.
Koszt kształcenia ucznia przedstawia się następująco: ZSz Głogów Młp. - 4162,69 zł, ZSz Przewrotne - 4386,62 zł, ZSz.Wysoka Gł. - 4464,49 zł, ZSz .Budy Gł. - 4359,18 zł, ZSz. Pogwizdów Nowy - 5539,09 zł, SzP Rudna Mała - 7640,42 zł, Sz.P.- Styków 6202,52 zł, Przedszkole Głogów Młp - 4071,39 zł Liceum - 3084,52 zł.
Koszt kształcenia ucznia średnio w gminie to kwota - 4192,50 zł
(Szczegółowy materiał stanowi załącznik do protokołu)
1. Sprawozdanie z działalności Przedszkola Publicznego w Głogowie Młp w roku szkolnym 2004/2005 przedstawiła p. dyrektor Barbara Bącal.
W omawianym okresie w przedszkolu było 182 wychowanków, w tym 152 dzieci żywionych, na koniec grudnia 2005r było 189 dzieci , w tym 163 żywionych.
Zatrudnionych było 14 nauczycieli; siostra zakonna 5/22 etatu, 1 nauczyciel - urlop dla poratowania zdrowia, 13 pracowników obsługi.
Szczegółowe sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu.
2. Sprawozdanie z działalności Zespołu Szkół w Wysokiej Głogowskiej przedstawił p. dyrektor Władysław Podgórski.
Zespół Szkół w Wysokiej obejmuje przedszkole z grupą 25 dzieci w wieku od 3-5 lat, oddział zerowy- 29 uczniów, szkołę podstawową - 155 dzieci uczących się w 7 oddziałach oraz gimnazjum - 110 uczniów w sześciu oddziałach. Łącznie w zespole uczy się 319 uczniów. Średnia liczebność w oddziale to 20 uczniów.
Zatrudnionych 32 pracowników pedagogicznych i 9 pracowników obsługi.
(szczegółowe sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)
3. Szkoła Podstawowa - Styków , sprawozdanie z działalności szkoły przedstawiła dyrektor p. Apolonia Kuceł.
Do szkoły uczęszcza 63 uczniów do klas I-VI oraz 16 dzieci do klasy „O” Zajęcia prowadzone są systemem klas łączonych., w szkole jest 4 oddziały i 1 oddział przedszkolny.
W szkole pracuje 10 nauczycieli, 6-ciu na pełnych etatach w tym dyrektor oraz 4 nauczycieli na części etatów, 1,75 etatu pracowników obsługi.
(szczegółowe sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)
4. Sprawozdanie z działalności Szkoły Podstawowej w Rudnej Małej przedstawiła p. dyrektor Jolanta Kot.
Placówka jest szkołą sześcioletnią z oddziałem przedszkolnym o łącznej liczbie uczniów - 71. Na pełnym etacie zatrudnionych jest 7 nauczycieli w tym dyrektor, w niepełnym wymiarze pracuje 2 nauczycieli. Na 9-ciu nauczycieli 6-ciu posiada stopień nauczyciela dyplomowanego, jeden - stopień nauczyciela kontraktowego i dwóch stażystów.
Wyniki nauczania za pierwsze półrocze świadczą o pracy uczniów i nauczycieli. Praca ta została zauważona przez dyrektora , który przyznał 4 nauczycielom nagrodę, oraz nagrodę burmistrza otrzymał dyrektor i 1 nauczyciel.
Na 40 możliwych do zdobycia punktów średnia dla klasy wyniosła 27,20 przy średniej gminy 25,33, średnia OKE 24,25.
Porównując się ze szkołami w gminie znaleźliśmy się na 3 miejscu.
(szczegółowe sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)
5. Zespół Szkół w Głogowie Młp. - sprawozdanie przedstawił p. dyrektor Jadam Tadeusz
Zespół Szkół w Głogowie jest największą placówką w gminie , liczącą 1059 uczniów w tym szkoła podstawowa - 624, gimnazjum - 435, 44 oddziały, średnia uczniów w oddziale szkoła podstawowa - 25, gimnazjum - 24
Do szkoły dowożonych jest 451 uczniów z opieką, gimbusami.
W Zespole Szkół zatrudnionych jest 89 nauczycieli, w tym pełnozatrudnionych 80,
9 niepełnozatrudnionych. Z ogólnej liczby zatrudnionych nauczycieli 4 to stażyści, 17 kontraktowi, 41 mianowani i 27 nauczycieli dyplomowanych.
Liczba sal lekcyjnych ; SP - 25, gimnazjum - 18 , 3 sale gimnastyczne oraz 4 pracownie komputerowe.
( szczegółowe sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)
Pan Karol Kamler - Przewodniczący rady zwrócił się do dyrektora o wykonanie ekspertyzy stropów nad korytarzami w starej szkole
Pan Jadam Tadeusz - dyrektor szkoły poinformował, że pismo w tej sprawie zostało złożone w Urzędzie.
Pan Rusin Adam - radny Rogoźnica zapytał na jakim tle są problemy wśród dzieci.
Pan dyrektor udzielając odpowiedzi na powyższe pytanie poinformował, że w kl.III jest jedno dziecko bardzo agresywne w stosunku do swoich kolegów, nauczycieli, rozmowa z rodzicami nic nie dała, zawiadomiliśmy policję, byli w domu, też nic nie dało, został włączony sąd.
6. Zespół Szkół w Budach Gł. - sprawozdanie przedstawił dyrektor P. Skalski Janusz.
W skład Zespołu wchodzi ; oddział przedszkolny, Szkoła Podstawowa, Gimnazjum.
Oddział przedszkolny 1 oddział 25 uczniów, szkoła podstawowa 6 oddziałów 149 uczniów, gimnazjum 4 oddziały 88 uczniów.
W zespole zatrudnionych jest 28 nauczycieli; 5 stażystów, 7 kontraktowych, 9 mianowanych, 7 dyplomowanych w tym; pełnozatrudnionych -16, niepełnozatrudnionych - 10 oraz 9,75 etatu pracowników administracji i obsługi.
(szczegółowe sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)
7. Zespół Szkół w Przewrotnem - sprawozdanie przedstawił p.Lesław Rzeźnik dyrektor
W skład Zespołu Szkół wchodzą; Gimnazjum, Szkoła Podstawowa w Przewrotnem, oraz Szkoła Filialna w Hucisku i Pogwizdowie Starym
Łącznie w Zespole Szkół uczęszcza 404 uczniów w 19 oddziałach.
Szkoła posiada 14 sal lekcyjnych, 7 pracowni przedmiotowych, 1 pracownia komputerowa, 3 sale gimnastyczne, 1 oddział zerowy, 2 świetlice, 3 sale biblioteczne.
W Zespole zatrudnionych jest 41 nauczycieli , 3 na urlopie bezpłatnym, niepełnozatrudnieni - 8 ( niepełnozatrudnieni w tym 1 pedagog) dyplomowani - 12, mianowani- 16, kontraktowi - 12 , 1 stażysta.
Obsługa szkoły; 12 osób ; 1 sekretarka, 1 konserwator, 1 intendent, 3 kucharki, 6 sprzątaczek oraz kierowca i opiekun.
Dowożonych jest 145 uczniów jako dowóz obowiązkowy oraz dodatkowy - 53 uczniów.
(szczegółowe sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)
Pan Janusz Niemiec - radny Przewrotne zwrócił się z pytaniem do dyrektora czy nie ma możliwości wygospodarowania sali w szkole pod potrzeby świetlicy socjoterapeutycznej, otrzymałem pismo od Kierownika MGOPS o przeniesienie świetlicy do domu ludowego, nie ma innej wolnej sali tylko duża na dole.
Pan Lesław Rzeźnik udzielając odpowiedzi na powyższe pytanie poinformował, że zajęcia w świetlicy zaczynają się o godzinie 12-ej, uczęszcza 14 uczniów, zajęcia odbywają się 2 razy w tygodniu. Świetlica ma swoje urządzenia, sprzęt, jest to mała sala, jestem w kontakcie z Kierownikiem MGOPS, na dzień dzisiejszy nie ma większej sali.
Pan Karol Kamler zaproponował zorganizowanie spotkania zainteresowanych stron i rozwiązanie problemu.
8. Liceum Ogólnokształcące - sprawozdanie przedstawił dyrektor Jerzy Komaniecki .
W LO pobiera naukę 174 uczniów w 8 oddziałach, Zatrudnionych 19 nauczycieli w tym pedagog szkolny. Wśród nauczycieli jest 3 nauczycieli dyplomowanych i 9 mianowanych, pozostali odbywają staż.
Ważnym przedsięwzięciem zarówno dydaktycznym jak i logistycznym była pierwsza matura w 2005r. Uczniowie oprócz j. polskiego wybierali j. angielski, historię, biologię , matematykę. Egzamin maturalny wypadł dla szkoły pomyślnie. Wszyscy uczniowie którzy zdali maturę podjęli naukę na uczelniach rzeszowskich, UMCS , Uniwersytet Rzeszowski, Wyższa Szkoła Zarządzania w Przemyślu, Wyższa Szkoła Inżynieryjno Ekonomiczna w Ropczycach i Katolicki Uniwersytet Lubelski. W obecnym roku do matury przystąpi 45 absolwentów.
(szczegółowe sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)
9. Zespół Szkół w Pogwizdowie Nowym - sprawozdanie przedstawiła p. dyrektor Lucyna Mamczur.
Do placówki uczęszcza 126 dzieci w tym; 81 w 6-ciu klasach szkoły podstawowej i 45 w 2 zintegrowanych grupach przedszkolnych.
W placówce zatrudnionych jest 21 osób w tym; 15 nauczycieli na pełnych etatach oraz 6 osób obsługi.
Zespół dysponuje 7 salami lekcyjnymi w tym jedną salą komputerową z 15 komputerami ze stałym łączem i internetem.
(szczegółowe sprawozdanie stanowi załącznik do protokołu)
Pan Burmistrz podziękował za dokładne i szczegółowe sprawozdania za spełnianie swojej misji, za więź z miejscowym społeczeństwem.
Nawiązał do sprawozdania Zespołu Szkół w Budach Gł., z którego dyrektor się tłumaczył my tego nie oczekujemy, szkoła pracuje dobrze, wyniki są trochę niższe, 3 lata wcześniej wyniki nauczania w szkole w Przewrotnem były też niskie, a w roku 2005 szkoła ta jest w czołówce. Dyrektorzy placówek oświatowych muszą zwracać uwagę na budżet na jego realizację.
Pan Przewodniczący Rady również podziękował dyrektorom za przygotowanie sprawozdań.
Ad.4
Kolejny punkt porządku obrad to podjęcie uchwał.
1. projekt uchwały w sprawie wyrażenia zamiaru likwidacji Szkoły Filialnej w Rogoźnicy przedstawił P. Antoni Jeż - Zastępca Burmistrza.
(tekst projektu uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Projekt uchwały został szczegółowo omówiony na posiedzeniu Komisji Oświaty i Spraw Społecznych, komisja zaopiniowała powyższy projekt uchwały pozytywnie
W dyskusji głos zabrali:
Pan Rusin Adam - radny Rogoźnica nawiązał do lat wcześniejszych kiedy zaczęła się chęć likwidacji szkoły, p. dyrektor Jadam w ubiegłym roku podjął chęć likwidacji szkoły, rozesłał do rodziców pisma, że nie będzie klasy zerowej, w tym roku p. dyrektor wystosował pismo do burmistrza i rodziców, że ma zamiar likwidować szkołę w Rogoźnicy z powodów
ekonomicznych. Szkoła została wyremontowana kosztem budżetu gminy, warunki do nauki są wspaniałe. Podczas remontu szkoły było małe zainteresowanie p. dyrektora odnośnie wyposażenia, wystróju, pomoce naukowe.
Jeżeli zlikwidujemy szkołę to koszty utrzymania budynku nadal będą, szkoda by było pozostawić budynek zamknięty.
Ponadto zbliżają się wybory, będzie nowa władza i co będzie jeżeli podejmą decyzję o sprzedaży tego obiektu.
Na zakończenie swojego wystąpienia zwrócił się z prośbą o pozostawienie szkoły jeszcze na ten rok.
Pan Karol Kamler - Przewodniczący Rady poinformował, że Komisja Oświaty i Spraw Społecznej zajmowała się tym problemem bardzo wnikliwie i jednogłośnie zdecydowała aby doprowadzić do likwidacji, szkoła umiera śmiercią naturalną bo nie ma dzieci. 4 rodziców podpisało deklarację o posłaniu swoich dzieci do klasy I, a reszta nie , uczy 1 nauczyciel, nie ma kl.I i II, tej szkole przyglądamy się po raz piąty, liczba dzieci się nie zwiększyła, dzieci w Rogoźnicy jest na tyle aby placówka mogła funkcjonować, ale część dzieci rodzice posyłają do innych szkół, w związku z tym komisja podjęła stanowisko o likwidacji szkoły, ta rada nie podejmie kroku aby budynek przeznaczać do sprzedaży, z wypowiedzi p. radnego wynikło, ze p. dyrektor likwiduje szkołę, ale to my podejmujemy uchwałę.
Pani Kazimiera Przywara - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Spraw Społecznych poinformowała, że analizując te wszystkie dokumenty, było tylko 4 oświadczenia rodziców o posłaniu swoich dzieci do szkoły w Rogoźnicy, daleka jestem od likwidacji szkoły, bo myśmy przechodzili ten sam problem w Budach Gł., wynika z tego że rodzice nie są zainteresowani utrzymaniem szkoły w Rogoźnicy, interesowaliśmy się kosztami szkoły, co będzie z nauczycielem tam pracującym ale dyrektor ZSz. w Głogowie zapewnił ,że nauczyciel będzie pracował w Głogowie, nie ma dzieci co za nauka w klasach łączonych, nie jest to nauka taka jaka powinna być.
Większy problem tej miejscowości to jak ten budynek będzie wykorzystany, aby nie był sprzedany, my jesteśmy od tego dalecy.
Pan Antoni Jeż - Zastępca Burmistrza odnosząc się do poruszanego problemu powiedział, że od ośmiu lat jesteśmy zainteresowani rozwojem oświaty, pierwszym etapem była budowa gimnazjów i remont placówek oświatowych, powstało liceum, teraz chcemy zająć się najmłodszymi , planujemy remont przedszkola, z bólem serca trzeba podjąć taką decyzję przy braku dzieci, wolą rodzica jest gdzie pośle swoje dziecko do szkoły, nie ma sensu utrzymywania na siłę szkoły gdzie nie ma dzieci, obiekt piękny i należy zastanowić się jak go zagospodarować.
Pan Rusin Adam - radny Rogoźnica zabierając ponownie głos jeszcze raz poprosił o zrozumienie i nie likwidowanie szkoły, prawdą jest ,że w tym momencie najważniejszą rolę odgrywają rodzice, z których strony jest niewielkie zainteresowanie tym problemem.
Pan Marian Kowalczyk - sołtys wsi w swoim wystąpieniu poruszył kwestie budynku ,który został wyremontowany, który musi być utrzymywany i ponoszone koszty, krąży we wsi plotka, że w niewielkiej odległości buduje się p. Fudali i budynek ten będzie przeznaczony dla niego.
Pan Rusin Adam - poinformował, że właśnie dominującym głosem we wsi jest iż budynek ten będzie sprzedany ,p. dyrektor Komaniecki narzeka ,że nie ma miejsca w liceum to zastanowić się nad przeniesieniem szkoły muzycznej do Rogoźnicy.
Pan Burmistrz Kazimierz Rokita - proces likwidacji jest długi, szkoła przestanie funkcjonować 30.06.06r, z p. Kierownik MGOPS zastanawiamy się czy nie przeznaczyć tego budynku na Dom Dziennego Pobytu. Umowa dzierżawy na Środowiskowy Dom Samopomocy w Wysokiej Gł. jest na okres 10 lat i po tym czasie budynek może być przeznaczony na ten cel jeżeli państwo będzie dawać środki na funkcjonowanie takich placówek, były rozmowy z lekarzami, dajcie czas to może się wyklaruje sytuacja na co budynek ten może być przeznaczony, nie mamy zamiaru sprzedaży, stać nas będzie utrzymać ten obiekt. Nie ma dzieci to po co utrzymywać i robić krzywdę tym dzieciom. Na zakończenie swojego wystąpienia uspokoił przedstawicieli środowiska Rogoźnica aby się nie bali o budynek.
Uchwała Nr XLII/435/2006 w sprawie wyrażenia zamiaru likwidacji Szkoły Filialnej w Rogoźnicy w wersji zaproponowanej została podjęta przy 1 głosie przeciwnym oraz 12 głosach za.
2. projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz warunki przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia, sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania niektórych innych składników wynagrodzenia oraz dodatku mieszkaniowego i wiejskiego w roku 2006 przedstawił P. Antoni Jeż - Zastępca Burmistrza Głogowa Młp.
(tekst projektu uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Projekt uchwały szczegółowo omawiany był na posiedzeniu Komisji Oświaty i Spraw Społecznych , komisja powyższy projekt zaopiniowała pozytywnie.
Pani Różyczka Elżbieta Prezes Oddziału ZNP poinformowała, że na wniosek p. Przewodniczącego Rady zapis w regulaminie odnośnie odpłatności nauczycielom biorącym udział przy egzaminie maturalnym został wycofany , pozostałe uwagi zaproponowane i zapisane w protokole rozbieżności zostały przyjęte, regulamin podpiszemy.
Ponadto poinformowała, że zostało złożone pismo odnośnie wyliczeń na którego odpowiedź czekamy oraz zwróciła się z prośbą aby w przyszłości do negocjacji nad regulaminem wynagrodzeń nauczycieli przystąpić z pełnymi materiałami.
Pani Kazimiera Przywara - Przewodnicząca Komisji Oświaty i Spraw Społecznych poinformowała, że na posiedzeniu komisji była długa dyskusja, brane były pod uwagę wszystkie propozycje p. Prezes , które zostały ujęte w regulaminie , myślałam, że p. Prezes jest zadowolona z przebiegu dyskusji, odnośnie odpłatności za matury, jeżeli ukaże się rozporządzenie będzie dokonana zmiana.
Pan Antoni Jeż - Zastępca Burmistrza powiedział, prawdą jest, że p. Prezes propozycje do regulaminu złożyła w październiku, nie ukazały się stawki dla nauczycieli i nie mogliśmy podjąć negocjacji. Rada ma przyjąć taki regulamin aby nauczyciel w każdej grupie zaszeregowania osiągnął średnią stawkę.
Pan Roman Grodecki - inspektor d/s oświaty wyjaśnił, że art.30 pkt.6a ustawy mówi o opinii związków, brak opinii lub opinia negatywna nie wstrzymuje procesu uchwalenia regulaminu.
Pan Karol Kamler - Przewodniczący Rady powiedział , że daleki jest od tego aby ludziom za to co zrobili nie płacić, musimy mieścić się w prawie, ale na dzień dzisiejszy prawo na ten temat nic nie mówi, czekamy na decyzję sądu najwyższego lub ministra, był to tylko mój wniosek, komisja przegłosowała, do rady należy przyjęcie uchwały.
Pani Kazimiera Przywara ponownie zabierając głos powiedziała, na komisji była długa dyskusja, członkowie komisji pytali jakie są dodatki w innych gminach, dodatki w gminach wahają się od 50 zł do 120 zł., staram się być tylko obiektywna w stosunku do siebie i innych.
Pan Ryszard Pado - radny Głogów Młp. powiedział, że w tej materii jesteśmy laikami, zaproponował podać pod głosowanie projekt uchwały.
Uchwała Nr XLII/436/2006 w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz warunki przyznawania nauczycielom dodatków do wynagrodzenia, sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowo i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania niektórych innych składników wynagrodzenia oraz dodatku mieszkaniowego i wiejskiego w roku 2006 w wersji zaproponowanej została podjęta jednogłośnie - 13 głosów za.
3. projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek czynszu dzierżawnego za grunty stanowiące własność Gminy Głogów Młp. przeznaczone na działalność rolniczą , nierolniczą i stawek czynszu za najem gminnych lokali użytkowych przedstawił p. Antoni Jeż - Zastępca Burmistrza.
(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Uchwała Nr XLII/437/2006 w sprawie ustalenia stawek czynszu dzierżawnego za grunty stanowiące własność Gminy Głogów Młp. przeznaczone na działalność rolniczą, nierolniczą i stawek czynszu za najem gminnych lokali użytkowych w wersji zaproponowanej została podjęta jednogłośnie - 13 głosów za.
4. projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości przedstawił p. Antoni Jeż - Zastępca Burmistrza.
(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Cel podjęcia uchwały wyjaśnił Pan Krok Mieczysław - Kierownik Referatu GK UM.
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej w Głogowie Młp. zwrócił się o udzielenie bonifikaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości zabudowanych na cele mieszkaniowe, stanowiących własność gminy, będących w użytkowaniu spółdzielni, będącej właścicielem budynków.
Projekt uchwały analizowany był na komisjach rady, które zaproponowały udzielenie 75% bonifikaty.
Uchwała Nr XLII/438/2006 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości w wersji zaproponowanej została podjęta jednogłośnie - 13 głosów za .
5. projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości przedstawił p. Antoni Jeż - Zastępca Burmistrza.
(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Pan Krok Mieczysław - Kierownik Referatu GK UM poinformował, że jest to uchwała podobna jak poprzednia ale dotyczy osób fizycznych.
Projekt uchwały analizowany był przez komisje Rady Miejskiej, które zaproponowały 75% wysokość bonifikaty od jednorazowej opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego, przysługującego osobom fizycznym w prawo własności nieruchomości rolnych stanowiących własność gminy.
Uchwała Nr XLII/439/2006 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości w wersji zaproponowanej została podjęta przy 1 głosie przeciwnym, 12 głosach za.
6. projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały własnej Nr X/117/2003 Rady Miejskiej w Głogowie Małopolskim z dnia 28 sierpnia 2003r w sprawie ustalenia opłat targowych przedstawił p.Antoni Jeż - Zastępca Burmistrza.
(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
W ubiegłym roku zmieniliśmy uchwałę w sprawie opłat targowych proponując dzienną stawkę opłaty targowej od osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nie mających osobowości prawnej dokonujących sprzedaży w formie handlu obwoźnego na terenie gminy w wysokości 5 zł od każdego pojazdu, żaden podmiot nie dokonał wpłaty, dzisiaj proponujemy obniżyć tą stawkę do 2 zł i będziemy starać się zrealizować uchwałę.
Uchwała Nr XLII/440/2006 w sprawie zmiany uchwały własnej Nr X/117/2003 Rady Miejskiej w Głogowie Młp. z dnia 28 sierpnia 2003r w sprawie ustalenia opłat targowych została podjęta jednogłośnie - 13 głosów za
7. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok przedstawiła p. Lucyna Alberska - Skarbnik Gminy.
(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Projekt uchwały dotyczy:
- zwiększenia dochodów o kwotę 138.064 zł z tytułu zwrotu udziałów ze
spółdzielni telekomunikacyjnej „Wist” w Łące
- zwiększenia wydatków o kwotę 138.064 w tym :
- administracja publiczna - 91.000 zł
- gospodarka mieszkaniowa - 11.064 zł
- bezpieczeństwo i ochrona pożarowa- 26.000 zł
- gospodarka komunalna i ochrona przeciwpożarowa - 10.000 zł
- zmniejsza się równie wydatki w kwocie 100 tys.zł na zadanie inwestycyjne „I etap remontu kamienicy „Pod Arkadami” środki te przeznacza się na rozbudowę przedszkola w Głogowie.
Projekt uchwały została przeanalizowany przez komisje rady.
Pan Karol Kamler - Przewodniczący Rady poparł propozycję zakupu samochodu dla policji, ale mieszkańcy zgłaszają uwagi do pracy dzielnicowych, mają wiele uwag do patrolowania oraz wywiązywania się ze zgłoszeń. Należy wymóc na policjantach lepsze wywiązywanie się ze swoich obowiązków, dajemy środki, powinno być lepsze funkcjonowanie policji.
Mieliśmy rozpocząć remont kamienicy „Pod Arkadami”, jest propozycja burmistrza aby te środki - 100 tys.zł przesunąć na remont przedszkola, komisje przychyliły się do propozycji burmistrza i środki zostały przesunięte na remont przedszkola w Głogowie, mnie osobiście jest przykro ,że nadal nie zostanie rozpoczęty remont kamienicy.
Uchwała Nr XLII/441/2006 w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok została podjęta jednogłośnie - 13 głosów za.
8. projekt uchwały w sprawie dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność Gminy przedstawił p. Kazimierz Rokita - Burmistrz Głogowa Młp.
(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Pan Burmistrz poinformował, że na wniosek Zastępcy dzierżawa została skrócona do 3 lat, w rejonie tym budowana jest kryta pływalnia, po jej wybudowaniu teren ten może będzie zagospodarowany w inny sposób.
Uchwała Nr XLII/442/2006 w sprawie dzierżawy nieruchomości stanowiącej własność gminy została podjęta jednogłośnie - 13 głosów za.
9. projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność gminy przedstawił p. Burmistrz, dotyczy sprzedaży działki będącej w wieczystym użytkowaniu SKR w Głogowie.
(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Uchwała Nr XLII/443/2006 w sprawie sprzedaży nieruchomości stanowiących własność gminy została podjęta jednogłośnie - 13 głosów za.
10. projekt uchwały w sprawie Regulaminu dostarczania wody i odprowadzenia ścieków na terenie Gminy Głogów Małopolski przedstawił Sekretarz Gminy .
(projekt uchwały stanowi załącznik do protokołu)
Pan Sekretarz poinformował, że na sesji w m-cu styczniu została podjęta uchwała tej treści nadzór wojewody ma uwagi do zapisu trzech paragrafów, dlatego dzisiaj poprawiany tylko te zapisy, pozostałe zapisy uchwały nie ulegają zmianie, nie można dokonać zmiany bo uchwała jest prawem miejscowym musi być ogłoszona w dzienniku urzędowym, poprzednia uchwała nie została ogłoszona dlatego ją uchylamy i podejmujemy nową uchwałę.
Zmiana dotyczy § 1 pkt.1w którym wykreślamy wyrazy; „oraz nasadzenia drzew i krzewów na sieciach i przyłączach wodociągowo-kanalizacyjnych w pasie o szerokości 3m (1,5 m od sieci w obu kierunkach”.
W § 25 wykreśla się pkt.4 oraz w § 26 wykreśla się zdanie w brzmieniu „za wydanie warunków przyłączenia Przedsiębiorstwo pobiera opłatę określoną w cenniku usług”.
Pan Jerzy Mazur - Kierownik Z-du GKiM poinformował, że prawnicy innych przedsiębiorstw prowadzili dyskusję z prawnikami wojewody odnośnie usuwania tych zapisów , i zapisy te ze swoich uchwał musieli usunąć.
Uchwała Nr XLII/444/2006 w sprawie uchwalenia Regulaminu dostarczania wody i odprowadzenia ścieków na terenie Gminy Głogów Małopolski została podjęta jednogłośnie - 13 głosów za.
Przewodniczący Rady Miejskiej - Karol Kamler przedstawił stanowisko rady w sprawie finansowania zadań z zakresu kultury fizycznej.
(stanowisko stanowi załącznik do protokołu)
Rada w głosowaniu przyjęła stanowisko jednogłośnie.
Ad.5
Ostatnim punktem porządku obrad to zapytania i wolne wnioski.
Przewodniczący Rady poinformował, że jest organizowana pielgrzymka do Rzymu do „Grobu Papieża Jana Pawła II”, przedstawił program i koszt pielgrzymki, nie było zainteresowanych wyjazdem ze strony radnych oraz sołtysów.
Radny Pan Janusz Niemiec poinformował, że były dwie opiekunki z domu dziecka w którym są dzieci Państwa Warzochów z Przewrotnego z pretensjami, że nikt nie interesują się tą rodziną, warunkami w jakich żyją, dzieci nie są odwiedzane przez rodziców, ojciec przebywa w areszcie, a matka odpowiedziała im, że nie pieniędzy na autobus aby pojechać do dzieci, zainteresowana jest podjęciem pracy.
Jest to rodzina nadużywająca alkoholu.
Pan Stanisław Pastuła - sołtys wsi Budy Gł. wnioskował o obniżenie podatku od działalności gospodarczej (sklepy), ponieważ została podjęta uchwała o opłacie targowej od handlu obwoźnego, która nie była realizowana, dzisiaj została podjęta nowa uchwała obniżającą stawkę z 5 zł do 2 zł od handlu obwoźnego, swój wniosek uzasadnił tym ,że prowadzący działalność gospodarczą płacą co miesiąc wysoki podatek.
Pan Mieczysław Krok - Kierownik Referatu GK UM ustosunkowując się do wypowiedzi p. sołtysa powiedział, że stawka 5 zł była stawką dzienną ,jeżeli by płacili to jest to stawka wyższa od podatku za działalności gospodarczej, była kontrola, został wręczony mandat, zatrudniają adwokatów, piszą do Sanepidu . Problem jest my o tym wiemy, ale nie ma możliwości załatwienia tego problemu szybko, będzie walka, zwrócił się z prośbą o zrozumienia, będziemy chcieli zrealizować uchwałę dodał na zakończenie p. kierownik
Pan Jamróz Sławomir - Kierownik Posterunku Policji w Głogowie podziękował za uchwalone środki na zakup samochodu dla policji. Społeczeństwo chce abyśmy byli bardziej widoczni, gmina duża na Posterunku pracuje 13 policjantów, 2-ch wróciło po kursie i ich praca jest już widoczna, wzięliśmy się za kontrolę spożywania alkoholu na plantach, posypały się mandaty, naszym zadaniem jest realizacja ustawy przeciwdziałania alkoholizmowi. Jeżeli chodzi o handel obwoźny zaczęliśmy prowadzić kontrole, problem jest tego typu, że jeżeli samochód jedzie nie możemy nic zrobić, następny problem to taki, jeżeli policjant nie jest świadkiem handlu to osoba która zgłasza jest anonimowa, nic nie możemy zrobić. Po przeprowadzonej kontroli kierowca odmówił przyjęcia mandatu, będzie wniosek do Sądu Grockiego.
Radny Pan Stanisław Bąk - poruszył sprawę podatku I raty , okazuje się że jest duży bałagan, ludzie od kilku lat mieszkają w domach a opodatkowane mają tylko działki .
Radny Pan Zbigniew Micał nawiązując do poruszanego problemu poinformował, że sam wnioskował o przeprowadzenie kontroli opodatkowania budynków zamieszkałych i okazało się że jest wszystko w porządku, zwrócił się o lepszą weryfikację.
Radny Pan Janusz Niemiec - poinformował, że jeżeli ktoś ma dom nieodebrany to się mu nic nie zrobi.
Kowalczyk Marian - sołtys wsi Rogoźnica, jest to wina podatnika, który nie zgłasza budynku do opodatkowania , a nie gminy.
Pan Julian Pomykała - Przewodniczący Rady Osiedla wnioskowało :
- ustawienie znaku „zatrzymywanie się” na skrzyżowaniu ul.Polnej, Cichej, Wojska Polskiego- samochody do rozlewni zatrzymują się blokują dojazdy mieszkańcom
- rozwiązanie ruchu pieszego na Niwie w okolicy ul.Jana Pawła II i skrętu na Wolę Cichą, zrobić zebrę, przejście przez jezdnię i ruch pieszy skierować od ul. Jana Pawła II do ronda.
Ponadto poruszył problem pogryzienia mieszkańców przez psy, których coraz więcej wałęsa się po mieście.
Zaproponował aby 1% z podatku przekazać na Stowarzyszenie z przeznaczeniem na remont kamienicy „Pod Arkadami”, przyspieszyć realizację dopłat bezpośrednich dla rolników.
Radny Pan Micał Zbigniew podziękował za remont domu ludowego w Miłocinie..
Pan Mieczysław Krok odpowiadając na zgłoszony problem poinformował, że nie ma problemu z psami, na bieżąco są zgłaszane, problem ten nie zniknie dopóki psy nie będą znakowane.
Radny Pan Gaweł Marian i Pan Janusz Niemiec zaproponowali przed rozwozem kamienia po drogach gminnych zrobić objazd dróg.
Pan Marian Kowalczyk - sołtys wsi zarazem członek Izby Rolniczej poinformował, że szkolenia odnośnie dopłat organizuje ODR w Boguchwale, a nie Izba Rolnicza
.Pan Władysław Tomaka - sołtys wsi Miłocin wnioskował o rozwiązanie problemu wody na dwóch ulicach w Miłocinie w rejonie byłego sołtysa Koguta i przy ulicy przy której mieszkał P. Partyński.. Na ulicach tych zbiera się woda od 15-30 cm na całej powierzchni, woda ta nie ma gdzie odpłynąć. Ktoś powinien zobaczyć i coś z tym zrobić.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad XLII sesji Rady Miejskiej w Głogowie Przewodniczący Rady Pan Karol Kamler dokonał zamknięcia sesji.
Obrady trwały 5 godzin.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Pomykała Krystyna