Decyzje środowiskowe
Głogów Młp. 2012-04-20
GK.6220.7.2012 POSTANOWIENIE Działając na podstawie: art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) art. 63 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku P.P.U.H. RYBEXIM Rafał Rybka, ul. Szarotkowa 11, 35-604 Rzeszów z dnia 15.02.2012 r. dotyczącego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Budowa Centrum Logistycznego – 2 hal magazynowych w miejscowości Rogoźnica, gm. Głogów Młp.” p o s t a n a w i a m
nie istnieje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Budowa Centrum Logistycznego – 2 hal magazynowych w miejscowości Rogoźnica, gm. Głogów Młp.” UZASADNIENIE W dniu 15 luty 2012 r. do Urzędu Miejskiego w Głogowie Młp. wpłynął wniosek P.P.U.H. RYBEXIM Rafał Rybka, ul. Szarotkowa 11, 35-604 Rzeszów o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Budowa Centrum Logistycznego – 2 hal magazynowych w miejscowości Rogoźnica, gm. Głogów Młp.” Do wniosku Inwestor dołączył wymagane prawem dokumenty, w tym m. in. Kartę informacyjną przedsięwzięcia zawierającą dane określone w art. 3 ust. 1 pkt. 5 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Na podstawie § 3 ust. 1 pkt 52 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397) - „zabudowa przemysłowa lub magazynowa, wraz z towarzyszącą jej infrastrukturą, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 1 ha na obszarach innych niż wymienione w lit. a)”, oraz art. 173 ust. 2 pkt 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, inwestycję należy zaliczyć do przedsięwzięć określonych w art. 59 ust. l pkt 2 ww. ustawy, tj. do planowanych przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, których realizacja zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy wymaga uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W dniu 16 luty 2012 r. Burmistrz Głogowa Młp. zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Rzeszowie z zapytaniem o potrzebę sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko tego przedsięwzięcia. W odpowiedzi Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Rzeszowie opinią sanitarną z dnia 5 marca 2012 r. znak: PSNZ.465-8/2012 stwierdził, że nie istnieje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko tego przedsięwzięcia. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska opinią z dnia 12.04.2012 r. znak: WOOŚ.4240.17.12.2012.DR-12 wyraził opinię o braku obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Planowane zamierzenie inwestycyjne polega na budowie dwóch hal magazynowych o łącznej powierzchni ok. 22 tyś. m2 wraz z infrastrukturą teletechniczną i drogową, w tym sieci i przyłącza: wodociągowe, kanalizacyjne, elektryczne, teletechniczne, gazowe oraz drogi dojazdowe, powierzchnie manewrowe i parkingi (ok. 50 miejsc dla samochodów osobowych). Nie przewiduje się parkingów dla samochodów ciężarowych. W projektowanych halach realizowana będzie działalność związana z wynajmem i obsługą logistyczną powierzchni magazynowych. W ramach świadczonych usług prowadzony będzie całokształt działań związanych z ruchem towarów i ich przygotowaniem, m. in.: wynajem powierzchni magazynowych, magazynowanie krótko- i długoterminowe, wynajem miejsc paletowych, konfekcjonowanie, kompletowanie, znakowanie, etykietowanie, administrowanie powierzonym towarem oraz usługi transportowe i dystrybucja krajowa. Przedsięwzięcie realizowane będzie na działkach nr ewidencyjny 1020, 1021, 1022, 1023, 1024/1, 1024/2, 1025, 1026, 1027, 1028, 1029, 1030, 1031, 1032, 1033, 1034, 1035, 1036, 1037, 1038, 1039, 1040, 1041, 1042, 1043, 1044, 1045, 1046/1, 1046/2, 1047, 1048, 1049, 1050, 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057 i 1058/2 o łącznej powierzchni ok. 5,85 ha zlokalizowanych w Rogoźnicy. Teren przedsięwzięcia położony jest w sąsiedztwie Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO PARK MIELEC będącej jednocześnie terenem Podkarpackiego Parku Naukowo - Technologicznego "AEROPOLIS" - Strefy S2 Podwyższonej aktywności gospodarczej. Bezpośrednie sąsiedztwo terenu przeznaczonego pod planowane hale stanowi od strony północnej droga powiatowa Rudna Mała — Lipie, od wschodu droga gminna prowadząca do Podkarpackiego Parku Naukowo - Technologicznego, od południa niezagospodarowana działka oraz od zachodu potok Szlachcianka. Dojazd do obiektów odbywał się będzie z drogi obsługującej Park Naukowo -Technologiczny, łączącej drogi powiatowe Rudna Mała - Lipie i Rudna Mała - Rogoźnica, a także bezpośrednio z drogi powiatowej Rudna Mała — Lipie lub poprzez planowaną drogę wewnętrzną. Obecnie działki przeznaczone pod przedsięwzięcie stanowią w większości nieużytek, a także częściowo ziemia jest uprawiana rolniczo. Nie występują na nich drzewa ani krzewy wymagające wycinki. Poziom zwierciadła wód podziemnych na terenie planowanego zamierzenia inwestycyjnego kształtuje się na głębokości od 0,7 do 1,2 m p.p.t. Omawiany teren znajduje się poza granicami Głównych Zbiorników Wód Podziemnych oraz poza zasięgiem zalewu wodami powodziowymi. W trakcie realizacji przedsięwzięcia może nastąpić okresowe natężenie hałasu i wibracji emitowanych do środowiska oraz pogorszenie jakości powietrza, w wyniku użycia maszyn budowlanych, pojazdów transportujących materiały oraz wykonywanie prac montażowych. Uciążliwości związane z etapem budowy będą miały charakter krótkotrwały, przemijający i ustąpią po zakończeniu robót. Prace prowadzone będą w porze dziennej. Prace ziemne wykonywane będą sprawnymi technicznie urządzeniami i maszynami. Masy ziemne z wykopów będą wykorzystane na terenie budowy lub zostaną wywiezione poza teren zgodnie z obowiązującymi przepisami. Ścieki socjalno - bytowe w czasie realizacji przedsięwzięcia gromadzone będą w szczelnych zbiornikach bezodpływowych lub odprowadzane do kanalizacji sanitarnej. W przypadku wystąpienia deszczy nawalnych przewiduje się okresowe odwodnienie wykopów budowlanych przy pomocy pomp. Wody z odwodnienia odprowadzane będą na teren działek należących do Inwestora. Materiały budowlane, które muszą być przechowywane pod zadaszeniem będą magazynowane w tymczasowych wiatach budowlanych, natomiast pozostałe materiały będą składowane na utwardzonym placu. W fazie realizacji jak i eksploatacji przedsięwzięcia woda dostarczana będzie z gminnej sieci wodociągowej. Po zrealizowaniu zamierzenia inwestycyjnego wody opadowo - roztopowe odprowadzane będą do wewnętrznej sieci kanalizacji deszczowej i kierowane do dwóch projektowanych zbiorników retencyjnych o pojemności ok. 200 i 250 m3, skąd będą odprowadzane do potoku Szlachcianka w ilości max 50 l/s. Wody opadowo - roztopowe z parkingów, dróg wewnętrznych oraz placów manewrowych przed odprowadzeniem do zbiorników i potoku będą podczyszczane w projektowanym osadniku i separatorze substancji ropopochodnych. W przypadku ewentualnego wycieku olejów, płynów, itp., zostaną zastosowane materiały chłonne w postaci np. sorbentów. Obiekty będą ogrzewane poprzez promienniki gazowe (w ilości ok. 14 promienników o mocy 15 kW każdy) opalane gazem ziemnym. Hale będą posiadały wywietrzaki dachowe. Ścieki socjalno - bytowe w czasie eksploatacji przedsięwzięcia odprowadzane będą do gminnej kanalizacji sanitarnej, a następnie do gminnej oczyszczalni ścieków. W trakcie funkcjonowania hal nie będą po wstawały ścieki technologiczne. Głównymi źródłami hałasu, które stanowić mogą uciążliwość akustyczną na etapie eksploatacji przedsięwzięcia, będzie ruch pojazdów osobowych i ciężarowych dojeżdżających do projektowanych hal magazynowych. Najbliżej zlokalizowane tereny chronione pod względem akustycznym znajdują się ok. 100 m od miejsca realizacji zamierzenia inwestycyjnego. Hale zostaną wykonane w technologii zapewniającej wysoki stopień izolacyjności cieplnej i akustycznej. Odpady będą magazynowane w wyznaczonym, oznakowanym miejscu przekazywane uprawnionym odbiorcom do odzysku bądź unieszkodliwiania. Teren objęty projektem zlokalizowany jest w obszarze Jednolitych Części Wód Powierzchniowych (JCWP) „Mrowla" o kodzie PLRW20001722669, typ abiotyczny JCWP to potok nizinny piaszczysty. Stanowi ona silnie zmienioną część wód. Jej stan jest określany jako zły i jest wskazana jako niezagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych, bez derogacji. Celem środowiskowym dla tej części wód jest ochrona oraz poprawa jej potencjału i stanu, tak aby osiągnąć dobry potencjał ekologiczny i dobry stan chemicznie silnie zmienionej jednolitej część wód powierzchniowych, a ponieważ w Planie Gospodarowania Wodami na obszarze dorzecza Wisły nie ustalono dla niej derogacji, to cel ten należy osiągnąć do 2015 r. Zły stan wód wynika z opóźnień i zaniedbań w porządkowaniu gospodarki wodno - ściekowej. Aktualnie stan ten ulega znacznej poprawie poprzez szereg przedsięwzięć typu oczyszczalnia ścieków. Wprowadzanie na obszarze JCWP „Mrowla" oczyszczonych wód opadowo - roztopowych z terenu projektowanych hal magazynowych w Rogoźnicy nie będzie wywierać oddziaływania na ilościowy i jakościowy stan części wód ani też nie będzie stanowić przeszkody w osiągnięciu celów środowiskowych dla tej części wód. Nie spowoduje również zagrożenia dla celów ochrony wód w innych częściach wód. Przez wzgląd na lokalny charakter przedsięwzięcia i zasięg oddziaływania oraz znaczną odległość od granicy państwa, przedsięwzięcie nie będzie generowało oddziaływań o charakterze transgranicznym. Przedmiotowe przedsięwzięcie planowane jest do zrealizowania poza wielkopowierzchniowymi formami ochrony przyrody o których mowa w art. 6 ust. l ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, póz. 1220, z późn. zm.), w tym poza granicami obszarów Natura 2000. Najbliżej położonym obszarem Natura 2000 jest obszar mający znaczenie dla Wspólnoty „Mrowle Łąki" (PLH1 80043), zlokalizowany w odległości ok. 24 m od granic miejsca realizacji planowanego zamierzenia inwestycyjnego. W związku z powyższym planowane przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, a tym samym oceny oddziaływania na obszary Natura 2000, wymaganej art. 6.3 Dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory. Przedsięwzięcie którego dotyczy wniosek nie zalicza się do przedsięwzięć, o których mowa w art. 59 ust. l pkt l ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. nr 199 poz. 1227 z późn. zm.). Z uwagi na niewielką skalę i zasięg oddziaływania oraz biorąc pod uwagę zebraną dokumentację należy stwierdzić, że przeprowadzenie oceny oddziaływania inwestycji na środowisko w ramach, którego sporządzony zostanie raport o oddziaływaniu na środowisko nie jest konieczny. Wobec tego postanowiono orzec jak w sentencji. Niniejsze postanowienie zostaje podane do publicznej wiadomości przez zamieszczenie na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Głogowie Młp.: www.glogow-mlp.pl, oraz wywieszone na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu ul. Rynek 1, w celu powiadomienia zainteresowanych właścicieli nieruchomości. Pouczenie: Przedmiotowe postanowienie jest ostateczne i nie przysługuje stronom zażalenie. Otrzymują :
Do wiadomości:
35-040 Rzeszów, ul. Dąbrowskiego 79a
35-001 Rzeszów, al. Józefa Piłsudskiego 38 |
